آخرین مطلب

اسفناج و خاصیتهای آن

🔰 اسفناج و دستگاه تنفسی

🔹خاصیت آنتی اکسیدان بالای این سبزی سبب شده است تا در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.
🔸اسفناج دارای خاصیت ضد التهابی داشته و تب بر است، همچنین برای برطرف کردن التهاب حلق، گلو، سرفه‌های خشک و سوزش ادرار مفید خواهد بود.

🔹قرار دادن اسفناج در وعده‌های غذایی بیماران دستگاه تنفسی و خصوصا ریوی به شدت توصیه می‌شود زیرا مصرف این سبزی برطرف کردن درد و خشونت سینه را به همراه خواهد داشت.

🔸افرادی که از یبوست رنج می‌برند، اسفناج بخورند. اسفناج به دلیل دارا بودن فیبر بسیار زیاد نه تنها در درمان یبوست موثر خواهد بود بلکه به هضم سریع‌تر غذا نیز کمک می‌کند.

✔️از دیدگاه طب سنتی، اسفناج ارزش غذایی بالایی داشته و هضم سریعی دارد، همچنین ملین بوده و باعث پاکسازی دستگاه گوارش می‌شود.

⚠️معمولا افراد برای درمان کم خونی این سبزی را در وعده غذایشان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت که اگزالات موجود در آن، جذب آهن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

⚠️ با توجه به طبع سرد اسفناج، بهتر است افراد سرد مزاج در مصرف آن احتیاط کنند.

🖊دکتر محمدرضا حاجی حیدری (متخصص طب سنتی ایرانی)

👉 @persianmedicine 👈

👈خواص اسفناج:

🔻مدر، ملین، زود هضم و دفع کننده صفرا بوده، جهت رفع التهاب و تشنگی تب های گرم، بیماری های ریه مفید است.

🔸غرغره آب آن جهت گلو درد و اشامیدن عصاره آن با شکر برای سنگ کلیه و سوزش ادرار مفید است.
مصرف زیاد آن برای سردمزاجان و افراد دارای سردرد و بیماری های طحال مضر است.

🔹 اسفناج به دلیل داشتن سالیسیلات باعث دفع آهن می شود به همین دلیل خداوند متعال مقادیر زیادی آهن در آن قرار داده تا مصرف کننده دچار کم خونی نشود پس بر خلاف تصور همگان موجب درمان کم خونی فقر آهن نخواهد شد.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشر دهید

🌹🌹💊💊🟢اسفناج🟢

💠بورانی اسفناج (تفت داده شده پخته اسفناج با یا بدون تخم مرغ) و یا ماست و اسفناج پخته، غذاهای بسیار خنکی است که برای افرادی که حرارت بالایی دارند و در مناطق گرمسیری زندگی می کنند می تواند به عنوان یک وعده غذا (مخصوصا ناهار که هوا گرم است) استفاده شود. این غذا گرسنگی را رفع کرده، عطش را از بین می برد.

💠مزاج اسفناج سرد و تر است. غرغره آب آن جهت گلودرد، سنگ کلیه و سوزش ادرار مفید است. ملین است. استفاده از آن در آش‌های سبک موجب رفع یبوست مزاج و بهبود سرفه‌های خشک می‌شود.

💠در کاهش التهاب و تشنگی مفید است. هضم راحتی دارد و مصرف متعادل آن در افرادی که معده نسبتا ضعیف دارند نیز ممکن است. برای سینه و درد ریه گرم مفید است.
دکتر میرغضنفری متخصص طب سنتی
https://t.me/drmirghazanfari