آخرین مطلب

ویارداری و تهوع بارداری بر مبنای طب سنتی

📞☎️تهوع بارداری و راهکارهای طب سنتی
سوال ::
سلام ووقت بخیر
هفته هفتم بارداری هستم حالت تهوع شدید ودهان به شدت تلخ وبی حسی وبیحالی دارم میشه راهنماییم کنین تا این وضعیت از بین بره
💊💊🔻🔻پاسخ
سلام حالت ویاری شما غلبه خلط سودایعنی سردوخشک ، به اندازه فقط (دوتانخود )پودرزنجبیل را با نصف لیوان عرق نعنا با نبات ، فقط روزی یکبارساعت ده صبح میل شود
خوردن روزی یک قاشق رب انارشیرین یا به اندازه یک گرم پودرسماق بدون رنگ شیمیایی
۲- کف پاها بدون روغن ماساژبدهید
۳- تغذیه نه ماهه بارداری درادرس کانال ها وسایت خودم جستجوکن
۴- رحم درماههای اول تا سوم سرداست و چهارم تا آخررحم گرم است
ادامه متن برای ایام بارداری درکانال ها و سایت خودم
محقق طب سنتی و طب اسلامی حسین معارفی

/////////////////////////////////////////

📚📚تهوع دوره بارداری

یک مشکل بسیار نگران کننده برای بسیاری از زنان باردار؛ تهوع و استفراغ دوران بارداری است. این مشکل که به ویژه در سه ماهه اول بارداری و در هنگام صبح شایع تر است؛ علاوه بر اذیت و آزار روحی مادر باردار، در صورت شدید بودن می‌تواند با تغذیه صحیح وی تداخل داشته و نهایتاً روی جنین اثرات منفی بگذارد؛ از این رو باید جدی گرفته شود.

نسخ رایج استادان طب سنتی

شربت به لیمو : ابتدا به را جوشانده و قدری شکر به آن اضافه کنید . سپس آبلیمو اضافه کنید، روزی چند بار میل کنید . البته کلمه به لیمو در بعضی از جاها اسم یک گیاهی است به نام « ورون » که از خارج وارد کرده اند و در ایران هم در حال حاضر کشت می شود که با شربت به لیمو تفاوت دارد و در طب ایرانی هم از آن استفاده می کردند.

زنجبیل : ۳ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با کمی آبلیمو مخلوط کرده و بگذارید خشک شود . یک چهارم قاشق چایخوری از آن را بر حسب نیاز میل کنید.

هل را نیمکوب کنید و روی آن کمی گلاب بپاشید و در دستمالی ببندید و مدام جلوی بینی بگیرید . یا از این گردنبندهایی که داخلش دعا می گذارند تهیه کنید و دستمال را داخل آن قرار دهید و از گردن آویزان کنید و مدام بیویید.

شربت گلاب تهیه کرده و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود . سپس یک قاشق چایخوری از آن بخورید و ۱۵ دقیقه صبر کنید . اگر استفراغ نکردید ، مجددا یک قاشق چایخوری دیگر از شربت بخورید . همین کار را هر ۱۵ دقیقه انجام دهید . کم کم فاصله قاشق ها را کمتر و حجم شربت مصرفی را بیشتر کنید.

بوییدن خاکی که رویش آب یا گلاب پاشیده شده در بهبود حالت تهوع خوب است.

اگر استفراغ مکرر خیلی اذیتتان کرد ، کمپوت گیلاس تهیه کنید و به مدت ۲ روز هر ۲ ساعت یک عدد از گیلاسهای داخل آن را بخورید.

دانه انار را با پودر نعنا خشک آغشته کنید و مثل قرص در دهان نگاه دارید.

به را در فویل پیچیده و در فر پخته و بعد از غذا مصرف کنید.

ماساژ دادن دست و پاها و پیاده روی آرام در کنترل تهوع و استفراغ موثر است.

نکاتی کوتاه در مورد مراقبت‌های بارداری و زایمان

/////////////////////////////////////////////////////////

🔴 علت ایجاد تهوع و استفراغ در بارداری

علت ایجاد بیماری صبحگاهی در طب رایج مشخص نیست ولی در طب سنتی ایرانی‌اسلامی در بیشتر موارد علت آنرا #غلبه_صفرا که ناشی از گرمای نطفه است می‌داند و همین غلبه صفراست که باعث می‌شود که فرد باردار نسبت به بو و مزه تند و شوری و غذای چرب تحریک شود.

و تا این حالات شدید نباشد نباید جلوی آن را گرفت خصوصا اگر چهار ماه نگذشته باشد، اما هرگاه که ترس ضعف پدید آید و از شدت تهوع و استفراغ ترس #سقط_جنین باشد یا اینکه از ماه چهارم گذشته باشد، درمان آن لازم و واجب است.

و بعضی از زنان حامله اصلا مبتلا به این اختلال نمی‌شوند در حالی که سایر زنان باردار در قسمت اعظم دوران بارداری از مشکل مزبور رنج میبرند.

زنان مبتلا به #تهوع و #استفراغ_بارداری باید علی رغم وجود این مشکل به غذاخوردن صحیح و افزایش وزن طبیعی خود ادامه دهند.

این بیماری برای مادر یا جنین خطرناک نیست مگر آنکه استفراغ به حدی شدید شود که مادر نتواند مایعات یا غذا را در معده خود نگه دارد. که به این وضعیت استفراغ شدید دوران بارداری گفته می شود. که میتواند #کم_آبی بدن و کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

♻️ چگونه میتوان به فرد مبتلا به این بیماری کمک کرد؟

۱. پرهیز از مصرف غذاهای تند، تلخ، شور، چرب و شیرین، ولی در صورت مصرف حتما بعد از آن از آبلیمو یا هر چیز ترش دیگر استفاده کنید.

۲. در صورت بروز حالت تهوع خیلی سریع از #آبلیموی_طبیعی، آبغوره یا هر چیز ترش دیگر بهره ببرید.

۳. ورزش و #پیاده‌روی_معتدل و کم به منظور تحلیل اخلاط که سبب عارضه هستند مفید است.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.