آخرین مطلب

💊💊💊💊💊پوست انارداروی خاص بواسیر و خونریزی واژینال#انار از دیدگاه طب سنتی ایرانی (یاقوت یازدهم)

✴️ خواص انار

🔸️میتوان در محلول حاصل از جوشانده ی پوست سفت بیرونی و پرده‌ها و پیه وسط دانه های انار نشست و از آن در جهت رفع مشکلات ناحیه تناسلی و ناحیه مقعدی بهره جست.

🔹️مثلا برای افراد مبتلا به بواسیر، شقاق، بیرون‌زدگی مخاط گوارش یا ادراری (افتادگی مثانه) بسیار کمک کننده است؛ به خاطر اینکه خاصیت قابض داشته و این مناطق بدن که ممکن است بدنبال فشار بیش از حد (یبوست، زایمان) در زمینه سستی بدن (مخصوصا خانم ها و افراد چاق) استحکام خود از دست داده باشند، مجددا حالت و قوام طبیعی خود را پیدا کرده و عوارض مربوطه چون خونریزی یا بی اختیاری ادرار و … برطرف می شوند.

🔸️همچنین باعث بهبود برخی انواع ترشحات چه زنانه، چه گوارشی و مقعدی و همچنین آبسه‌ها یا کیست‌های محل (از جمله کیست پایلونیدال=مویی) که یا باز شده و یا جراحی شده می گردد.

🔹️این محلول برای دهان‌شویه هم می‌تواند استفاده شود؛ مخصوصا برای کسانی که دچار آفت ناشی از گرمی می‌شوند یا دارای زخم مخاطات و التهاب لثه (که معمولا ناشی از غلبه گرمی و صفرا و خون است) هستند.

@Drmirghazanfari

🍁#انار از دیدگاه طب سنتی ایرانی (یاقوت دوازدهم و پایانی)

🔸️انار ترش برای افراد با مزاج سرد باید با احتیاط مصرف شود. می توان آب انار را همراه شکر سرخ قوام آورد (شربت انار) یا اینکه روی حرارت غیرمستقیم (کتری در حال جوش) تغلیظ نمود (رب انار شیرین) تا برای افراد با مزاج سرد نیز مناسب شود.

🔹️آب انار ترش برای سیستم ریوی، سرفه و سیستم مغزی خیلی خوب نیست و ممکن است باعث تشدید سرفه شود (بدلیل قابض بودن و تنگ کردن مجاری هوایی)؛ اما انار شیرین مخصوصا به صورت شربت برای بهبود صدا و رفع گرفتگی آن و مجاری هوایی خوب است.

🔸️انار برای بهبود تپش قلب توصیه شده است زیرا یکی از مهمترین علل تپش قلب، افزایش حرارت یا صفرا، چه در کل بدن و چه در قلب است که انار آن را مهار می کند. قلب گرم ترین عضو بدن است و خنکی جات معتدل مثل انار مخصوصا در گرم مزاجان می تواند بسیار برای بهبود عملکرد قلب مفید واقع شوند.

🔹️رب انار برای رفع ویار زنان باردار مفید است.

🔸️آب انار برای رفع تب نیز مفید است، که هم می توان آن را به آبی که قرار است بصورت پاشویه و بدنشویه استفاده شود افزود و بر بدن پاشید و هم به شخص تب دار نوشاند.

@Drmirghazanfari

/////////////////////////////////////////

💊💊💊آب جوشانده پوست انار را بنوشید

🔸 قابض و مقوى است
🔹براى معالجه اسهال ساده و اسهالى که از مسمومیت باشد و اسهال خونى و کنترل سلسله البول مفید است
🔸قند ادرار را کم و خون را تصفیه مى ‏نماید
🔹از خونریزى‏ ها خصوصا خونریزى رحم جلوگیرى مى‏ کند.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.