آخرین مطلب

اهمیت عطسه و انفیه زدن در پاکسازی جمجمه بلغمی بر مبنای طب سنتی

هوالشافی

✍️ اهمیت عطسه در پاکسازی جمجمه

💠 عطسه در فنون پیشگیری و درمان حائز اهمیت فراوان است؛ از جمله از فن عطسه میتوان برای جلوگیری از بروز سکته ها استفاده نمود

🔸🔶 داروی #عطسه_آور ( #انفیه ) باید در جعبه داروهای خانگی همیشه حضور داشته باشد و به محض احساس ناراحتی در سینه یا سر و احساس خفگی و تنگی سینه بوسیله انفیه با ایجاد عطسه های فراوان جریان خون را در قلب یا مغز از لختگی منحرف نموده و خطر را رفع کنند

🔶 🔸 اکنون که قرص های زیرزبانی برای احیای حالت تنفسی و افت غیرعادی فشار داده میشود شاید مردم از اثرات داروهای عطسه آور غفلت بورزند❗️

✅عطسه جریان خون را در سر تسریع و عروق و جریانهای درون بافتی را جارو میکند

✅عطسه چشم را تقویت و حس بینایی را قوی و خستگی را از تمام بدن می زداید

✅عطسه قلب و ریه ها و حنجره و حجاب سینه را از هر نوع رسوب پاک می نماید

💠💠 استاد #سیدمحمد_موسوی
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
https://telegram.me/s_m_mousavi_peykshafa
🍃🌺🍃🌺🍃🌺

///////////////////////////////////

🔴 انفیه و عطسه آورها

♻️ رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: پنج چیز از سنت‌های ماست؛ حیا، حلم، حجامت، مسواک و عطر زدن. سه چیز از داروهای پیامبران است: حجامت، نوره و سُعوط (انفیه)

🔷️ رسول خدا (صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم): هنگام عطسه دست‌هایتان را مقابل بینی قرار داده و با صدای آرام عطسه کنید.

🔷️ وادار کردن بیمار به عطسه و ریزش آب بینی از درمان های عام برای بیماری های سر مثل صرع، سکته، فلج، لقوه، بی خوابی، زکام و نزله ها، درد سر و امراض چشم و گوش است و برای درمان سکسکه‌ی زیاد نیز مفید است. انفیه مغز را از رطوبت‌های زائد پاک میکند به همین علت در درمان فراموشی‌های حاصل از غلبه‌ی بلغم بسیار مفید است.

🔷️ کم بودن عطسه همراه با سنگینی سر و احساس نیاز به عطسه با وجود خشکی بینی، ناشی از بسته شدن راه پایین آمدن آب بینی است. درمانش به کار بردن عطسه آورهاست.

🔷️ انفیه با تخلیه رطوبت های تجمع یافته در سینوس ها به بازگشت و تقویت حس بویایی کمک می کند.

❗️ مصرف بیش از حد انفیه مخصوصا در افراد گرم‌مزاج و یا دارای سوء مزاج خشک مغز، باعث دفع بلغم طبیعی مورد نیاز بافت مغز می‌شود.

مغز برای پردازش، ثبت و ذخیره‌‌ی اطلاعات دریافتی، نیازمند بلغم طبیعی است. به همین دلیل خشکی مغز سبب ضعف اعصاب، بی‌حوصلگی، عصبانیت های آنی، عدم تمرکز و توانایی پردازش اطلاعات، ضعف حافظه، استرس و فکر و خیال‌های آزاردهنده و انواع بیماری‌های سوداوی مغز میشود.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.