آخرین مطلب

قهوه خوری و مضراتش

قهوه برای چه افرادی مضراست⁉️

افراد کم خون
زنان باردار و شیرده
افراد استرسی
افراد دارای تپش قلب
افراد در معرض پوکی استخوان
زنان مبتلا به فیبروکیستیک سینه

تلگرام و ایتا :🌺 @drhasanati☘️
دکتر حسناتی – طب سنتی – زیبایی

🔴 قهوه و خواص آن

♻️ حکما مزاج #قهوه تازه را گرم و خشک و طبع قهوه کهنه و بو داده را رو به سردی و خشکی می‌دانند. هر چه بیشتر بماند و کهنه‌تر شود از حرارت آن کاسته می‌شود.

🔹قهوه، #مفتح(بازکننده گرفتگی‌ها) #مرقق (رقیق‌کننده خون)، #مفرح (نشاط آور)، #مسکن (تسکین درد)، #ملین، #مدر (ادرار آور)، #مجفف (خشک‌کننده رطوبت بدن) و #لاغر_کننده است.

🔹قهوه برای رفع انواع #سردرد، انواع #تب، #یرقان، #افسردگی، #بواسیر، #پرخوابی و #مسمومیت ناشی از مصرف الکل مفید است. اگر در معده خلط بلغم باشد، مصرف قهوه یک ساعت بعد غذا به هضم غذا کمک می‌کند.

🔹برای #تقویت_قلب باید هنگام تهیه قهوه به آن چند پر #زعفران اضافه شود تا به بهترین وجه از ضرر آن بکاهد. همچنین اگر قهوه با #زنجبیل، #نبات، #گلاب یا زعفران آماده شود، جلوی عوارض سوء آن گرفته خواهد شد.

🔹مصرف بیش از حد آن موجب سردرد، بی‌خوابی، لاغری و زردی چهره، کاهش منی، تپش قلب، نفخ، کولیت، مالیخولیا وسواس، کابوس، خشکی اعضای تنفسی و ضعف عمومی می‌شود.

🔹منع مصرف قهوه:

زنانباردار و #شیرده، کسانی‌که #سکته قلبی یا مغزی کرده‌اند، کسانی‌که #فشارخون دارند، کسانی‌که دچار #درد‌هایمفاصل و پوکی استخوان، #نقرس، #عفونت و #جوش صورت هستند، از قهوه استفاده نکنند. اگر افراد #سردمزاج قهوه را با #شیر مصرف کنند موجب #پیسی(برص) می‌شود.

🔹 بهتر است یک ساعت بعد از غذا صرف شود.
💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.