آخرین مطلب

خون دماغ و راهکارهای درمانی

💊💊🟢عوامل ابتلا به خون ‌دماغ از دیدگاه طب سنتی ایرانی (بخش اول)🟢

👃از دیدگاه طب سنتی ایرانی احتمال خون دماغ در افراد با مزاج‌های گرم و تر و گرم و خشک بیشتر از سایر مزاج‌ها بوده و زمانی که حرارت سر و صورت بالا برود، خشکی را به همراه داشته و می‌تواند سبب مشکلاتی همچون خشکی پوست، چشم و همچنین مخاط بینی شود.

🩸زمانی که خشکی مخاطی رخ دهد دیواره عروق مویرگی خشک و شکننده می‌شود و این مسئله به ویژه در فصول گرم و در اقلیم‌های گرمسیر سبب بروز خونریزی در بینی خواهد شد .خونریزی هایی که به دلیل خشکی مخاط بینی رخ می‌دهد معمولا خطرناک نیستند و موضعی بوده و بهترین راه پیشگیری از آن پرهیز از عوامل به وجود آورنده است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari
🟢عوامل ابتلا به خون ‌دماغ از دیدگاه طب سنتی ایرانی (بخش دوم)🟢

💤 یکی از عوامل خون دماغ می تواند بی خوابی باشد. بی‌خوابی می‌تواند بدن را خشک کند و خون‌دماغ را به همراه داشته باشد. همچنین استفاده از ادویه ها به ویژه فلفل و قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون کلاه در افراد سبب بروز خون‌دماغ می‌شود. افراد دارای خشکی مخاط بینی بهتر است از روغن بنفشه و یا بادام شیرین برای رطوبت بخشیدن به مخاط استفاده کنند.

♨️ در افراد دارای مزاج گرم و تر علت خونریزی از دماغ متفاوت است و غلبه خلط دم و تجمع مواد زائد در خون و بدن سبب بروز خونریزی از دماغ در آنها می‌شود. افراد دارای مزاج گرم و تر اکثراً چاق هستند غلظت خون زیادی دارند و این غلبه و تجمع مواد زائد می‌تواند سبب جوش و دمل‌هایی که با خونریزی همراه بوده شود، و یا به صورت خونریزی در روده و یا خونریزی از بینی بروز یابند .کم کردن حجم غذا در این افراد و کاهش مصرف گوشت قرمز و استفاده بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات در پیشگیری و مقابله با این بیماری در آنها مؤثر است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari