آخرین مطلب

سرخارگل گیاهی یا اکیناسه و خواص آن بر مبنای طب سنتی

👌خواص شگفت انگیز سرخارگل

🌸سرخارگل(اکیناسه) یکی از مهم ترین گیاهان دارویی می باشد که از فراورده های آن برای درمان عفونت ها، سرماخوردگی ، گلودرد و انواع بیماری های کوچک و بزرگ استفاده می شود.

🌸این گیاه توانایی بدن انسان برای مقاومت در برابر عفونت و مسمومیت را تقویت می کند. این خاصیت دارویی و درمانی سرخارگل، بارها به روش علمی و چاپ مقاله تایید شده است .

🌸طبق تحقیقات صورت گرفته سرخارگل به عنوان محرک دستگاه هاضمه و نیز به عنوان تصفیه کننده عالی خون مورد استفاده قرار می گیرد.

🌸 این گیاه قدرت بدن برای نابودی عوامل بیماری زا را افزایش داده و رفتارهای ایمنی بدن مانند بیگانه خواری را تقویت و تحریک می کند و از این طریق خون را تصفیه می کند.

🌸بنابراین در مسمومیت خونی و مسمومیت غذایی می توانید دوزهای بزرگ سرخارگل را به صورت ۴۰ قطره یا ۴ کپسول هردوساعت یک بار به صورت خوراکی مصرف کنید.

🌸پس با توجه به اینکه فراورده دارویی سرخارگل از پشتوانه محکمی برگرفته از تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی برخوردار است و هزاران پزشک امروزه آن را برای درمان تعداد زیادی از بیماریهای عفونی تجویز می کنند از آشنایی با خواص و مصرف آن غافل نشوید.

@hekmateshargh

////////////////////////////////////////////

🔰اکیناسه و تقویت سیستم ایمنی

🔹یکی از گیاهانی که برای پیشگیری از کرونا مطرح می شود اکیناسه یا سرخارگل می باشد.

🔸اکیناسه گیاهی است که باعث تنظیم سیستم‌ایمنی میشود و نشان داده شده که در پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی نقش دارد.

🔹 در زمان ابتلا به سرماخوردگی و انفولانزا نیز باعث کاهش شدت علائم و کوتاه شدن طول بیماری می شود.

🔸در خصوص ویروس کرونا، یک مطالعه که روی محیط کشت ویروس انجام شده نشان داده که عصاره این‌گیاه می تواند باعث از بین رفتن ویروس کرونا شود. اما تاکنون هیچ مطالعه انسانی نقش اکیناسه را در پیشگیری یا درمان کرونا نشان نداده است.

🔹باید توجه داشت که اکیناسه به عنوان تیغ دو لبه عمل میکند و هم باعث آزاد سازی یکسری فاکتورهای ایمنی می شود و هم از آزادسازی یکسری از فاکتورهای التهابی پیشگیری می کند.

🔸با توجه به اینکه بیماری کرونا دو فاز دارد و در فاز دوم سیستم ایمنی فعال شده و ترشح فاکتورهای التهابی باعث وخیم شدن و تشدید علایم برخی بیماران می شود لذا با توجه به تحریک سیستم ایمنی بدن توسط اکیناسه، توصیه می شود این‌گیاه تا زمانی که اثرات مثبت آن در درمان کرونا طی مطالعات انسانی ثابت نشده برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار نگیرد. اما مصرف آن به منظور پیشگیری بلامانع است.

✔️به منظور پیشگیری می توان‌ از فرآورده های دارای مجوز این گیاه استفاده کرد.
✔️در صورت مصرف گیاه به صورت خشک، سرشاخه های هوایی آن می تواند دو بار در روز هر بار یک قاشق غذاخوری به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده و مورد استفاده قرار گیرد.
⚠️اما باید توجه کرد که مصرف بیش از ۸ هفته آن‌ می تواند باعث تضعیف و سرکوب سیستم ایمنی شود و لذا مصرف طولانی مدت آن توصیه نمی شود.
⚠️اگر از داروهای شیمیایی استفاده می کنید اکیناسه را با فاصله حداقل ۲ ساعت از داروی شیمیایی مورد استفاده قرار دهید.
⚠️با توجه به ناشناخته بودن اثرات آن در بارداری و شیردهی، مصرف گیاه در این دوران توصیه نمی شود.

🖋 دکتر روجا رحیمی (دکترای تخصصی داروسازی سنتی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine

سرخارگل (Echinacea pupurea) صدها سال است که برای درمان عفونت و #زخم استفاده شده است. سرخارگل گونه های زیادی از #باکتری ها مانند Streptococcus pyogenes را از بین می برد. سرخارگل التهاب ناشی از #عفونت را نیز کاهش می دهد.

🌿 @TebbolAeme 🌿