آخرین مطلب

تربت امام حسین ع و شفای دردها بر مبنای طب اسلامی

📚📚📚💊💊

تربت امام حسین ع و شفای دردها بر مبنای طب اسلامی
💊روایت شده: عبدالله بن ابی‌یعفور خدمت امام صادق(علیه‌السلام) عرض کرد: شخصی از خاک قبر امام حسین (علیه‌السلام) برمی‌دارد و بهره‌مند می‌شود و دیگری برمی‌دارد و سودی نمی‌برد،
فرمود: نه، والله
هرکه بردارد و اعتقاد داشته باشد که به او سود می‌بخشد، البته سود می‌برد.
اما تربت را با دعا خواتده بربدن مالیده یا به اندازه یک نخوددراب ریخته و شربتی درست کنید و این دعا🔻 قرائت شود و سمس جرعه جرعه تا هفت روز میل شود
اللّٰهُمَّ بِحَقِّ هٰذِهِ التُّرْبَهِ ، وَبِحَقِّ مَنْ حَلَّ بِها وَثَوىٰ فِیها ، وَبِحَقِّ جَدِّهِ وَأَبِیهِ وَأُمِّهِ وَأَخِیهِ وَالْأَئِمَّهِ مِنْ وُلْدِهِ ، وَبِحَقِّ الْمَلائِکَهِ الْحافِّینَ بِهِ إِلّا جَعَلْتَها شِفاءً مِنْ کُلِّ داءٍ ، وَبُرْءاً مِنْ کُلِّ مَرَضٍ ، وَنَجاهً مِنْ کُلِّ آفَهٍ ، وَحِرْزاً مِمَّا أَخافُ وَأَحْذَرُ.
💊💊از ابوحمزه ثمالی روایت شده: به حضرت امام صادق(علیه‌السلام) عرض کردم: می‌بینم اصحاب ما، خاک قبر امام حسین(علیه‌السلام) را می‌گیرند و از آن طلب شفا می‌کنند، آیا در آن شفایی هست؟
فرمود: می‌توان طلب شفا کرد از خاکی که از فاصله میان قبر تا چهار میل بردارند و همچنین است خاک قبر جدّم رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و قبر امام حسن(علیه‌السلام) و امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) و امام محمّد باقر (علیه‌السلام)، پس بگیر از آن خاک که شفای هر درد است و سپری است برای دفع هرچه از آن می‌ترسی و هیچ‌چیز از چیزهایی که از آن طلب شفا می‌کنند با آن برابری نمی‌کند به غیر از دعا و چیزی که آن را فاسد می‌کند آن است که در ظرف‌ها و جاهای بد می‌گذارند و آن‌ها که با آن معالجه می‌کنند، یقینشان کم است. هرکه یقین داشته باشد که این تربت برای او شفاست، هرگاه با آن معالجه کند، برایش کافی است و محتاج به دوای دیگر نخواهد شد؛
و آن تربت را شیاطین و کافران از جنّیان که خود را بر آن می‌مالند فاسد می‌گردانند و نیز هرچیز را که آن تربت از آن می‌گذرد، بو می‌کنند و امّا شیاطین و کافران جن به فرزندان آدم بر آن حسد می‌برند، به همین دلیل خود را بر آن می‌مالند که اکثر نیکی و بوی خوشش برطرف می‌شود؛ و هیچ تربتی از حائر بیرون نمی‌آید، مگر اینکه مهیا می‌شوند از شیاطین و کافران جن برای آن تربت، به اندازه‌ای که عدد آن‌ها را کسی به غیر از خدا نمی‌شمارد و آن تربت در دست صاحب آن است و ایشان خود را بر آن می‌مالند و ملائکه نمی‌گذارند ایشان داخل حائر مطهّر شوند و اگر تربت از گزند آنان سالم بماند، هر بیمار را که با آن معالجه نمایند، البته در آن ساعت شفا می‌یابد.
بنابراین چون تربت را برداشتی پنهان کن و نام خدا را بر آن بسیار بخوان و شنیده‌ام که بعضی از مردم که تربت را بر می‌دارند، حتی عده‌ای از ایشان، آن را در توبره چهارپایان یا در ظرف طعام یا چیزهایی که دست به آن بسیار مالیده می‌شود، از خورجین‌ها و جوال‌ها می‌اندازند، پس چگونه از آن تربت شفا یابد کسی که به این نوع با این گوهر گران‌بها معامله می‌کند؟ البته دلی که در آن یقین نیست و سبک می‌شمارد چیزی را که صلاحش در آن است عمل خود را فاسد می‌کند.
♥️امام صادق (ع) :
اگر بیماری از اهل ایمان حق و حرمت و ولایت حضرت امام حسین (ع) را بشناسد وبه اندازه سر سوزنی از خاک پاکش استشفا نماید،دوا و شفایش خواهد شد
بحار الانوار،ج ۹۸
📚📚📚📚منبع از شیخ حسین انصاریان
https://www.erfan.ir/mafatih280/فوائد-و-فضیلت%E2%80%8Cهای-بی%E2%80%8Cنظیر-تربت-امام-حسین(ع)-و-آداب-استفاده-از-آن-کلیات-مفاتیح-الجنان-با-ترجمه-استاد-حسین-انصاریان

///////////////////////////

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔽شفای بیماران سخت با تربت امام حسین ع و بعضی از ایات قران و یا بعضی موادگیاهی ( و غفلت ما مردم و پناه بردن به دکتر فلان و فلان )

۱-حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در مراسم دعای عرفه سال ۱۴۰۲ چنین گفت:
در زمانی که بنده کرونا گرفته بودم، یک شب وضعیت ریه‌هایم وخیم شد و پزشک‌ها بنده را جواب کردند و گفتند که تا ۱۲ شب بیشتر زنده نخواهم ماند.
بچه‌هایم با مرحوم گلپایگانی تماس گرفتند و ایشان برای بنده تربت فرستادند. بنده فردای آن روز ساعت ۱۰ صبح چشمهایم را باز کردم.
🔽۲-خداوند در برخی از چیزها در این دنیا «شفا» قرار داده است. یکی از چیزهایی که طبق روایات اهل بیت (علیهم‌السلام)، خداوند شفا در آن قرار داده است، خاک مقدس و ملکوتی کربلای معلا است که خداوند به خاطر جانفشانی‌های سیدالشهداء (علیه‌السّلام) و یاران وفادار آن حضرت، این اثربخشی را به خاک کربلا عطا کرده است.
🔽۳- روایاتی که از طریق اهل بیت (علیهم‌السّلام) در این‌باره وارد شده است مستفیض بلکه در حد تواتر است؛ و برای اثبات آن ابتدا نظر بعضی از علمای بزرگ را درباره روایات این باب متذکر می‌شویم:
ادرس سایت و مبانی تحقیقات 🔻
https://fa.wikifeqh.ir/%D8%B4%D9%81%D8%A7%D8%A1_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%B1%D8%A8%D8%AA_%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7
۴- قران ::🔽
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ اِلَّا خَسَارًا؛
و ما آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل می‌کنیم، و [لی] ستمگران را جز زیان نمی‌افزاید.
۵- عسل ::🔽
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ اِنَّ فِی ذَلِکَ لَآَیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ؛
سپس از همه میوه‌ها بخور، و راه‌های پروردگارت را فرمانبردارانه، بپوی. [آنگاه] از درون [شکم] آن، شهدی که به رنگ‌های گوناگون است بیرون می‌آید. در آن، برای مردم درمانی است. راستی در این [زندگی زنبوران] برای مردمی که تفکر می‌کنند نشانه [قدرت الهی] است.
۶-سوره فاتحه الکتاب درقران : 🔽
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود‌ ای جابر! آیا تو را خبر ندهم به بهترین سوره‌ای که در قرآن نازل شده، عرض کردم بلی یا رسول‌الله، فرمودند: «فاتحهالکتاب» بزرگ است و من آن را بزرگ می‌شمارم فرمود: در آن شفای از هر دردی است.»
۷- سیاهدانه :::🔽
از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) برای من روایت کرد: «سیاه دانه شفای تمامی درد‌هاست مگر از سام، سوال کردم سام چیست؟ فرمودند: مرگ».
۸-حجامت ::: 🔽
«اَنَّ جَابِرَ بن عبد اللَّهِ رضی الله عنهما دعا الْمُقَنَّعَ ثُمَّ قال لَا اَبْرَحُ حتی تَحْتَجِمَ فَاِنِّی سمعت رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم یقول اِنَّ فیه شِفَاءً؛
جابر بن عبدالله انصاری مقنع را فراخواند، سپس گفت مفارقت نمی‌کنم؛ مگر اینکه حجامت کنم، من از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) شنیدم که فرمودند در حجامت شفاست.»
۹- عود هندی ( خالص ) :::🔽
«عَنْ اُمِّ قَیْسٍ بِنْتِ مِحْصَنٍ قَالَتْ: سَمِعْتُ النَّبِیَّ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یَقُولُ: ” عَلَیْکُمْ بِهَذَا الْعُودِ الْهِنْدِیِّ، فَاِنَّ فِیهِ سَبْعَهَ اَشْفِیَهٍ: یُسْتَعَطُ بِهِ مِنَ الْعُذْرَهِ، وَیُلَدُّ بِهِ مِنْ ذَاتِ الْجَنْبِ “، ….؛
‌ام قیس دختر محصن روایت کرده است: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ وسلّم) فرمود: برشما باد عود هندی؛ زیرا در آن هفت شفای از هفت درد است که از آن جمله است مریضی ذات‌الجنب (التهاب و تحریک پرده ذات‌الجنب).»
۱۰- تلبینه :::🔽
از اسحاق بن ابی‌طلحه روایت شده که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: در تلبینه شفای از هر درد است.»
تلبینه چگونه تهیه میشود
شوربایی است که از آرد جو سبوس دار درست می شود.
۲ لیوان آب ولرم در قابلمه ای ریخته (بهتر است مسی باشد)، ۳-۴ قاشق غذاخوری آردجو سبوس دار را اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا حل شود پس روی آتش گذاشته تا با شعله ملایم ۱۰-۱۵ دقیقه بپزد. شعله را خاموش کرده با عسل شیرین شود. اگر خواستید در آخر یک لیوان شیر طبیعی جوشانده شده به آن اضافه کرده به هم بزنید.
ماده اصلی تلبینه آرد جو است بقیه مواد با توجه به ذائقه یا بیماری می تواند تغییر کند
۱۱- نمازخواندن :::🔽
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: ‌ای ابا هریره! آیا شکمت درد می‌کند؟ عرض کردم: بلی. فرمودند: بلند شو نماز بخوان به راستی در نماز شفاست.»

۱۲-ذکر لاحول‌و‌لا‌قوه‌الا‌بالله:::🔽
از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت کرده: آن حضرت فرمودند:
ذکر لاحول‌و‌لا‌قوه‌الا‌بالله را زیاد بگویید؛ زیرا این ذکر گنجی از گنج‌های بهشتی است و در آن شفای نود و نه درد است که اولین آنها‌ اندوه است.»
۱۳-خرمای عجوه :::🔽
از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت کرده است که: به درستیکه در خرمای عجوه منطقه عالیه شفاست…
۱۴- دنبه گوسفند اعرابی :::🔽
انس بن مالک از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت می‌کند که شفای سیاتیک، ذوب شده دنبه گوسفند اعرابی است، که سه قسمت شود و در هر روز یک سوم آن ناشتا نوشیده شود.»
۱۵- استنجاء با اب :::🔽
ازپیامبر ص نقل شده است که زنانی از اهل بصره بر او وارد شدند آنها را امر کرد که با آب استنجاء کنند.
سپس به آنان توصیه کرد که به شوهرانشان هم امر به استنجاء به آب کنند، استنجاء به آب از سنت نبوی بوده است و استنجاء با آب شفای از بواسیر است.»
۱۶- گیاه سنا :::🔽
از اسماء بنت عمیس نقل شده است که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به من فرمود: … اگر چیزی شفای از مرگ باشد آن چیز گیاه «سنا» است، یا سنا شفای از مرگ است.»
۱۷-شیرگاو ( جوشیده سنتی ):::🔽
از عبدالله از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌وسلّم) روایت کرده است: خداوند هیچ دردی را خلق نکرده؛ مگر اینکه دوایش را آفریده است و در شیر گاو شفای برای تمامی دردهاست.»
۱۸- هلیله سیاه :::🔽
از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت کرده است که بر شماست که هلیله سیاه بخورید؛ چون هلیله سیاه یک درخت بهشتی است و طعم تلخی دارد و شفای برای تمامی دردهاست.»
۱۹-نمک خوری( به اندازه نصف گندم ):: 🔽
از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت فرمود: هنگام غذا خوردن با نمک شروع کن و با نمک پایان بده، به درستیکه نمک شفای هفتاد درد است، از آن جمله است جنون و جذام و پیسی و ورم لثه و ورم حلق و و ورم شکم است.»
۲۰-بادمجان (غیرتراریخته ):::🔽
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: بادمجان شفای از هر دردی است و مرضی در آن نیست.»
۲۱- گردو با پنیر:::🔽
از ابن‌عباس نقل شده است: «رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: پنیر مرض است؛ اما هنگامیکه با گردو خورده شود شفاست.»
۲۲-آب زمزم :::🔽
ابن‌عباس از رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله‌وسلّم) روایت کرده است آب زمزم برای هر آنچه نوشیده شود (برآورده می‌شود) اگر نوشیدی که شفا پیدا کنی خدا تو را شفاء می‌دهد، اگر به نیت استعاذه بنوشی خداوند تورا پناه می‌دهد، و اگر برای رفع تشنگی نوشیدی تشنگی‌ات را رفع می‌کند.»
📚📚📚📚آدرس سایت برای محققین
البته هربند نیاز به توضیحات مفصلی دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
منظور آیت الله صافی گلپایگانی که تازگی مرحوم شده است

//////////////////////////

🌹🌹🌹قال رسول الله صلّی الله علیه و آله :
اَلا وَ اِنَّ الإجابَهَ تَحتَ قُبَّتِهِ وَالشِفاءَ فِى تُربَتِهِ، وَ الاَئِمَّهَ مِن وُلدِه.
⚘🌷⚘
پیامبراکرم(ص):
بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او (حسین علیه السّلام ) و شفاء در تربت او و امامان (ع) از فرزندان او هستند.
مستدرک الوسائل، ج۱۰،ص۳۳۵