آخرین مطلب

طرز تهیه روغن دنبه بدون بو در طب سنتی

📚📚📚📚📝طرز تهیه روغن دنبه بدون بو در طب سنتی

۱⃣ به منظور تهیه روغن دنبه بدون بو، ابتدا مقداری دنبه تازه گوسفندی را به قطعات ریز خرد کنید و به مدت یک شب آن را در آب نمک رقیق قرار دهید.

۲⃣سپس دنبه‌ها را آبکش نموده و در قابلمه بریزید و به آن بسته به حجمش، یک تا دو لیوان آب اضافه کنید و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا به صورت سوزنی و آهسته داغ شود.

۳⃣ برای گرفتن بوی دنبه، می‌توانید از ادویه و مواد خوشبو مانند 👈پیاز، هل، دارچین، گلاب یا پوست پرتقال و امثال آن استفاده کنید.

۴⃣ سپس بعد از آماده شدن آن‌را از صافی رد کنید تا شفاف شود. 👈توجه داشته باشید، تفاله مانده از تهیه روغن دنبه اگر نسوخته و سیاه نشده باشد، خوردن آن‌اشکالی ندارد، ✖️ولی مصرف دنبه سوخته باعث تولید خلط بد در بدن می‎شود.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

✳️ طرز تهیه روغن دنبه :

🔺روش اول :

جهت تهیه روغن دنبه باید اول دنبه را ریز ریز کنید و شب تا صبح آن را در آب نمک دریای رقیق بگذارید و صبح آن را آبکش کرده و در ظرفی بریزید و داخل آن، بسته به حجمش یک تا دو لیوان آب بریزید و روی اجاق گاز قرار داده و شعله را خیلی کم کنید تا به صورت سوزنی و آهسته داغ بشود.

برای گرفتن بوی دنبه، میتوانید از مواد خوش بو همچون هل، دارچین، گلاب یا پوست پرتقال و امثال آن استفاده کنید، سپس بعد از آماده شدن آن را از صافی رد کنید تا شفاف بشود.

البته بهترین روش بوگیری دنبه این هست که پس از بیرون آوردن از آب نمک دریا، اضافه آب را دور ریخته و دنبه را با شیر محلی گاو بگذارید بتدریج بجوشد و چند عدد هل اضافه کرده و برای اینکه رنگ طلایی بگیره زردچوبه بریزید.

🔺روش دوم :

برای از بردن بوی دنبه، زمانیکه دنبه روی آتش هست به ازاء هر سه کیلو دنبه یک لیتر شیر اضافه کنید. دقت کنید برای شلعه ور نشدن ظرف، دنبه را از روی آتش بردارید. سپس آنقدر حرارت دهید تا حجم شیر افزوده شده از بین برود.

✨ کانال درمان های طبیعی پروفسورصادقی👇
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvFg2lS2P6NXLgJXg

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

💊#روغن_دنبه

روغن دنبه بدن را مرطوب گرم نگه میدارد.🐑🐑
💫💫دو وعده غذا با روغن دنبه معادل با ۳وعده غذایی با روغنهای دیگر هست

✨✨با مصرف روغن دنبه کلسترول کاهش می یابد.

🔰روغن دنبه سریع الهضم هست⬅️چون روغن گرمِ لطیفی است.
✍️افراد سن بالا هم میتونند از روغن دنبه استفاده کنند.

دکتر خیراندیش
@soroshesalamati

////////////////////

‍ ✅روغن دنبه :

✳️طرزتهیه ومصرف روغن دنبه :
❌فواید وعوارض :

🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

🌷از دیدگاه بوعلی سینا و حکمای ما اگر فاعل یعنی بدن و سیستم بدنی به خوبی قوی باشد که بتواند اثرات روغن حاصل از نبه گوسفند را حل کند یا اینکه بدن قوی باشد یا فرد مزاج خیلی گرمی داشته باشد که بتواند دنبه را حل کند یا اینکه فرد کارهای سنگین و فعالیت‌های سنگین مانند کشاورزی کند در این موارد خوردن روغن دنبه نیز خوب است.

🌷در روستاها دیده می‌شود که فرد ۱۰۰ سال عمر دارد ولی به راحتی روغن دنبه مصرف می‌کند و هیچ مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود چرا که با انجام کارهای سنگین دنبه را به خوبی هضم می‌کند و در برخی موارد کمی مرزه یا آویشن همراه آن می‌خورند که اثرات آن را بهتر می‌کند.
🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

🌹اگر کسی فعالیت بدنی مناسب ندارد و بی‌تحرک است مداومت به خوردن روغن دنبه کند لاین روغن در رگ‌ها رسوب کرده و بیماری بروز پیدا می‌کند.

🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

♨️ اگر فرد مزاجش گرم باشد یا فعالیت بدنی مناسب دارد می‌تواند بر چربی دنبه اثر گذاشته و آن را حل کند و این چربی برای بدنش مفید خواهد بود.
🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

🍀برای کسانی که خیلی دوست دارند دنبه بخورند، نسخه ای وجود دارد از رازی و بوعلی سینا آن را تایید کرده اند و گفته اند که اگر کسی خواست دنبه مصرف کند بهتر است، سه کیلو دنبه گوسفندی را با سه عدد پیاز درشت به اضافه یک لیوان سرکه یا آبلیمو یا آبغوره خانگی یا رب انار خانگی؛ به همراه یک لیوان گلاب اضافه کرده و ۱۵۰گرم پوست سیب درختی یا رنده سیب درختی یا ۱۵۰ گرم میوه “به” نیز به آن اضافه شود. همچنین، یک قاشق چای خوری یا مربا خوری میخک یا می‌توان ۲ قاشق کاکوتی اصل به مخلوط دنبه خود اضافه کنیم و همه را هم چرخ کرده و ترکیب را روی شعله ملایم می‌گذاریم تا رطوبت آن برود و آبی که وجود دارد حذف شود و روغن خالص بماند و بعد صافش می‌کنیم و می‌گذاریم در جایی منجمد شود.
🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

☺️ پیاز و ترکیباتی که به دنبه گوسفند اضافه می‌کنیم بوی بد دنبه را از بین می‌برد و اصلاحش می‌کند یعنی آن لزوجت و غلظت آن را از بین می‌برد و مانع رسوب آن می‌شود و اگر به این صورت تهیه شود می‌توان مصرف کرد.
🏆🌎 @sinohehsamdaliri🌍🏆

💢کپی برداری ازمطالب کانال فقط با لینک جایز می باشد.🚫🚫🚫
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

////////////////////////////////////////////////////////

🔴 دنبه

♻️ طبیعت: گرم و تر

* #ورم‌های_سخت را تحلیل می‌برد.

* #نرم_کننده بدن و عصب‌های بدن است، بهمین دلیل توصیه به #ضماد آن در موضع کمردرد میشود، خصوصا در افراد لاغر اندام.

* مضرات آن: #دیرهضم و ضعیف کننده #قوه_هاضمه است.

* می‌تواند در افراد سردمزاج موجب مرگ ناگهانی شود.
بنابراین به افراد بالای چهل سال که وارد سن سردی شده‌اند خیلی توصیه نمیشود، ولی مدبر شده آن با #سرکه و #هل و #گلاب و #پیاز و …. عوارض کمتری دارد و خیلی خیلی بهتر از روغن‌های مایع و جامد است.

#دنبه

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir