آخرین مطلب

دیابت: دریافت کالری بیش از حد نیاز بدن سبب افزایش قند خون می‌شود.

💊💊💊💊بسم الله الرحمن الرحیم
دیابت:
دریافت کالری بیش از حد نیاز بدن سبب افزایش قند خون می‌شود.
تنها خوردن مواد قندی باعث بالا رفتن قند خون نمی شود بلکه مصرف بیش از حد چربی ها ، گوشت های چرب ، انواع روغن ها و مواد پرکالری دیگر مثل آجیل ،برگه و غیره قند خون را بالا می برد .
تمام میوه ها تاُثیر بسیار زیادی روی افزایش قند خون دارند خوردن دو قاچ هندوانه به اندازه یک بشقاب پلو قند خون را بالا می‌برد و یک خوشه انگور به اندازه یک بشقاب ماکارونی قند خون را بالا می‌برد نان خشک نسبت به نان تازه قند بیشتری دارد نان خمیر نسبت به نان برشته قند بیشتری دارد در نان های موجود در بازار نان بربری قند بیشتری نسبت به نان سنگک ،لواش و تافتون دارد و به همین میزان نان های سفید و بدون سبوس قند خون را بالا می‌برند ته دیگ برنج از خود برنج قند بیشتری دارد سیب زمینی کبابی نسبت به سیب زمینی پخته و سیب زمینی سرخ شده قند کمتری دارد.
در میوه ها صیفی جات بیشترین قند را دارند مثل طالبی، خربزه و هندوانه
همین مواد غذایی که قند خون را افزایش می‌دهند سبب افزایش وزن هم می شوند بسیاری از افرادی که برای رژیم کاهش وزن از میوه استفاده می کنند به مراتب وزن آنها بالا می رود قند میوه ها بسیار زیاد است و در کبد تبدیل به چربی می‌شود.
هرچند میوه ها باعث پاکسازی بدن و روده ها نیز می شوند ولی افزایش اشتها را نیز به دنبال دارند که این خود یک فاکتور منفی برای افراد دیابتی است .
افراد دیابتی همیشه گرسنگی پنهان دارند .
لبنیات از ریشه‌های ایجاد کننده دیابت است.
مصرف پنیر برای افراد دیابتی بسیار مضر است.
عوامل ایجاد کننده دیابت پنیر، ماست ، دوغ ، آرد سفید ،برنج سفید ( بدون سبوس ) ،شکر سفید ،چای ، زیاده روی در مصرف میوه ،چربی ها و غذاهای پرکالری مثل گوشت قرمز ،عسل، آجیل و غیره است .
پس در این مرحله که از مواد قندی و نشاسته ای ، میوه ها و گوشت ها، روغن ها ،چربی ها و حتی مواد لبنی نمی توان استفاده کرد.
چه باید کرد؟
ادامه دارد…..

الحمدلله علی ما هدانا