آخرین مطلب

چای نوشیدن و چای سفید بر مبنای طب سنتی

🔰 بهترین زمان نوشیدن چای :

۱️⃣بعداز مصرف غذاهای چرب و سنگین , زیرا برخلاف آب ،مصرف چای کمی بعد از مصرف غذاهای سنکین به هضم آنها ، به خصوص هضم چربیها و نیز بهبود جریان خون در عروق معده و بدن کمک می کند.

۲️⃣بعداز فعالیتهای بدنی یا فکری و نفسانی ، زیرا نوشیدن چای باعث رفع خستگی و تسکین ناراحتی های ناشی از این نوع فعالیت ها می شود .

۳️⃣پس از خوردن برخی از داروها , به شرط آنکه نوشیدن چای توسط پزشک منع نشده باشد و مصرف چای با مصرف آن دارو تداخل نداشته باشد،زیرا در این شرایط نوشیدن چای می تواند تاثیر بعضی داروها را در بدن تسریع و کامل می کند.

۴️⃣همچنین مصرف چای طبیعی مخصوصا چای سفید به عنوان مفرح و نشاط آور امری رایج و سودمند است و در مواقع خستگی و هم و غم کمک کننده است.

۵️⃣نوشیدن چای برای فردی که احساس می کند در معده اش از غذای قبلی چیزی باقی مانده ,تدبیری درست و مناسب است وقتی در معده اخلاط لزج و فاسد و زیان آور تجمع کند یا فرد در معده اش احساس سنگینی یا آروغ و نفخ می کند در این مواقع نوشیدن چای طبیعی در رفع این مشکلات بسیار مفید است .

۶️⃣در برخی انواع اسهال یک تا دو قاشق مربا خوری از چای خشک را ساییده و با کمی آب جوش بنوشند یا اینکه نوشیدن یکی دو لیوان چای غلیظ از تدابیر مفید و درمانگر است.

🖋 دکتر روح الله شعرا (متخصص طب سنتی ایرانی)

انجمن علمی طب سنتی ایران

👉 @persianmedicine 👈

/////////////////////////

🔰 چای سفید؛ دمنوشی مناسب این روزها…

🔹بهتر است بدانید چای سفید علاوه بر اینکه تمام خواص چای سبز را دارد، اثرات مفیدتری بر بدن دارد.

🔸در واقع، بر خلاف چای سبز و چای معمولی که فرآوری می شود، چای سفید از خشک کردن جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای در نور طبیعی آفتاب به دست می آید.

📚در کتب طب ایرانی طبیعت این چای را گرم و خشک می دانند.

💠برگهای چای سفید سبب تقویت قلب، مغز، معده و بهبود کار کبد می شود.
💠لازم است بدانید اثر نشاط آوری و رفع سردرد، خستگی و کسالت بدن از خواص بسیار خوب این گیاه است.

✔️این روزها که هوا به سردی گرایش دارد و با شیوع بیماری کرونا و سرماخوردگی مواجه هستیم، بهتر است دمنوش چای سفید را در برنامه روزانه خود بگنجانیم.
✔️علاوه بر اثر ضد میکروبی ، ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این دمنوش کمک به تقویت سیستم ایمنی کرده و خاصیت ضد سرطانی و پیری دارند.
✔️اگر در اطرافیان خود افرادی هستند که در دوره نقاهت بیماری بوده و هنوز آثار خستگی و ضعف ودردهای بدنی دارند، مصرف این دمنوش را به آنها توصیه کنید.
✔️ این دمنوش همچنین در بیماری کبد چرب مفید است.

🌀برای تهیه دمنوش چای سفید بهتر است بعد از جوشاندن آب کمی صبر کنید تا دمای جوش آب از صد درجه کمتر شود، سپس روی برگهای چای سفید بریزید و بگذلرید ده دقیقه دم بکشد. می توانید برای دم کردن از فلاسک نیز استفاده کنید.

🔸اگر از نبات برای شیرین کردن چایتان استفاده کنید،طعم بهتر و اثرات مفیدتری دارد.
🔹اضافه کردن دارچین، میخک، هل و زنجبیل به دمنوش اثربخشی بیشتری را به همراه دارد.

✍️ دکتر مهین الصاق( متخصص طب سنتی ایران)

انجمنعلمیطبسنتیایران

👉 @persianmedicine 👈

‍ 👈نوشیدن چای پررنگ سبب کم خونی میشود.

👈کم خونی موجب:

🔹 ریزش مو
🔹 کم اشتهایی
🔹عصبانیت
🔹کاهش حواس و قوای جسمانی
🔹 بی‌حوصلگی و خستگی زودرس میشود ..

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید