آخرین مطلب

ایرانیان با حجامت و سرکه خوری کمتر بیمار میشوند ” خاطرات پزشک ناصرالدین شاه

حتمابخوانید نشردهید

پزشک ناصرالدین شاه یک یهودی انگلیسی تباربودکه درخاطراتش که چرا ایرانیان بسیارکم بیمارمی شدندنی نویسد:

دکتر “یاکوب پولاک” در سفرنامه ای که طی مدت ۵ سال در دربار ناصرالدین شاه، نوشته می گوید:

👈من در تهران حرکت می کردم و بررسی کردم و دیدم که تهران، نیاز به تیمارستان ندارد. در تهران ۸ تا دیوانه پیدا شده که این ها هم یا از بلندی افتاده اند یا سرشان به جایی خورده است.

👈می گوید: این ها یک اعتقادی دارند که مانع از روانی شدنشان می شود. این اعتقاد رو مینویسه و وقتی ما پیگیری کردیم متوجه شدیم که ترجمه ی حدیثی است از مولا علی علیه السلام. این فرهنگ رو عوض کردند و الان پس از ۵۰ سال می بینید که رییس انجمن روانپزشکی ما اعلام می کنه که ۲۵ درصد مردم، رسما مشکلات روحی روانی دارند. و وقتی می گوییم چرا؟ می گویند به علت صنعتی شدن است و ما اینطوری فریب می خوریم. و میبینیم یکی از موارد پر مصرف دارو هایی که در این مملکت مصرف می شود، دارو های افسردگی مزمن روحی و روانی است.

👈می گوید: من در تهران بررسی کردم و زنی که سرطان سینه داشته باشد و در تهران زندگی کند ندیدم .. بعد می گوید که این ها لباس هایی می پوشند که مانع از سرطان می شود. بعد این ها رفتند برعکسش کردند و من چون حیا می کنم که این ها را بگویم فقط به یک قسمت کوچکش اشاره می کنم: امروز اگر بخواهید در آلمان، لباس زیر غیر نخی وارد کنید، قاچاق محسوب میشه و ممنوعه. بعد برای مردم ما لباس های پلاستیکی و به قول اون روزها بشور و بپوش آوردند. لباس های زیر غیر نخی آوردند.

👈می گوید که وقتی در تهران حرکت می کردم، جوی خون (خون حجامت) رو در کوچه ها و خیابان ها میدیدم. چون این ها سنت پیامبرشان است و می گویند: “نعم العید، عید الحجامه” بهترین عید، عید حجامت است … و همه حجامت است‌ ‌.‌‌

@soroshesalamati