آخرین مطلب

خارپاشنه و راهکارهای طب سنتی

📚📚📚‌ ‌ #خار_پاشنه

🍀خار پاشنه یک درد سرد است. طبق یک قانون، تقریبا هر دردی که در شب و با استراحت بیشتر می‌شود و با فعالیت، گرم‌کردن و مانند آن کمتر می‌شود، دردی است که سرد و راه درمان آن هم استفاده از گرما است. درمان خار پاشنه در طب سنتی هم براساس همین اصل استوار است.🍁

❤️درمان خار پاشنه پا به شیوه طب سنّتی ماساژ

🌹یکی از بهترین راه‌ها برای درمان خار پاشنه پا و درمان درد کف پا، ماساژاطراف تاندون آشیل با یک روغن گرم (زیتون، سیاهدانه، کنجد، هسته قیسی، نارگیل، شترمرغ، کوهان شتر، و…) است.

🍃برای درمان خارپاشنه بهتر است شب‌ها قبل از خواب انجام شود و ماساژ تا جذب کامل روغن به پوست ادامه پیدا کند. اضافه کردن کمی فلفل، دارچین یا زنجبیل به روغن و کشیدن یک پلاستیک فریزر روی محل ماساژ، اثر درمانی را بسیار بیشتر می‌کند معمولا کاهش درد از همان روز اول ملموس است و کم‌کم کامل می‌شود. اغلب، تداوم روغن مالی، به تنهایی بیماری را درمان می‌کند.

🌸گرم نگه‌داشتن موضعی
پیشنهاد ما آن است که به جای استفاده از پدهای معمول، تکه‌های پشم در کفش خود و زیر پاشنه پا قرار دهید و اثرات درمانی فوق‌العاده آن را مشاهده کنید. پوشیدن جوراب پشمی. استفاده از کرسی در فصل سرما و ایستادن روی آجر داغ هم راه‌های مناسب دیگری هستند.

💜حجامت یا زالواندازی

🌻انجام این دو کار با کاهش سریع التهاب در پاشنه، اثر بسیار عالی در از بین رفتن بیماری دارد اکثر مواقع یک بار زالو‌اندازی یا حجامت کافی است؛ اما در صورت ضرورت تکرار می‌شود. محل انجام حجامت یا زالو‌اندازی می‌تواند دو طرف تاندون آشیل (به ویژه سمت داخل پا) باشد.🍀

🍐پرهیز از مصرف غذاهای سرد
همان‌طور که گفتیم خار پاشنه پا بیماری سردی است؛ بنابراین بیمار در حد امکان از غذاهای گرم استفاده کند؛ خار پاشنه سریع‌تر بهبود پیدا خواهد یافت.

⭐️برای مثال: تداوم در مصرف سیر، درد خار پاشنه را بهبود خواهد داد. بنابر همین استدلال، مصرف غذاهای سردی – از جمله بیشتر لبنیات – برای بیمار مضر خواهد بود.🍃❣️

🌷استفاده از کلسیم‌های طبیعی
با آنکه گفتیم که خار پاشنه حاصل رسوب غیر‌طبیعی کلسیم در استخوان پاشنه است انتظار می‌رود که مصرف غذاهای حاوی کلسیم بیماری را تشدید ‌کند؛ اما به نحو جالبی، مصرف خوراکی کلسیم‌های طبیعی شدت بیماری را کم و آن را به تدریج درمان می‌کند.

🌿 @TebbolAeme 🌿
📚📚کلسیم سازی بر مبنای طب سنتی

 ‍   جایگزین قرص کلسیم و مکملهای کلسیم

خوراک حریره بادام هفته ای یک وعده
خوراک کالجوش کشک هفته ای یک وعده
خوراک کشک بادمجان هفته ای یک وعده
مخلوط پودرشده سنگ نمک + پودر پوسته تخم مرغ به جای نمک بازار
خوراک فرنی یک پیاله + پودر سنجد ۱ ق غذاخوری
نوشیدن یک لیوان آب کرفس روزانه یک لیوان
خوراک ماست چکیده + پودر نعناغ خشک
جویدن صمغ سقز بصورت آدامس
خوردن گز کاملا طبیعی بصورت انگشت پیچ
نوشیدن یک استکان عرق طارونه + تخم شربتی
نوشیدن یک استکان عرق مخلصه + تخم بالنگو
خوردن ارده + شیره انگور در وعده شام
خوردن عسل + سرشیر کاملا طبیعی در وعده صبحانه
خوردن سویق گندم + جو +سنجد+شیرگاو
خوردن آش دوغ +برگ چغندر هفته ای یک وعده
خوردن ۷عدد بادام درختی+ ۱۴عدد تخم سیاهدانه
پرهیز از قند -شکر – چای -نوشابه ها الزامیست
استادحمزه سام دلیری متخصص طب سنتی
http://tajarobteb.ir/?s=%DA%A9%D9%84%D8%B3%DB%8C%D9%85

🔴 خارپاشنه، علت و درمان

♻️ علت: غلبه خلط سودا؛ این خلط که بیشترین ماده خاکی را دارد، سنگین شده و به سمت اندام تحتانی (کف پا) حرکت می‌کند و باعث خارپاشنه می‌شود.

🔷 درمان:

🔹 باید با ورزش و ایجاد حرکت و حرارت، عنصر آتش را در بدن افزایش داد. این حرکت‌(ورزش)، با افزایش حرارت در بدن، حرکت دیگری در خون ایجاد می‌کند؛ یعنی خون غلیظ در اندام انتهایی را حرکت داده و به سمت اندام فوقانی هدایت می‌کند. با ادامه ورزش، حرارت بر این رطوبت غلیظ تصرف می‌کند و آن را تبدیل به بخار دخانی می‌کند که این بخار دخانی، تبدیل به مو می‌شود. پس ورزش با این عملکرد، علاوه بر درمان خار پاشنه، باعث بهبود ریزش مو در این افراد نیز می‌شود.

🔹 مصرف سرکنگبین، استفاده از روغن سیاهدانه در موضع و ضماد سیاهدانه‌ای که مقداری در سرکه مانده و سپس له شده، در موضع کمک کننده است.

🔹 با استفاده از یافته‌های فوق درمی‌یابیم که ازاله منظم موهای بدن (دو هفته یکبار)، به خروج بهتر مواد زائد از بدن کمک می‌کند، زیرا مو و ناخن از فضولات هضم چهارم (هضم بافتی) است که از بدن خارج می‌شود.

🔹اینکه برخی با انجام لیزر، مانع رشد موی سطح بدن می‌شوند، در واقع مانع خروج مواد زائد بدن خود می‌شوند که بسیار مضر است.

خارپاشنه میخچه

ورزش

رحیق #طب ایرانی #طباسلامی #طب_سنتی #خیراندیش

نسخ_استاد 🎪🍓🌱˼

♡› http://splus.ir/tebiranii
https://eitaa.com/Tebiranii
https://rubika.ir/tebiranii
https://ble.ir/tebiranii
https://gap.im/Tebiranii
https://iGap.net/tebeiranii