آخرین مطلب

مغز و نخاع بدن و روش های تغذیه بر مبنای طب سنتی

🟢تغذیه مغز و نخاع از غذاهای مختلف🟢

🔸اعضایی مثل مغز و نخاع، مزاج سرد و تر دارند و غذای آنها هم بیشتر از خلط بلغم است، بنابراین زیاده‌روی در مصرف غذاهایی مثل غذاهای لعابدار یا لبنیات، برنج بدون سبوس، کاهو و مواد آبکی شل و لعابی، باعث افزایش تولید خلط بلغم و آسیب به این اعضا می‌شود.

🔸به این ترتیب اگر شخصی در مصرف آب یا لبنیات یا غذاهای لعابی مانند پاچه گوسفند، سیراب شیردان، آش و سوپ‌های لعابدار، میوه‌های سرد و تر مانند هلو و شلیل زیاده‌روی کند..

🔸خلط بلغم در بدن زیاد می‌شود و باعث سستی بدن و مغز و اعصاب می‌شود و شخص دچار حالت سستی، شلی، گنگی، منگی، کاهش حافظه، بی‌حالی و ضعف می‌گردد.

🔸از سوی دیگر، عدم یا کمبود مصرف موارد رطوبتی مذکور، باعث کاهش رطوبت اعضای فوق و مشکلات عصبی همچون بی خوابی، اضطراب، تحریک پذیری، بیش فعالی، عصبی شدن و خشمگینی می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🔴 حکمت #مسح_سر در وضو

✍️در جمجمه یک درز و شکاف وجود دارد که در منابع طب سنتی به آن #یافوخ و در طب نوین درز #ساژیتال گفته می‌شود.

حکما به افرادی که دارای مغز خشکی هستند که یکی از عارضه‌های آن #خواب سبک و #سوت گوش هست، توصیه میکنند که مسیر درز یافوخ را با روغن بنفشه یا بادام شیرین چرب کنند.

یکی از رطوبت‌بخش‌های طبیعی دیگری که باید خیلی خیلی به آن توجه کنیم، کشیدن #مسح سر هست که در طی شبانه‌روز چندین مرتبه به مغز رطوبت بخشیده و باعث #آرامش اعصاب و … در فرد می‌گردد.

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

//////////////////////////////////////

✍️افرادی که محکم دست می‌دهندذهن سالم‌تری دارند
افرادی که به آرامی بادیگران دست می‌دهند،دچاراختلال دربخش”ماده سفید”مغزشان هستند.

✍️ماده سفیدمغز یکی ازبخش‌های سیستم عصبی مرکزیست.
┅❅❈❅┅
➥🏵 @TebeBooAli