آخرین مطلب

سنگ کلیه و علل یابی سنگ کلیه و راهکارهای درمانی طب سنتی

💊💊💊📚📚📚📚بسم الله الرحمن الرحیم

سنگ کلیه :
علل ایجاد سنگ کلیه :

مصرف گوشت و پروتئین بیش از نیاز بدن (به خصوص گوشت گاو و گوشت های یخ زده ) ، مصرف مواد نشاسته ای بدون سبوس ، نمک ، قند و شکر ، پنیر ، چای ، قهوه ، نسکافه ، دخانیات ، مواد غذایی کنسروی و انواع فست فود ها، شیرینی جات سنتی ، قنادی و صنعتی ، پرخوری و عدم تحرک ، عدم استفاده از رقیق کننده ها

( رقیق کننده ها شامل : انواع سبوس و جوانه ، بعضی از سبزیجات ( مثل جعفری ) و میوه های قرمز و … ) ، تعریق زیاد ، مصرف ماست و دوغ همراه با غذای پروتئینی و نشاسته ای ، بستنی ، آب یخ و تمام نوشیدنی هایی که با یخ مصرف می شوند و …

درمان سنگ کلیه :
بهترین دارو برای درمان سنگ کلیه:

۱ . مصرف سیاه دانه و عسل هر شش ساعت یک قاشق مرباخوری ( نسبت یک واحد سیاه دانه آسیاب شده که بلافاصله با سه واحد عسل باید ترکیب شود. سیاه دانه آسیاب شده در مجاورت هوا نباید قرار بگیرد.)
۲ . مصرف سبوس جو و سبوس برنج ارگانیک به صورت نوشیدنی ۶ لیوان در روز
( یک قاشق غذاخوری سبوس جو یا پودر سبوس برنج ارگانیک در یک لیوان آب جوش ۵ دقیقه بجوشد یا ۲۰ دقیقه دم بکشد. )

از استاد خانم کیوانی
ادامه دارد…

الحمدلله علی ما هدانا

////////////////////////////////////

بسم الله الرحمن الرحیم

سنگ کلیه :
درمان سنگ کلیه :

بهترین دارو برای درمان سنگ کلیه:

۳ . یک استکان جو کامل را پس از ۲۴ ساعت خیساندن ( در یخچال نگهداری شود.) به مدت نیم ساعت در شش لیوان آب با حرارت کم بجوشانید. ( آب جو باقیمانده از خیس خوردن دانه های جو را دور نریزید و به ظرف اضافه کنید .)
جوشانده حاصل را صاف کنید و کمی لیموی تازه به آن اضافه کنید این نوشیدنی ماءالشعیر واقعی است که روزی شش لیوان از آن را نیم ساعت قبل از غذا می نوشید.
۴ . مصرف شربت سرکه انگبین ( نسبت برابر عسل و سرکه ) ۶ لیوان در روز نیم ساعت بعد از غذا توصیه می شود .
۵ . مصرف شربت عسل طبیعی رقیق و گرم روزی ۳ لیوان
بهترین غذا مصرف آش دوغ بی نمک با پودر جوانه جو است.
بهترین نان ، نان با آرد جو کامل و سیا هدانه یا آرد جوانه جو با سیاهدانه است.
بهترین صبحانه فرنی با پودر جوانه جو یا آرد کامل جو است .
همچنین حلیم جو با بلغور جو ، سبوس جو و پودر جوانه جو و مقداری روغن زیتون فرابکر توصیه می شود.
ادامه دارد…..

الحمدلله علی ما هدانا

//////////////////////////////

👈درمان وپیشگیری ازسنگ کلیه
بر اساس رویکرد طبّ سنّتی ایرانی اسلامی

⭕️اگر چه سنگ های کلیه، انواع مختلف و بالطبع روشهای گوناگونی برای پیشگیری و درمان دارند؛ ولی نکات ذیل را به عنوان نکاتی عمومی، ساده و قابل اجرا در ۳ بخش ذکر می کنیم.

✨✳️الف – کنترل درد: شاید برای بیماری که دچار سنگ کلیه است هیچ چیزی مهمتر از کنترل درد شدیدش نباشد؛ دردی که گاه به مسکّن های تزریقی مخدّر مانند مورفین نیز به خوبی پاسخ نمی دهد؛ امّا طبّ سنّتی برای این مشکل راه حل های ساده ای دارد:

👈🏾۱⃣۱٫بادکش گذاری: بادکش گذاری اثری فوق العاده در رفع اسپاسم عضلات حالب دارد و تقریباً بلافاصله درد را تسکین می دهد؛
✍️ در واقع، بادکش گذاری با شل کردن عضلات صاف حالب، درد را کاهش داده باعث تسهیل حرکت و دفع سنگ خواهد شد.
✍️برای این کار موضع حداکثر درد را با یک روغن مناسب چرب کرده در همان ناحیه بادکش بگذارید و تا رفع کامل درد(معمولاً ۱۵-۱۰ دقیقه) آن را برندارید. طبیعی است که با این کار ممکن است پس از مدتی درد را در نقطه ای پائین تر از نقطه قبلی احساس کنید که علت آن حرکت سنگ است.
✍️به موازات تغییر محل درد، جای بادکش ها را عوض می کنید تا وقتی که سنگ داخل مثانه شود و درد از بین برود. اگر درد بیمار در ناحیه ای وسیع پخش است؛ در کلّ ناحیه درد بادکش بگذارید.
✍️اگر درد بیمار در جاهایی مثل بیضه یا کشاله ران احساس می شود و طبیعتاً نمی توانید محلّ اصلی سنگ را پیدا کنید؛ مسیری از روی کلیه تا روی مثانه را بادکش گذاری کنید. این مسیر از کلیه شروع می شود؛ ۲۰-۱۵ سانتی متر به سمت پایین حرکت می کند و سپس با گذشتن از پهلوی بیمار با مسیری مورّب به سمت مثانه(قسمت بالای ناحیه تناسلی) می رسد.
✍️این نحوه بادکش گذاری تقریباً شکست درمانی ندارد. پس از مدیریت اورژانسی درد و در طول درمان دارویی، بادکش گذاری روزانه (روزی یک بار به مدّت ۲۰-۱۵ دقیقه) روی کلیه مبتلا باعث افزایش خون رسانی کلیه و تسریع در حل شدن سایر سنگ ها و جلوگیری از تشکیل سایر سنگ ها خواهد شد.

👈🏾۲⃣۲٫ سایر روش ها: در صورتی که به هر دلیل قادر به بادکش گذاری نیستید؛ می توانید یک عدد آجر(ترجیحاً آب ندیده) را داغ کرده لای حوله پیچیده روی موضع درد بگذارید و تا حدّ تحمّل، آن را برندارید. این کار اگر چه تأثیر بادکش را ندارد؛ امّا به ویژه در کنترل دردهای خفیف تر مؤثّر است.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید