آخرین مطلب

استحمام و آداب آن و نوره کشی ازمنظر طب سنتی چیست

?آداب استحمام?

 شانه زدن مو بخصوص در حمام ضرر دارد و باعث ریزش مو میشود چون پیازهای مو در اثر تحریک زیاد سست میشوند .

همچنین ایستاده نباید در حمام دوش گرفت زیرا بدلیل گرم بودن حمام و بالا رفتن دمای بدن، عروق و رگ ها منبسط می شوند و خون رسانی به سر انسان که بالاترین عضو بدن است کند صورت گرفته و فشار دوش و شامپو زدن در حالت ایستاده باعث ریزش مو می شود .

 ? سعی شود حتی المقدور بوسیله تشت حمام کنید زیرا علاوه بر هدر نرفتن اب از گاز سمی کلر که در اثر گرما متصاعد می شود و بمرور زمان موجب سرطان ریه می شود, رهایی یابید.

 ?هنگام ورود به حمام یکمرتبه سر را آب نزنید زیرا دمای حمام با بدن ناسازگار است و موجب سردرد و میگرن می شود ,لذا سعی شود ابتدا به ساکن پاها و دستها و بدن و سایر اعضا و در نهایت سر را بخیسانید

 ? در حمام پس از دم شدن بدن بهترین و سنتی ترین کار کیسه کشیدن بوسیله سفیداب است ولی متاسفانه اینکار بفراموشی سپرده شده و خیلیها بجای کیسه کشیدن از لیف و صابون استفاده می کنند کیسه بوسیله سفیداب باعث باز شدن روزنه های پوست میشود ولی لیف موجب تمیزی سطحی پوست و مسدود شدن روزنه های پوست میشود.

 ? دهان دوم انسان که عمل تنفس بوسیله انها انجام میشود روزنه های پوست هستند و بی توجهی به آنها موجب میشود در سنین بالای چهل سال دچار تنگی نفس بشوید.

 ?هنگام خروج از حمام تمام بدن بخصوص سر را خشک نموده و بوسیله حوله سر را بپوشانید در غیر اینصورت کوچکترین تفاوت دمایی بین محیط بیرون و داخل حمام موجب سردردهای پنهان و کاهش حافظه میشود 

 ? بعد از حمام حتما بین پنج تا ده دقیقه خواب لازم است تا بدن بتواند به حالت طبیعی خود بازگردد و از واریس و واریکوسل و آلزایمر و سایر امراض رهایی یابد

? از استفاده از نوره(واجبی) غافل نشوید و نوره را فقط جهت زایل کردن موهای بدن بکار نبرید نوره بدلیل داشتن گوگرد و آرسنیک و آهک تمامی سموم را در خود جذب و منهدم میکند و اصطلاحا بدن را شیمی درمانی طبیعی مینماید.