آخرین مطلب

بارداری و حاملگی و دستورات تغذیه و نوشیدنی این ایام بر مبنای طب سنتی

🔴 توصیه های طب سنتی برای دوران #بارداری

♻️ در دوران بارداری به دلیل تغییرات سیستمی بدن، معده ضعیف شده و قدرت هضم کاهش می یابد، در نتیجه عوارضی همچون #ویار_بارداری، سوزش سر دل، ریفلاکس و تمایل به خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک افزایش می‌یابد.

🔹در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی‌ها به مادران باردار از جمله مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام، انار میخوش #توصیه می‌شود.
این مواد در عین داشتن هضم راحت،مقوی معده بوده و باعث برطرف شدن‌ ویار بارداری می شوند، همچنین حافظ جنین بوده و از سقط جلوگیری می کنند.

🔸مصرف غذاهایی با هضم راحت و سریع که در طب سنتی تحت عنوان غذاهای لطیف از آنها نام برده می شود همچون گوشت بره، بزغاله و پرندگان کوچک(مرغ،کبک و بلدرچین) توصیه می‌شود.

🔹مادران باردار باید از مصرف مواد خیلی سرد مانند آب یخ،برف و یخ همچنین مواد غذایی خیلی شیرین و چرب #پرهیز کنند و سرکه، لوبیا، باقالی، نخود، کنجد، کرفس، ترب، سیر و پیاز خام را از رژیم غذایی خود #حذف کنند.

🔸در طب سنتی غذاهای تند و تلخ همچون فلفل، دارفلفل، زیتون خام و سبزیجاتی مانند رازیانه، شنبلیله، کافشه، یونجه، گل ختمی، گل پنیرک می توانند عوارض جبران ناپذیری برای مادر و جنین به همراه داشته باشند.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

////////////////////////////////////////////

⛔️🔷رژیم گرفتن در دوران بارداری آسیب های جدی به جنین وارد میکند از جمله کوچک شدن مغز و مشکلات ذهنی و عقلی.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید