آخرین مطلب

سرگیجه و خلط سوداوی بر مبنای طب سنتی

⁉️بیماری با غلبه ی شدید سودا به مطب مراجعه و عنوان کرد: #سرگیجه ای دارم که فقط در تاریکی شب اتفاق می افتد و انگار می خواهم به سمت چپ بیفتم و زانوی چپم سست می شود.

🔶️ در طب رایج تعریفی برای این علائم یا برخی دیگر از علائمی که بیمار ذکر می کند وجود ندارد و گاه بیمار نیز مورد تمسخر قرار گرفته، انگ توهم روانی یا خود بیمار انگاری نیز به وی زده می شود.

🔷️ در علامت مذکور حداکثر ممکن است پزشک به وجود مشکلی در نیمکره ی راست مغز مشکوک شود با تجویز اسکن مغزی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که البته با توجه به عملکردی بودن مشکل، در اغلب موارد، سی تی یا ام آر آی یا سایر اقدامات کمک تشخیصی سالم است.

🔶️ در طب سنتی اما هر علامتی از جمله این علامت، تعریف و علت مشخصی دارد و هر کلمه ای که بیمار در توضیح مشکلش می گوید، ارزش تشخیصی دارد.

🔷️ این بیمار دچار #غلبه_شدید_خلط_سودا بود و با توجه به اینکه مرکز اصلی تجمع سودا در #طحال است که در زیر دنده چپ قرار دارد، بسیار دیده می شود که علائم ناشی از سودای زائد غیر طبیعی، در نیمه چپ بدن ظاهر می شود مثلا دردها یا #گرفتگی_عضلات یا #لکهای_پوستی.

🔶️ همچنین، تاریکی، سرما و سکون، که همگی در شب و خواب رخ می دهند، رسوب و علامت دادن سودا را تشدید می کنند. تمامی این اتفاقات، در مورد این بیمار، به وضوح رخ داده است و بدین ترتیب، تمامی علائمش توجیه شده و کمک به تشخیص می نماید.

#غلبه_سودا
#علائم_جالب

@DrMirghazanfari

/////////////////////////////////////

💊🌀نمونه ای از #رسوب_سودا غیر طبیعی در بافت های مخاطی و زیر پوستی را ببینید!

🔵این ضایعات در دهان بیماری با علائم غلبه شدید #سودا و به علت رسوب این دسته مواد در بافت های ظریف و حساس او ایجاد شده است که در طب رایج با واژه هایی چون #خال، #همانژیوم، #کیست_خونی و … توصیف می شوند. این ضایعات در سایر نقاط بدن بیمار مانند پایین تنه نیز در حال ایجاد و تزاید است.

🟢تجربیات درمانی مبتنی بر طب سنتی ایرانی که با دفع مواد زائد (از جمله همین سودای غیر طبیعی) توام است نشان می دهد، پس از درمان، این ضایعات و لک های پوستی، به تدریج کوچک و کمرنگ شده یا موارد تازه ایجاد شده، کاملا از بین می روند.

🟡البته این نتایج، از انسانی به انسان دیگر متفاوت بوده و به عوامل مختلفی مخصوصا ازمان ضایعات بستگی دارد.

#علائم_جالب

@Drmirghazanfari