آخرین مطلب

هلیله سیاه ودرمان گری آن بر مبنای طب سنتی

💊#پودر_هلیله_سیاه می‌تواند به کاهش #اسید_معده کمک کند. همچنین از هر گونه #زخم_معده ناشی از ترشح زیاد اسید معده، جلوگیری می‌کند.
میوه هلیله سرشار از #آنتی_‌اکسیدان‌هایی است که طبق تحقیقات می‌توانند با باکتری #هلیکوباکتر در بدن مبارزه کنند.

@drkhodadadii

💊🔴 اندر خواص #هلیله_سیاه

♻️ هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های متعدد از آن استفاده می‌شود. در این مطلب با چند خاصیت این گیاه آشنا میشویم.
🔹هلیله تقویت کننده #حافظه است.
🔹مانع از #سفیدی_مو می‌شود.
🔹تقویت کننده #معده به حساب می‌آید.
🔹سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند.
🔹مصرف آن به طور موثر اسیدیته و سوزش سردل را درمان می‌کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.
🔹جویدن هر شب آن بیماری #آسم را به حداقل کاهش می دهد.
🔹برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید.
🔹جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله #بواسیر، #قولنج و #یبوست و آسم را درمان می کند.
🔹مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند.
🔹برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

مصلح آن: روغن بادام شیرین

عضویت در کانال👇

‌‏🔊elearning.hejamat.ir
‏ 🔊https://t.me/iitmd_kheyrandish
‏🔊instagram.com/iit.md

/////////////////////////////////

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🔆💠🔅💠﷽💠🔅

🔴 اندر خواص #هلیله_سیاه

✍️هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های متعدد از آن استفاده می‌شود. در این مطلب با چند خاصیت این گیاه آشنا میشویم.

🔹هلیله تقویت کننده #حافظه است.
🔹مانع از #سفیدی_مو می‌شود.
🔹تقویت کننده #معده به حساب می‌آید.
🔹سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند.
🔹مصرف آن به طور موثر اسیدیته و سوزش سردل را درمان می‌کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.
🔹جویدن هر شب آن بیماری #آسم را به حداقل کاهش می دهد.
🔹برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید.
🔹جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله #بواسیر، #قولنج و #یبوست و آسم را درمان می کند.
🔹مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند.
🔹برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

🔹مصلح آن: روغن بادام شیرین

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿
🔅
💠🔅
///////////
🇮🇷نظرات معارفی 🔻
هلیله سیاه را پودرکنید حتما با عسل بخوری چون هلیله بسیارسرداست و مصرف درازمدت به اندازه یک سوم قاشق چایخوری با یک قاشق بزرگ عسل درمشکی موهای سرو حتی ابروان بسیارموثراست
http://tajarobteb.ir/?s=%D9%87%D9%84%DB%8C%D9%84%D9%87+%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87

///////////////////////////////////////////////

هلیله سیاه چه خواصی دارد؟
هلیله سیاه دارای خواص بی‌شماری مانند بهبود عملکرد دستگاه گوارش، پیشگیری از بروز دیابت، درمان سرطان و جلوگیری از سفید شدن مو است.

هلیله میوه یک درخت هندی تقریباً بزرگ با ارتفاع تقریباً سه تا چهار متر است. برگ این درخت سبز رنگ، باریک، بیضی شکل و نوک تیز است. گل‌های هلیله دارای پنج گلبرگ و میوه آن خوشه‌دار است و دارای سه نوع زرد، کابلی و سیاه است. بهترین نوع هلیله، سفت، بدون دانه و سیاه رنگ است. از میوه این درخت که با نام هلیله شناخته شده است در درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی این گیاه می‌پردازیم:

هلیله سیاه و بهبود عملکرد دستگاه گوارش
یکی از معروف‌ترین خواص هلیله سیاه، تقویت دستگاه گوارش است. استفاده مرتب از این گیاه می‌تواند با بهبود عمل هضم، به جذب بهتر مواد غذایی کمک کند. همچنین پودر هلیله که به عنوان یک ملین ملایم طبیعی شناخته شده است باعث تقویت کولون روده، دفع بهتر و سریع‌تر سموم از بدن می‌شود. علاوه بر این پودر هلیله سیاه می‌تواند در کاهش اسید معده مؤثر بوده و مانع بروز زخم معده ناشی از ترشح زیاد اسید معده شود.

پیشگیری از دیابت با هلیله سیاه
علت اصلی بروز دیابت نوع دوم، میزان گلوکز بالای خون و کاهش حساسیت انسولین به دلیل رژیم غذایی ضعیف است. ترکیبات موجود در هلیله سیاه، به کاهش سطح قند خون و افزایش حساسیت انسولین کمک می‌کند. بهتر است بیماران مبتلا به دیابت که از داروهای کاهش دهنده قند خون استفاده می‌کنند، قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنند.

هلیله سیاه و درمان سرطان
پودر هلیله سیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند الاگیک اسید، گالیک اسید، چبولیک اسید، فلاونول گلیکوسید، سلنیوم و ویتامین C است که از بدن انسان در برابر سرطان و دیگر بیماری‌های جدی محافظت می‌کند. محققان معتقد هستند هلیله سیاه به مبارزه اکسیداتیوی کمک می‌کند و از بدن انسان در برابر بیماری‌های مربوط به افزایش سن محافظت می‌کند. همچنین این گیاه دارای خواص آنتی باکتریال بسیار قوی است که به جلوگیری از عفونت باکتریایی ناشی از غذا یا ویروس‌های معلق در هوا کمک می‌کند.

جلوگیری از سفید شدن موها با هلیله سیاه
این گیاه به جلوگیری از سفید شدن مو کمک می‌کند. جهت رفع سفید شدن موها می‌توانید هلیله سیاه را پودر کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق چای خوری از آن را همراه عسل و مقداری آب ولرم بنوشید. علاوه بر این نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد هلیله سیاه با تقویت ریشه مو از ریزش موها جلوگیری کرده و به تدریج باعث پر پشت شدن و تقویت موها می‌شود.

@drkhodadadii

///////////////////////////////////

🔴 کرونا و داروی امام کاظم(ع)

♻️از وقتی بیماری کرونا وارد کشور شد و شیوع پیدا کرد، همه به دنبال راه کاری برای درمان این بیماری بودن. یکی از داروهایی که خیلی معروف شد و تونست جای خودش رو بین خیلی‌ها باز کنه، داروی امام کاظم (ع) بود.

روش تهیه و نام این دارو که ترکیبی از هلیله سیاه، شکر سرخ و مصطکی یا رازیانه هست اولین بار در کتاب طب الائمه و به نقل از امام کاظم علیه السلام وارد شده. به این صورت که در فصول #گرم سال از #رازیانه و در فصول #سرد سال هم از #مصطکی در ترکیب این دارو استفاده میشه.

مرحوم عقیلی خراسانی نویسنده کتاب مخزن الادویه در موضوع #هلیله، درباره برخی از خواص این ترکیب معجزه‌آسا نوشته:

این ترکیب برای تقویت معده، مغز، ذهن و قدرت حافظه و همینطور باز کردن گرفتگی‌ها و در درمان انواع #سردرد، #مالیخولیا، وسواس و حالت تهوع و کاهش شدت سودا که از سوختن صفرا باشه مفیده.

ضمن اینکه در #شفافیت رنگ صورت و استسقاء و انواع #بواسیر هم نافعه.

♻️ #روش_مصرف این دارو که امروزه به نام #داروی_ایمنی معروف شده و خیلی‌ها هم اون رو به نام داروی زمستانه و تابستانه میشناسن به این صورت هست که در #ابتدای_فصل_گرم سه ماه و در هر ماه سه شب پشت سر هم و در #ابتدای_فصل_سرد هم سه ماه و در هر ماه سه شب، پشت سر هم نیم ساعت قبل از خواب میل میشه.
بعد از خوردن این دارو دیگه نباید چیزی خورد تا اثربخشی دارو کاهش پیدا نکنه.

🔸 نکته جالب اینکه دانش امروز هم روی اثرات هلیله سیاه برای تقویت سیستم ایمنی موش‌ها آزمایشاتی انجام داده و این مطلب رو در مقاله‌ای به چاپ رسونده که برای مطالعه بیشتر می‌تونید به اون مراجعه کنید:

🌐 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540105.2015.1055554

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir‌

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
#هلیله_سیاه

✍️انرژى نهفته شده در درون هلیلهٔ سیاه باعث تصفیهٔ کامل خون در بدن مى‌گردد و همین خون صاف در بدن شخص بیمار باعث سلامتى او مى‌گردد.

مخصوصاً بیمارانى که ناراحتى چشمى دارند و از عینک استفاده مى‌کنند

طریقه استفاده کردن از هلیلهٔ سیاه

شما مى‌توانید هلیلهٔ سیاه را از عطارى‌ها تهیه کنید و شب‌ها بعد از خوردن شام و قبل از خوابیدن، یک دانه هلیلهٔ سیاه را تکه تکه کنید ‘پودر نکنید’ داخل یک قاشق بریزید

مقدارى ماست رویش بریزید، و مخلوط کنید،

سپس آن را قورت بدهید، البته بدون ماست هم مى‌شود آن را خورد فقط احتمال دارد مزهٔ تلخ آن گلوى شما را اذیت کند ولى اگر به همراه ماست خورده شود دیگر شما را اذیت نخواهد کرد.

خاصیت هلیلهٔ سیاه شستشوى کامل معده، صاف کردن خون و دفع سموم از بدن مى‌باشد که در نتیجه قدرت دید را بالا مى‌برد.

✍🏻دکتر یوسفی

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

////////////////////////////////////

🌹🌹خوردن پودر هلیله سیاه دودانه با عسل برای رفع نابینایی تدریجی و سیاه شدن موی سرتان بسیار موثراست