آخرین مطلب

درمان های خانگی برای یبوست پاییزه بر مبنای طب سنتی

💊💊💊🍁 درمان های خانگی برای یبوست پاییزه 🍁

🍂 دفع مدفوع مناسب، یعنی حداقل، شکم شما روزی ۱-۲ بار، نرم و کامل، کار کند.

🍂 برای ایجاد نرمی مدفوع در پاییز، از بین میوه ها، می توانید از سیب و گلابی شیرین (با پوست) و انار شیرین (بدون دانه) استفاده کنید. این میوه ها یا کمپوت کم شیرین آنها می توانید را حدود نیم تا یکساعت بعد از غذا میل کنید.

🍂 در پاییز، مصرف زیاد میوه های تازه توصیه نمی شود؛ بنابراین باید از خوراکی های ملین دیگر که مناسب فصل پاییز باشند، نیز استفاده کنید.

🍂 بدین منظور، می توانید از میوه های خشک ملین مانند برگه زردآلو، انجیر و آلو استفاده کنید. بهتر است این موارد را، شب تا صبح بخیسانید و صبح ناشتا میل کنید.

🍂 غذاهایتان هم در فصل پاییز، غذاهای آب پز و ترجیحا آبکی باشد؛ مانند خورشتها و یا سوپ و آشهای پرسبزی؛ که همراه با غلاتی مثل جو یا برنج قهوه ای تهیه می کنید.

🍂 استفاده از صیفی جاتی مانند هویج، کدوسبز و کدوحلوایی نیز برای شما مفید است.

🍂 اگر نفخ یا مشکل گوارشی شدیدی ندارید از حبوبات، لوبیا سبز، نخودفرنگی و… هم در تهیه غذاهای خود استفاده کنید.

🍂 یکی از بهترین توصیه ها برای یبوست های پاییزه، ترکیب برنج با شیر، مثلا در شیربرنج یا فرنی است.
اگر این غذاها را رقیق تهیه کنید و همراه با شیره انگور میل کنید، یکی از بهترین گزینه های غذایی فصل پاییز خواهد شد. برای شما که آلرژی پاییزه دارید، افزودن بادام به این ترکیب، و تهیه #حریره_بادام_و_شیره نیز مفید است (به شرطی که به بادام حساسیت نداشته باشد).

👈🏻 فیلم طرز تهیه این حریره، در چند پست قبل، موجود است.

🍂 ضمنا، از غذاهای غلیظ، خشک، شور، ترش، تلخ، تند، سرخ شده (مثلا الویه، میرزاقاسمی، ته دیگ، فست فودها، سس ها، قهوه، نسکافه و چای پررنگ) پرهیز کنید. همچنین از مواد غذایی مانند بادمجان، عدس، انواع کلم، گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، قارچ، ذرت، خرما، گردو، تره، شاهی، سیر و پیاز خام استفاده نکنید.

#یبوست #یبوست_پاییز #تدابیر_فصول #تدابیر_فصل_پاییز

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🍃 دکتر فاطمه مرادی متخصص طب ایرانی
🍃 @drfamoradi