آخرین مطلب

زالو درمانی محاسن و معایب براساس نظریات متضاد عقول طب سنتی

💊💊❌مصرف خودسرانه #زالو ممنوع

❇️زالو اندازی در #طب_ایرانی سابقه زیادی دارد اما در کشور به صورتی که باید به آن اهمیت داده نشده است، در صورتی که در تمامی دنیا از خواص طبی و درمانی آن به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

🛑 زالو ها مانند شمشیر دو لبه هستند و همان طور که مقالات متعددی برای #خواص آن مطرح شده است علاوه بر آن نیز در خصوص #عوارض آن هم تحقیقات جدی انجام داده اند.

✅زالو یک داروست و باید مانند داروهای دیگر استفاده شود همان طور که می دانیم دارو را نباید #خودسرانه مصرف کرد و حتما مشورت پزشک در این خصوص الزامیست، زالو نیز همانند دارو از این قاعده مستثنا نیست.

💰در این میان بسیاری از افراد #سودجو و #متخلف از این موضوع سوء استفاده کردند و بدون داشتن #تخصص اقدام به زالو اندازی می کنند، مردم بدانند با مراجعه به مراکز غیر معتبر نیز باید توقع هرگونه #اتفاق_جبران_ناپذیر را داشته باشند.

✅بیماران #اورژانسی که زمان برای سلامت آنها رکن اساسی را ایفا می کند گزینه های مناسبی برای انجام این کار نیستند به علاوه آن #کودکان و #سالمندان، افرادی که درگیر بیماری های #اختلالات_خونی هستند مانند #هموفیلی ها و #تالاسمی ها، زنان #باردار، بیمارانی که مبتلا به کم خونی هستند و افرادی که بدنشان مستعد #عفونت است و داروهای نقص ایمنی مصرف می کنند، نیز منع استفاده دارد.

❇️در خصوص تاثیرگذاری زالو اندازی در بیماری های #سکته_مغزی ،#ام_اس و #آلزایمر ،مردم فریب #تبلیغات_دروغین را نخورند چرا که این موضوع به #ثبت_علمی نرسیده است و هیچگونه صحتی ندارد.

🖊دکتر علیرضا عباسیان (متخصص طب ایرانی)

#انجمن_علمی_طب_ایرانی

👉 @persianmedicine 👈

/////////////////////////////////

🔴 #زالو_درمانی

♻️ زالو به صورت موضعی با مکش از منطقه‌ی مورد نظر، مقداری خون را خارج می کند و مواد مختلفی را نیز از طریق ترشحات #بزاق خود وارد بدن می کند.

زالو در درمان غانغاریا (#گانگرن)، زخم‌های پوستی مزمن، #واریس، #ضعف_بینایی، #جوش صورت، گرفتگی #عروق_قلب و مغز و #دردهای_مفصلی کاربرد بسیاری دارد.

امروزه اثر درمانی #زالو بر نجات بافت کنده شده‌ی پیوند خورده (به خصوص در جراحی های رپلانت گوش و انگشت)؛ #استئوآرتریت زانو؛ آرتریت واکنشی (رآکتیو) به اثبات رسیده است.

ادامه دارد….

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

////////////////////////////////

#مراقبت_پس_از_زالو_درمانی

⚠️📍احتیاط :

🔴 مصرف غذاھای سنگین , مقوی و چرب مانند دل , جگر , قلوه و پرخوری پس از زالو درمانی بسیار ضرر دارد
🔔🔔
❌چون این مواد مولد خون غلیظ و کثیف ھستند و اثر زالو درمانی را به شدت کاھش می دھد

@soroshesalamati