آخرین مطلب

آیا شست و شو با آب و صابون برای پاک کردن زیر ناخن های بلند یا مصنوعی کافی است و یا می تواند مانع انتقال ویروس به سایرین شود؟

آیا شست و شو با آب و صابون برای پاک کردن زیر ناخن های بلند یا مصنوعی کافی است و یا می تواند مانع انتقال ویروس به سایرین شود؟

✔️با توجه به نقش ناخن های بلند در تجمع میکروب ها و انتقال آن ها به فرد و اطرافیانش، پیشنهاد می شود که توصیه های کلی نهادهایی همچون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا در زمینه بهداشت ناخن ها مورد توجه عموم قرار گرفته و طبق آن ها عمل شود.

✔️بنابر توصیه های این مرکز، جهت رعایت بهداشت ناخن ها، شست و شوی دقیق و مداوم اطراف و زیر ناخن ها با آب و صابون و کوتاه نمودن آنها ضروری است.

✔️همچنین داشتن ناخن های بلند یا مصنوعی برای کارکنان مراکز بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا حتی پس از شست و شو با آب و صابون یا استفاده از ضد عفونی کننده های الکلی، باز هم احتمال وجود میکروب ها زیر ناخن یا ترک های آن وجود دارد.

✔️این امر برای مردم عادی که ممکن است در تماس با بیماران کووید ۱۹ باشند و یا در زمان همه گیری بیماری که مردم، در معرض تماس با سطوح آلوده هستند، نیز صادق است.

✔️با توجه به اینکه احتمال باقی ماندن میکروب ها در زیر ناخن های بلند و مصنوعی حتی پس از شست و شو با آب و صابون وجود دارد، توصیه می شود که در زمان همه گیری بیماری کرونا ناخن های دست ها کوتاه باشند تا خطر انتقال بیماری کمتر شود.

#کرونا
#کووید۱۹
#کروناویروس
#تازه_های_علمی_کرونا

منبع👇👇👇

http://pr.tums.ac.ir/ZgwF?utm_source=telegram&utm_medium=social&utm_campaign=newspr&utm_term=text

@Drmirghazanfari