آخرین مطلب

سرماخوردگی مکرر و راهکارهای طب سنتی

👈 جایگزین قرص سرما خوردگی :

🔸 کدو حلوایی بخارپز با دارچین
🔸 دمکرده دارچین
🔸 دمکرده پونه کوهی
🔸 دمکرده آویشن شیرازی

☑️ مصرف یکی از اینها همانند مصرف قرص سرما خوردگی است.

رحیق #طبایرانی #طباسلامی #طب_سنتی #خیراندیش

نسخ_استاد 🎪🍓🌱˼

♡› http://splus.ir/tebiranii
https://eitaa.com/Tebiranii
https://rubika.ir/tebiranii
https://ble.ir/tebiranii
https://gap.im/Tebiranii
https://iGap.net/tebeiranii

///////////////////////////////////////

❗️اگر سرما خورده هستید و یا دچار آنفولانزا شده اید، خوردن کدو تنبل را فراموش نکنید.

▫️این ماده غذایی به دلیل داشتم ویتامین CوE برای کسانی که به سرما خوردگی دچارند بسیار مفید است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌

🌿 @TebbolAeme 🌿

//////////////////////////////////////////////////////

💊💊💊💊💊📚📚📚چه کنیم دچار سرماخوردگی‌های مکرر نشویم؟

ما می‌توانیم با تغییر روال غلط تغذیه و سبک زندگی خود، سیستم ایمنی و ضعف بدنی را آن چنان تقویت نمائیم که حالا حالاها سرما نخوریم.

توصیه‌های ضروری و اولیه برای پیشگیری و کنترل سرماخوردگی

سر و پای خود را در زمان خوابیدن با کلاه و جوراب بپوشانید.

در فصول سرد سال حتما ناحیه سر و پیشانی پوشانده شود.

در طول روز و بعد از غذا و حمام نخوابید.

از قرار گرفتن در معرض هوای سرد به‌خصوص پس از حمام، ورزش، فعالیت بدنی، تعریق و مقاربت جنسی خودداری کنید.

از تماس با مواد عطسه‌ آور و محرک ابتدای بیماری دوری کنید.

سر خود را خصوصا بعد از خروج از حمام ، پوشانده و همواره گرم نگه دارید.

در طول بیماری، کمتر غذا بخورید.

در سه روز اول بیماری، از مصرف غذاهای سنگین و غلیظ خودداری کنید.

مصرف ماست پر چرب،خامه، نان باگت، غذاهای خمیری و غلیظ نظیر لازانیا، پاستا، ماکارونی، آش رشته، سرخ کردنی و پنیر پیتزا ترشحات ناشی از سینوس‌ها را غلیظ تر می‌کند و دوره بیماری را طولانی‌تر میکند که بهتر است از آن‌ها پرهیز شود.

شام‌ تان باید سبک باشد و دست کم ۲ تا ۳ ساعت با خواب فاصله داشته باشد.

ابتدای بیماری از رفتن به حمام خودداری کنید.

انتهای بیماری رفتن به حمام گرم مفید است و باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شود.

در صورت وجود تب، حمام نروید تا کمی بیماری بهبود یابد.

همچنین روغن مالی کف سر و یا استفاده از ژل موی سر درمدت سرماخوردگی ممنوع است.

افرادی که نزله یا خلط پشت حلق دارند حتی‌الامکان شب‌ها مرکبات نخورند چون باعث تشدید خلط پشت حلق صبحگاهی خواهد شد برخی فکر می‌کنند که زمان سرماخوردگی باید مرکبات بخورند تا ویتامین C به بدن برسد و بر عفونت غلبه کنند اما رطوبت و سردی حاصل از خوردن مرکبات در مواردی می‌تواند موجب تشدید و طولانی شدن زمان سرماخوردگی شود.

تدابیر درمانی و راهکارهای پیشگیرانه براساس علل سرماخوردگی

برای پیشگیری و به منظور این که زود به زود دچار سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی نشوید، اقدامات زیر را به کار ببندید:

آب نمک رقیق

هر شب هنگام خواب و صبحا پس از بیدارشدن، هم آب نمک رقیق غرغره شود و هم بینی شستشو داده شود.

برای این کار، یک لیوان کوچک آب جوشیده را کنار بگذارید تا از حرارت افتاده و ولرم شود، طوری که دست را نسوزاند اما هنوز هم به دمای محیط نرسیده باشد. سپس یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در این آب ریخته و حل کنید و با سرنگ یا به وسیله دست خود این آب را از راه بینی به داخل کشیده و سپس مجدد از راه بینی یا حلق این آب را بیرون بریزید.

بابونه

راهکار بعدی استفاده از جوشانده بابونه است، به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری بابونه را با ۱.۵ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از محلوب باقی بماند، سپس آن را استفاده کرده و هفته‌ای چند شب همانند آب نمک، آن را غرغره کرده و مجرای تنفسی بینی را با آن شستشو دهید.

البته مصرف دمنوش بابونه یا بخور بابونه هم در افراد مستعد ابتلاء به سرماخوردگی و عفونت‌های مکرر نیز بسیار کمک کننده است (فقط زیاده روی نکنید).

دود درمانی

افراد مبتلا به سرماخوردگی مکرر، باید در کنار رعایت سایر تدابیر مهم درمانی برخی دارو‌های طبیعی مانند عنبر نسارا، خاکشیر یا اسپند را دود دهند و به مدت یک هفته روزانه ۲ تا سه بار هر بار به مدت پنج دقیقه این دود را از بینی استنشاق کنند.

دمنوش تقویتی

دمنوش اکیناسه یا دمنوش عناب هم در این فصل مناسب است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود (البته روزی یک فنجان، دو هفته مصرف و دو هفته فاصله افتاده و مصرف نشود).

لیمو پرورده

درتابستان لیموترش پرورده درست کنید و در فصول سرد از آن بهره ببرید.

برای تهیه این معجون، لیموترش رسیده و پوست نازک را کاملاً خشک کرده (تا کپک نزند) و به حلقه‌های نازک برش دهید و هسته‌های آن را خارج کنید.

درون یک ظرف شیشه‌ای تمیز، لایه لایه حلقه‌های لیمو و شکر یا عسل بریزید (وزن شکر با وزن لیمو یکسان است) تا شیشه پر شود.

در ظرف را محکم ببندید و در آفتاب قرار دهید و سه روز به شیشه دست نزنید.

پس از سه روز با یک قاشق بلند، محتوای ظرف را به هم بزنید و کمی با پشت قاشق، لیموها را فشار دهید و در ظرف را ببیندید و سه روز استراحت دهید.

پس از سه روز، دوباره عمل هم زدن و فشردن لیموها را تکرار کنید تا گاز و هوای موجود در لیموها خارج شود و شکر نیز حل شود. با این تفاوت که اینبار پس از هم زدن و فشرد، یک قاشق سرپر شکر روی لیموها بریزید و درظرف را ببندید.

این الگو را تا ۴۰ روز تکرار کنید، سه روز استراحت، فقط هم زدن و فشردن، سه روز استراحت و افزودن یک قاشق شکر.

پس از این مدت، شکر تبدیل به شهد شده و لیموها جلوی آفتاب کاملاً پرورده می‌شوند، اکنون باید ظرفتان را در یحچال قرار دهید.

در روزهای پاییز و زمستان در چای یا همراه آب ولرم از این معجون برای بهبود

علائم سرماخوردگی، شادابی پوست و علائم آلرژی مانند خارش استفاده کنید.

از چوب دارچین هم می‌توان برای افزایش عطر و همچنین خاصیت ضدویروس این ترکیب بهره گرفت.

تخم بالنگو

افراد و اطفالی که به طور دائم به زکام و سینوزیت دچار می‌شوند اگر قبل از شروع فصل سرما یا در اوایل آن، شربت تخم بالنگو را در برنامه روزانه خود داشته باشند (زیاده روی نکنند) در مقابل سرما خوردگی مقاوم می‌شوند زیرا تخم بالنگو سیستم ایمنی را تقویت کرده و در نتیجه مقاومت بدن افراد را در مقابل سرما خوردگی افزایش می‌دهد. زنان باردار بهتر است از شربت تخم بالنگو استفاده نکنند

https://tabaye.ir/treatment-of-recurrent-colds/

[ Photo ]
😷 توصیه‌های طب ایرانی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

🔹️ شرط پیشگیری و درمان اصلاح سبک زندگی متناسب با مزاج فرد و تقویت سیستم دفاعی بدن است.

🔸️ داشتن نظم در اوقات غذا خوردن و پرهیز از پرخوری و سریع خوردن غذا هم از آداب مهم تغذیه هستند که در تقویت طبیعت مدبره بدن و پیشگیری از بیماری‌ها نقش مهمی دارند.

🔹️ مبتلایان به یبوست نسبت به سایرین بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های عفونی هستند.

🔸️ استرس یا به هم خوردن تعادل خواب و بیداری می‌تواند سیستم‌ایمنی بدن را ضعیف ‌کند.

🔹 ورزش ملایم و پیاده روی تند هم در فصل پاییز بین صبح تا ظهر حدود ده تا دوازده ظهر که هوا متعادل‌تر است به تقویت سیستم‌ ایمنی بدن کمک می‌کند.

🔸️ خوردن شربت عسل با آبلیمو به همراه آب گرم در صبح ناشتا مقوی سیستم ایمنی بدن است و اگر فردی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده باشد به بهبودی علائم بیماری کمک می‌کند.

🔹 اگر دستگاه گوارش طی سرماخوردگی درگیر شود استفاده از دمنوش نعناع یا عرق زنیان به بهبود علائم گوارشی مانند اسهال و دل پیچه کمک می‌کند.

✍️🏻 #دکترمهشیدچایچی، پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی

🌐 منبع: http://pm.behdasht.gov.ir/XHa

☘️🌱🍀🌱☘️🌱🍀

✴️ دریافت مطالب علمی طب سنتی
درکانال سلامتکده دکتر شریعت پناهی

━━━━━━°•🌿•°━━━━ https://eitaa.com/tebirani_shahidbeheshti
━━━━━━°•🌿•°━━━━

ط بایرانی #طب سنتی #متخصص طب سنتی #سرماخوردگی #آنفولانزا

سلامتکدهدکترشریعت_پناهی

دکترزهرااحمدی_بصیر

//////////////////////////////////////////////

💊💊💊سرماخوردگی ناشی از ضعف بدنی

معمولاً اکثر افراد مبتلاء به سرماخوردگی زیاد و مکرر، دچار ضعف بدنی هستند، خصوصاً کودکانی که زیاد مریض می‌شوند و وارد سیکل مصرف آنتی بیوتیک می‌گردند و به محض اتمام دارو، مجدد دچار سرماخوردگی جدید می‌شوند، به این افراد توصیه می‌شود خود و فرزندشان را از لحاظ بدنی تقویت کنند، چگونه؟

با مصرف آب سیب و آب هویج (روزی یک لیوان و یا حتی یک روز درمیان کافی است)

استفاده از مغزیجات مانند فندق، پسته و بادام (بدون نمک و خام)

مصرف تخم مرغ عسلی نیم برشت (در کودکانی که از مصرف تخم مرغ اجتناب می‌کنند، می‌توان زرده تخم را با کره به شکل پوره درآورد، یا برای رفع بوی آن به مقدار کم از هل و زنجبیل ساییده شده بر روی تخم مرغ استفاده کرد، یا با کره یا کمی روغن حیوانی، تخم مرغ را به حالت نیمرو درست کرد به شرطی که زرده را زود باز نکرده که حالت سفتی بگیرد).

مصرف روزانه سه لقمه کوچک نان و عسل صبح‌ها و یک عدد شلغم پخته شده شب‌ها در کنار رعایت سایر تدابیر طب سنتی تاثیری چشمگیر در پیشگیری از وقوع سرماخوردگی دارد.

💊سرماخوردگی ناشی از طوبت زیاد در ناحیه سینوس‌ها

گروهی دیگر از این افراد، کسانی هستند که رطوبت زیادی در ناحیه سینوس‌هایشان وجود دارد، در این افراد، دفع رطوبت اضافه، کمک زیادی به آن‌ها می‌‎نماید تا کمتر دچار سرماخوردگی‌های زیاد و مکرر شوند، خب چگونه این رطوبت مازاد را دفع کنند؟
استفاده از یک شیشه شربت آلوئه ورا در اوایل فصل سرما، گزینه مناسبی می‌تواند باشد که در برندهای مختلف در بازار موجود است و در داروخانه‌ها و بعضاً عطاری‌های معتبر، عرضه می‌شود؛ (صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری در کودکان و یک قاشق غذاخوری در بزرگسالان) که با تقویت سیستم ایمنی، باعث می‌شود، افراد زود به زود دچار سرماخوردگی نشوند. تذکر: البته مصرف این شربت در خانم‌های باردار و افرادی که بواسیر یا هموروئید دارند، توصیه نمی‌گردد.

در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی، چه کنیم؟

در صورت بروز علائم اولیه و در صورت نداشتن کرونا، علاوه بر رعایت اصول فوق، اقدامات زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

ماساژ پیشانی و شقیقه و پشت گوش با روغن‌هایی نظیر بابونه، سیاهدانه یا زیتون می‌تواند در بهبود علایم سرماخوردگی موثر باشد.

درصورت مشاهده علائم زکام یا سرماخوردگی، از دمنوش نعناع، پونه، آویشن و مرزنجوش به مقدار مساوی دم کرده و در طول روز، یکی دوبار میل کنیم، همچنین می‌توانیم از بخور دادن همین مواد نیز بهره ببریم (تا یک هفته). اما در صورت وجود علائم التهابی مانند تب، گلو درد یا گوش درد، مصرف این دمنوش‌ها که عموماً مزاج گرم دارند مضر است.

همچنین از ابتدای ورود شلغم به بازار تا آخرین روزهای حضور آن، شبی یک عدد شلغم متوسط بخارپز یا شلغم همراه عسل (داخل شلغم را خالی کنید، درون آن عسل بریزید، سرخالی باشد، یک شبانه روز در جای گرم نگه دارید و معجون حاصله را مصرف کنید) مصرف شود.

یک درمان مناسب برای سرماخوردگی های ساده در این فصل، کدو حلوائی است که می‌تواند به صورت بخارپز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود.

در میان آش‌ها هم آش ایرانی سپیدبا (اسفیدباج) برای بهبود حال افراد مبتلا به سرماخوردگی مناسب است که با استفاده از برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیله، بال مرغ بدون پوست، کمی روغن زیتون، مقدار بسیار کم نمک و زردچوبه و در صورت تمایل مقداری کدو آماده می‌شود.

برای کاهش علایم سرماخوردگی به ویژه در آغاز آن، دم کرده گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی بسیار مناسب است، این نوشیدنی اگر زیاد ترش نباشد موجب خروج مواد ناسالم از بدن فرد بیمار می‌شود و بهتر است در طول مدت مصرف این دمنوش با استفاده از پتو یا لحاف، استراحت کامل داشته باشید تا کاملاً عرق کنید، اما دم کرده گل گاو زبان برای افراد دیابتی و با فشارخون بالا توصیه نمی‌شود.

نکاتی پیرامون سرماخوردگی به قلم دکتر مجید انوشیروانی

بسیاری از بیماران سرماخورده گمان می‌کنند که اگر ترشحات سبزرنگ و غلیظ در ریه یا پشت حلق داشته باشند باید آنتی بیوتیک مصرف کنند. مصرف آنتی بیوتیک در اکثر این موارد هیچ ضرورتی ندارد و تنها در صورتی که تب ناشی از عفونت میکروبی روی داده باشد، مصرف آن با تجویز پزشک حاذق منطقی خواهد بود.
در سرماخوردگی‌های ویروسی رایج در روزهای سرد، حالاتی مانند گرفتگی بینی، سرفه خلط دار غلیظ، ترشحات غلیظ بینی و پشت حلق، سنگینی سر در ناحیه پیشانی و گونه‌ها و عمق چشم‌ها، همراه با تب خفیف، بی‌اشتهایی، بی‌حالی و درد عضلانی روی می‌دهد.

در این شرایط باید به موارد زیر توجه کرد:

برمبنای طب ایرانی، کم اشتهایی در حین سرماخوردگی فرآیندی سودمند در جهت پاکسازی دستگاه تنفس، و بهبودی زودتر بشمار می‌رود. بنابراین اصرار به خوردن غذا (بویژه غذاهای سنگین) بخصوص در مورد کودکان توصیه نمی‌شود.

غذا در این شرایط باید سبک و خوشگوار باشد

/////////////////////////

💊💊📚📚📚🔴 #سرماخوردگی ، خیلی هم بد نیست !

♻️ یکی از مشکلات شایع در این فصل ، ابتلا به سرماخوردگی است ، در سرماخوردگی های ساده یا اصطلاحا ویروسی که علائم آن محدود به #آبریزش_بینی، #عطسه، بی حالی و خستگی است و علائم عفونت مانند گلودرد چرکی وجود ندارند، باید از مصرف نابجای داروهایی چون آنتی بیوتیک ها و کورتون ها پرهیز کرد و تا بهبود علائم، استراحت نمود و ضمن پرهیز از خوردنی هایی که موجب افزایش سردی و تری بدن می شوند،از سوپ ها و آش های ساده و گرم استفاده نمود.

♻️ سرماخوردگی یا زکام، در صورتی که طولانی نباشد و منجر به عوارض نگردد، یکی از راه های دفع مواد ناسالم از بدن است و نباید جلوی آن گرفته شود.

♻️ اما اگر علایم بیماری بیش از ۴_۵ روز به طول بیانجامد یا علائمی از #عفونت_شدید وجود داشته باشد، باید با مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی و تشخیص دقیق بیماری، داروهای مورد نیاز، تجویز و مصرف شوند و از خود درمانی و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی خودداری شود.
.
✅برای پیشگیری از سرماخوردگی های مکرر، توصیه می شود از ابتدای ورود شلغم به بازار ، تا آخرین روزهای حضور آن ، شبی یک عدد #شلغم متوسط بخارپز و میل کنید یا افراد گرم مزاج هر روز صبح یک عدد #انار میل کنند.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

///////////////////////////////

اگر پس از سرماخوردگی همچنان سرفه می‌کنید و سینه‌تان خس خس می‌کند از کدوی پخته شده استفاده کنید چون باعث نرم شدن مجاری هوا است.

@soroshesalamati

/////////////////////////////

سرماخوردگی

۱- اگر فقط در سر سرما وجود دارد:مالیدن اسانس نعنا به پیشانی
۲- اگر تب وجود دارد و حتی گلو درد هم وجود دارد: دوسین روزی سه قاشق مرباخوری (دوسین :یک واحد سیاه دانه نیم کوب + سه واحد عسل)
۳- اگر آبریزش بینی وجود دارد : مالیدن روغن کنجد روی ملاج سر
رعایت موارد زیر بسیار توصیه می شود: ۱- بادکش کتف (حجامت گرم که بدون خونگیری است) ۲- دمکرده نعنا هر ۴ ساعت یکبار ۳- سوپ گرم ( گندم + جو + نخود + سبزیجات گرم بخصوص نعنا و ترخون) ۴- عرق شدید نیز برای درمان تب مفید است.
💟 @tebiranii *

//////////////////////////////

سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت یک_بخش دوم)

✨ برای مبتلا نشدن به بیماری های ویروسی از قبیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و غیره مهم ترین و موثرترین کار اصلاح مزاج است.

🧑🏻‍⚕ چرا که بنا نهادن اصول زندگی بر اساس مزاج شخصی، باعث قوی شدن سیستم ایمنی و به دنبال آن کاهش احتمال فعالیت و قدرت گرفتن ویروس ها در این بدن خواهد بود و کاهش احتمال ابتلا شدن به این بیماری ها را به دنبال خواهد داشت.

🚫 باوری غلط در این رابطه وجود دارد که خوردن گرمی ها و انواع دمنوش ها باعث جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی می شود. این توصیه برای همه نیست و بیشتر برای سرد مزاجان می باشد.

♨️ بنابراین گرم مزاجان باید در کل و نیز در ایام حاد سرماخوردگی از زیاده روی در مصرف مواد با مزاج گرم حتما پرهیز کنند .

❄️ از طرف دیگر، درجاتی از خنکی جات نیز استفاده کنند؛ البته خوردن بی رویه خنکی جات نیز توصیه نمی شود حتی به گرم مزاجان چرا که باعث انحراف مزاج به سمت سردی می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

////////////////////////

💊💊🟢سرماخوردگی و گلودرد🟢

🍵 مواد لعاب دار مانند تخم شربتی، تخم بالنگو، تخم بارهنگ، به دانه، قدومه (مزاج گرم)، تخم مرو، تخم کتان (رو به سردی)، فرنی ها و نشاسته، گل پنیرک و بفشه در آب سرد، گل ختمی در آب جوش که رفته رفته ولرم شود، برای رفع خشکی، گرفتگی و التهاب گلو و همین طور سرفه های خشک و گرفتگی صدا استفاده می شود.

✨ برای سرفه خلط دار، ترکیبات نعناع و آویشن و بابونه می تواند کمک کننده باشد. داروهایی در بازار موجودند مانند شربت هایی که با ترکیبات رازیانه، آویشن و بابونه ساخته شده اند. البته دانستن اینکه این شربت ها برای چه کسانی و در چه مرحله ای از بیماری کاربرد دارد بسیار مهم است.

💊 برای افراد با مزاج سرد با سرفه های زیاد و خلط دار، مصرف این شربت ها مفید است. ولی در افراد با مزاج گرم و در چند روز اول بیماری مصرف این دارو ها مجاز نیست و علائم بیماری را بدتر می کند. این تفاوت درمان بیماری با طب گیاهی و طب سنتی است که حتما باید مزاج فرد در نظر گرفته شود.

⚜️ ترشی و سرکه برای سیستم تنفسی تمامی افراد و تمامی مزاج ها (برای گرم مزاجان باعث انقباض مجاری تنفسی و بدتر شدن علائم سرماخوردگی می شود و سرد مزاجان که همیشه باید پرهیز کنند) مضر است و باید پرهیز شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

/////////////////////////

🛑 دم‌نوش گشنیز، نابودگر سرماخوردگی!🍵

🔹سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج است. متخصصان طب سنتی می‌گویند، با مصرف دم‌نوش گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم‌نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می‌برد و در عرض ۲ روز حالتان خوب می‌شود

روش تهیه:
🔹۳ قاشق برگ‌های خشک شده گشنیز را در ۲ تا ۳ فنجان آب جوش بریزید، به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن بنوشید

اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین رسانه قمی‌ها☝️

//////////////////////////////////

❗️در زمان سرماخوردگی و سرفه های شدید مصرف آب آناناس بسیار مفید است

▫️آب آناناس ۵ برابر قوی تر از شربت سینه عمل میکند
▫️ از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری میکند

🌿 @TebbolAeme 🌿

❗️برای افرادی که دچار سرما خوردگی و عفونت های تنفسی و ویروسی شده اند مصرف لیموشیرین مفید بوده و در درمان بسیار مؤثر است

▫️تا زمان درمان کامل هر روز از لیموشیرین استفاده نمایید.

🌿 @TebbolAeme 🌿

❗️در سرما، خون غلیظ شده و سموم بدن به اندام تحتانی بدن منتقل می شود.

▫️هنگام خواب اگه گرما از پایین به بدن برسد، این سموم در خون از حالت رسوبی خارج می شوند!
▫️کارى که کرسى هاى قدیم می کردند

🌿 @TebbolAeme 🌿

قاتل سرماخوردگی

🔸اگر مکرر سرما می‌خورید شیر و زرد چوبه بخورید، این ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به بدنتان در از بین بردن عفونت ها و ویروس ها کمک میکند!
🔹تقویت استخوان و مفاصل از دیگر خواص این معجون است!

🌿 @TebbolAeme 🌿

🔰توصیه‌هایی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی‌ های مکرر:

🔹از ابتدای ورود شلغم به بازار تا آخرین روزهای حضور آن، شبی یک عدد شلغم متوسط بخارپز و نوش جان کنید.

🔹یک درمان مناسب برای سرماخوردگی‌های ساده در این فصل، کدو حلوایی است که می‌تواند به صورت بخارپز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف شود.

🔹در میان آش‌ها هم آش ایرانی سپید یا (اسفیدباج) برای بهبود حال افراد مبتلا به سرماخوردگی مناسب است. این آش با برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیله، بال و گردن مرغ بدون پوست کمی روغن زیتون، مقدار بسیار کم نمک و زردچوبه تهیه می‌شود.

🔹برای کاهش علائم سرماخوردگی به ویژه در شروع علائم، دم کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیموعمانی بسیار مناسب است. این نوشیدنی، اگر زیاد ترش نباشد، موجب دفع مواد زائد از بدن فرد بیمار می شود.

@SAMENTEB110

/////////////////////////////////////

🔵 #سرماخودگی 🔵
تب، گلو درد، عفونت گلو و گرفتگی صدا
«هم نوزادان و هم بزرگسالان»

🔸جو پوست کنده، دو قاشق غذاخوری
🔸عناب، ده عدد
🔸بنفشه، پنج گرم

✍️ داخل ۳تا۴ لیوان آب بجوشانید تا لعاب دار شده و خوب پخته شود بعد صاف کرده و لعابش را به شخص بیمار بخورانید.

👤مجربات استاد محمد عبادیانی
*مجربات: چیزهای آزموده و تجربه شده.

@ebadiani

//////////////////////////////

افراد زیر بیشتر مریض میشوند :🤒

▫️ افراد استرسی
▪️ افراد عصبی
▫️ افراد پرخور
▪️افراد کم ‌تحرک
▫️ افرادی که صبحانه نمیخورند

▪️برای تندرستی و طول عمر بیشتر و با کیفیت، الگوهای غلط زندگی‌تان را تغییر دهید.

🌿 @TebbolAeme 🌿

////////////////

سرماخوردگی با دمنوش پوست پرتقال

اگر پوست ۳ پرتقال رسیده و تمیز را در ۳ لیوان آب بجوشانید و بعد آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید، دچار سرماخوردگی نمیشوید! اینکار مقاومت بدن را بسیار بالا میبردی

🌿 @TebbolAeme 🌿

//////////////////////////////////

🍃🌺 #جوشانده_سرماخوردگی 🌺🍃

💠سرماخوردگی یکی از شایعترین بیماری هاست که بیشتر در فصولی مانند: پاییز و زمستان افراد را درگیر و گاهی هم زمین گیر می کند. برای درمان سرماخوردگی روش های بسیاری وجود دارد که قبلا ذکر شده است اما ما در این مطلب قصد معرفی یکی از بهترین روش ها که در طب سنتی توجه ویژه ای شده است را داریم، لازم به ذکر است برای درمان سرماخوردگی نیاز به موارد دیگری است مانند : استراحت، استفاده از انواع سوپ و مایعات گرم و میوه های حاوی ویتامین ث که در مطالب قبل به صورت کامل توضیح دادیم.

✅خواص درمانی

🔹پیشگیری و درمان سرماخوردگی
🔹درمان گلو درد
🔹تسکین درد عضلات و بدن
🔹ضد التهاب حلق و حنجره
🔹ضد سرفه های ساده
🔹خلط آور
🔹تب بر
🔹ضد عفونی کننده

✅مواد لازم

🔹آویشن، آلاله، بابونه شیرازی، مخلصه، گل زوفا، گاوزبان، ناخنک، مرزنگوش، چای کوهی، پرسیاوشان، بنفشه فرنگی، مور دانه (دانه مور)، پونه کوهی 👈هر کدام ۲۵ گرم، ختمی بزرگ وپونه کوهی👈هر کدام ۱۰ گرم، عناب و سپستان 👈هرکدام ۱۰۰ گرم، پنیرک۱۵گرم.

✅روش مصرف

مواد را پس از تهیه و جدا کردن ضایعات و گرد گیری آنها با هم مخلوط کرده در ضمن عناب و سپستان را کمی خرد کرده و به مواد اضافه کنید برای هر بار مصرف کافی است یک قاشق غذاخوری از مخلوط را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش با قرار دادن روی شعله بسیار کم به مدت ۱ ساعت دم کرده و سپس گرم گرم میل کنید. این عمل را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati

//////////////////////////////////////////

✅ مقابله با سرماخوردگی با آب قلم

🔹 آب قلم یا همان آب استخوان یکی از نوشیدنی‌های پرخواص برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرماخوردگی است!

🔹 به ویژه زمانی که فرد به دلیل ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزا اشتهای خودش رو از دست داده ، نوشیدن آب قلم گزینه مناسبی هست!

🔸🔸🔸🔸

▪️ تلگرام و ایتا :🌺 @drhasanati☘️

🔺لینک عضویت کانال ایتا

https://eitaa.com/joinchat/1395064859C145ec47f2a

🌿کانال سلامتکده بابونه (دکتر حسناتی)