آخرین مطلب

سوسیس و مضراتش که سبب بروز سرطان روده بزرگ است

‍ در سوسیس موادی چون نیترات، نیتریت، مواد آلی و نیو گلوماتات در درجه حرارت بالابا چربی فراوان تهیه میشود و ماده ای به مراتب سمی تر ازسیگار درست میکند که باعث بروزسرطان روده بزرگ میشود.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
////////////////////////////////////////////

نیترات موجود در سوسیس و کالباس با سرطان روده مرتبط است !

▫️آژانس ملی امنیت سلامت در فرانسه (ANSES) به تازگی نتیجه یک تحقیق علمی را منتشر کرده که ارتباط بین نیترات‌های موجود در انواع سوسیس و کالباس‌ها با سرطان روده را تایید می‌کند.

▫️نمک‌های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت‌های پخته شدۀ مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس‌ها و ژامبون‌ها و بیکن‌ استفاده می‌شود تا ماندگاری این گوشت‌های فرآوری شده را افزایش دهد.

▫️پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز گزارشی از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود که گوشت‌های فرآوری شده را سرطان‌زا می‌دانست و تایید می‌کرد که افزودن ترکیبات نیترات یا نیتریت به این گوشت‌ها یا دودی کردن آنها، ممکن است باعث تشکیل مواد شیمیایی بالقوه سرطان‌زا در بافت گوشت شود.

@mf_eslami

🔆💠🔅💠﷽💠🔅

✅ سوسیس و کالباس عامل سرطان

✍️ سرطانِ سینه ارمغان مصرفِ سوسیس و کالباس!

چرا سوسیس و کالباس همیشه صورتی و تازه به نظر میرسند در حالی که گوشت بعد از مدتی تیره رنگ می‌شود؟
⛔️ پاسخ سدیم نیتریت است.
یک افزودنی مجاز که بطور گسترده در صنعت گوشت استفاده می شود.
علامت اختصاری این نمک صنعتی در اروپا E250 است .

نیتریت سدیم و نیترات در محصولات گوشتی همچون سوسیس ، کالباس ، هات داگ ، سالامی ، گوشت قرمه شده و دیگر گوشت های عمل آوری یا دودی شده استفاده می شوند.
سدیم نیتریت در مجاورت گوشت نیتروزامین ایجاد می کنه که باعث تخریب DNA میشه و این یعنی آغاز پروسه ای که می تواند به جهش سلولی و در نتیجه سرطانی شدن سلول منجر شود .

↫ نیتریت سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس عاملی برای افزایش ابتلا به سرطان سینه است.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿