آخرین مطلب

افراد بلغمی مزاج و خصوصیات اندامی و بیماری آنها بر مبنای طب سنتی

خب امروز چندتا از خصوصیات افراد #بلغمی رو بگیم
👇👇👇
اثرات آن در جسم و روح انسان

#مزاج_بلغم_سرد_و_تر_است
هر گاه #بلغم کمی افزایش پیدا کند تیپ بلغمی بوجود می آید چون رطوبت افزایش پیدا می‌کند.
معادل بلغم آب است.
خصوصیات آب: آب ثابت است. سرازیری می رود، هم آرام است و هم خروش دارد. داخل خلل و فرج می شود (ریزبینی می کند) انعطاف‌های خارج از قاعده یا ضد و نقیض دارد آرام آرام نفوذ می‌کند. انعطاف‌پذیری آب بستگی به گرمی آفتاب دارد. حرارت می‌تواند آب را حرکت دهد و باعث بالا رفتن آن شود و در بالا آن را معلق نگه دارد اما به محض سردی پایین می‌آید چون نمی‌تواند بالا بمانند .
در دل خود نهنگی را نگاه می‌دارد بدون آنکه دیده شود و دارای اسرار بسیاری است اما به کس نمی‌گوید و بسیار خود نگه‌دار است با گرما دادن به آن اسرارش را فاش می‌کند و با سردی منجمد می‌گردد.
تعادل آب در مایع ماندش است.
#کیست‌_ها: غده‌های موجود در بدن هستند وقتی بلغم محیطی بیشتر شد بزرگ می‌شود و باعث ایجاد کیست می‌شود یعنی وقتی رطوبت بیش از اندازه شده چه رطوبت داخلی و چه رطوبتی که از محیط جذب کرده مانند زنان، شستشوی زیاد یا در محل مرطوب نشستن و در دوران قاعدگی که این افزایش رطوبت باعث ایجاد کیستهای تخمدان می‌شود به همین علت باید توجه شود که در زمان قاعدگی باید شستشو به حداقل و فقط در حد رفع نیاز انجام گیرد. در مردان نیز اگر رطوبت زیاد شد از ریزش بی اختیار ادرار شروع شده، کاهش تمایلات جنسی و انزال زودرس و در نهایت ریزش نمود جنسی بی‌اختیار که اوج سردی است بوجود می‌آید.
برای درمان فقط داروهای گرم و خوراک‌های گرم و روغن‌های گرم کافی نیست بلکه باید از دانه‌ها نیز استفاده کرد. دانه‌ها دارای یک نقطه ریزی در قسمت بالای دانه می‌باشند که رشد گیاه از این محل انجام می‌گیرد و به آن قوه نامیه می‌گویند هر چه باروری را بخواهیم بیشتر بکنیم از این دانه‌ها باید بیشتر استفاده کنیم مثل بادام، کنجد، انجیر ترکیبی از دانه‌های گرم و سرد خوراکی باعث افزایش اسپرم بهبود کیفیت اسپرم و بهبود انزال می‌شود.

#روده: افزایش بلغم باعث ابتدا دفع بلغم می‌شود. هر چه بلغم افزایش پیدا کند انسداد خشکی داشته و باعث ایجاد یبوست می‌شود. با افزایش بلغم دفع متعفن بوجود می‌آید(بوی بد دهان بوی بد مدفوع) و دفع مواد هضم نشده متبلور و دانه‌های درشت ایجاد می‌شود. در دفع روده بوی ترش متعفن از سردی و بوی تند دفع از گرمی است و هر گاه میزان رطوبت معده و روده زیاد شد زمینه ایجاد انگل پیش می‌آید. افزایش حرارت معده و روده اجازه به تولید انگل نمی‌دهد.
#مغز: از بلغم آفریده شده و باید سرد باشد اگر این سردی بیش از اندازه شد کندی در فهم و کندی در تجزیه و تحلیل پیش می‌آید و اگر بیشتر شد حماقت بوجود می‌آید، مغز اطلاعات دارد ولی نمی‌تواند اطلاعات را به هم پیوند دهد و استنتاج غلط می‌کند. خریت و حماقت نشانه سردی مغز است. وقتی سردی در مغز بیش از اندازه شد و خشک شد فراموشی بر سر ایجاد می شود و بعضی از مطالب ذهن که همیشه در ذهن بوده یک دفعه فراموش می کند مثلا شماره تلفن خانه‌ی فرد یا نام نزدیکترین شخص به فرد را برای مدتی فراموش می کند، اوج سردی و بلغم در مغز می شود آلزایمر.
بیماری #ام_اس: تبلور بلغم است که وقتی بلغم تبلور پیدا کرد و یخ زد به شکل پلاک های M.S خود را نشان می دهد و سپس این سردی به داخل بدن کشیده شود و ایجاد M.S می کند که در طب سنتی لختی و سستی اندام (رخوه) تعریف می‌کند. ام اس در مناطق سردسیر شمال اروپا و خانم‌ها بیشتر است.
#چشم: هر گاه بلغم در چشم افزایش پیدا کند پر اشکی و ریزش از چشم بوجود می آید و اگر بیشتر شد کاهش بینایی و وقتی بلغم در چشم تبلور پیدا کرد تبدیل به آب سفید می شود ( آب مروارید ) می‌شود. از داروهای خوب برای چشم سورمه است. چشم هر چه درشت‌تر بشود بلغم در آن بیشتر است و بلغم در پلکها باعث پف آلودگی، ورم پلک می‌شود و باز اگر بیشتر شد پلک‌ها می‌افتد.

#گوش: افزایش بلغم در گوش باعث ایجاد صدای گوش (Tinitus ) می شود که این صدا شبیه صدای پنکه است. افزایش رطوبت در گوش ایجاد کری می‌کند.(کری سنین کهنسالی ) سنگینی گوش که صداهای دور را خوب نمی‌شنود وقتی خیلی تبلور پیدا کرد تبدیل به سودا می شود که صدای که بر اثر سودا در گوش و سر ایجاد می‌شود صدای سوت است.

#عروق: اگربلغم در عروق عمقی نفوذ پیدا کندکه مرکز آن در قلب است، انسدادسرد ایجاد شده و موجب سکته قلبی می شود. دو نوع سکته داریم سکته ی قلبی سرد و سکته ی قلبی گرم که بیشتر در دموی هادیده می‌شود. سکته‌های قلبی بیشتردر دموی ها دیده می‌شودهمچنین انسداد بلغمی در هر عضوی ممکن است باعث فلج آن عضو شود. سکته مغزی بیشتر در بلغمی‌ها دیده می‌شود.
#سیستم_ایمنی: اگرسطح بلغم بالا رفت سیستم ایمنی ضعیف شده وزودمریض می‌شوند و مستعد.

°Join: @Balgami
t.me/Balgami

///////////////////////////////////////////

🌺نکاتی در مورد بلغمی ها🌺

✍️ بلغمی ها سرد و تر هستند و بیشتر بیماری های اینها، در اثر رطوبت و سردی بدن است.

✳️پس باید این داروها را بیشتر مصرف کنند:
🔹گوشت گوسفند نر
🔹گوشت شتر
🔹سیب شیرین هر روز سه عدد
🔹موسیر
🔹کندر
🔹عسل

✳️مغزها مثل:
🔸پسته
🔸بادام
🔸فندق
🔸گردو
🔸چند عدد خرما

🔺پیاز همراه با برنج
🔺زنیان همراه با ماست
🔺هر غذایی با مصلح خودش

⛔️پرهیزات بلغمی ها⛔️
✔️ماهی
✔️لبنیات غیر از کره
✔️ترشیجات
✔️مرکبات
و …
✍️اینها کمتر خورده شوند و در زمان غلبه بلغم خورده نشوند.

✳️سالی یکبار حجامت برای آنها مفید است در نیمه دوم خرداد یا در پائیز

✳️خونسازها بیشتر مصرف کنند، چون بلغمی ها معمولا کم خون هستند.

✳️فعالیت نیمه سنگین داشته باشند البته به خودشان فشار نیاورند.

✳️نیاز زیادی به تلقین مثبت دارند. همیشه جمله 《من می توانم》را تکرار کنند.

✳️خواب قبل از ظهر(قیلوله) خیلی برای آنها مفید است و درمان سردردهای آنهاست. اما خواب بین الطلوعین( بین اذان صبح تا طلوع آفتاب) و خواب عصرگاهی به شدت برایشان ضرر دارد.

✳️گرسنگی زیاد باعث ضعف اعصابشان می شود. لذا صبحانه کامل، از ضروریات است.
👈از آنطرف سعی کنند پراکنده خواری نکنند تا دچار دیابت نشوند.
✍️چون هر وقت چیزی می خورید بدن انسولین آزاد می کند و با پراکنده خواری کردن انسولین بدن کم می شود و دچار دیابت می شوید و مجبور می شوید که انسولین تزریق کنید. پس میان وعده برای خودتان بگذارید نه اینکه پراکنده خواری کنید.

✳️ در فضای اتاقتان همیشه استشمام بوی گلاب را داشته باشید و عصرها اسپند دود کنید تا مغز گرم شود.

✳️هفته ای دوبار روغن مالی و ماساژ کل بدن داشته باشید.(خانمها ایام حاملگی و پریودی، روغن مالی روی رحم نداشته باشند).

✳️ استفاده از ادویه ها و مزه های شور و تلخ و شیرین برای بلغمی ها مفید است. (فشار خون هم در نظر گرفته شود.)

✳️ بلغمی ها زیاد دچار میگرن می شوند به خاطر رطوبت زیاد
پس با اولین سردرد خفیف محیط را تغییر دهید، صدای اطراف را کاهش دهید و استنشاق(آب از طریق بینی بالا کشیدن) داشته باشید، دراز بکشید.

@tebiranii