آخرین مطلب

حجامت و یا فصد و یا زالو درمانی و اقدامات قبل از خونگیری بر مبنای طب سنتی

💊💊💊
اقدامات قبل از خونگیری (حجامت، فصد یا زالو درمانی)
در صورت تجویز دستورات پاکسازی (پرهیزها، آش ها، منضج) و دارو توسط پزشک، بهتر است آن ها را انجام داده تا بدن و خون آماده تر شده و سپس به خونگیری اقدام شود
در غیر این صورت سعی کنید از چند روز قبل از خونگیری، بیشتر از این خوردنی ها و نوشیدنی ها استفاده شود:
· آش ها یا خورشت های رو به طعم ترش و ملین (آلو، انار، تمر هندی، سماق، آبغوره و …)،
· سکنجبین ملس یا شربت عسل همراه آبلیمو
· خاکشیر همراه با آب گرم

بهتر است از چند ساعت قبل تا چند ساعت بعد از خونگیری این موارد را رعایت نمایید:

۱) از خوردن تخم مرغ، گوشت ماهی ،جگر ، نمک ، پنیر ( یا لبنیات زیاد) پرهیز شود.
۲) از کار سنگین (مثل کوهنوردی و …) بپرهیزید.
۳) بی خوابی نداشته باشید.
۴) از گرسنگی و تشنگی زیاد (مثل روزه) پرهیز شود.
۵) از داروهای چرک خشک کن (آنتی بیوتیک) و ضد انعقاد خون استفاده نشود.
۶) موضع زالو درمانی را با صابون دارای اسانس و شوینده های بودار نشویید فقط با آب گرم شسته شود . می توانید در صورت لزوم با صابون بدون اسانس یا گل سرشور یا گل ختمی یا … موضع را شستشو دهید. زالو به این مواد حساس بوده و ممکن است عملیات زالو درمانی ناموفق باشد.
۷) قبل از زالو درمانی از عطر، پماد و یا هر چیزی که دارای بو (اسانس) می باشد پرهیز نمایید (حداقل در موضع زالو از این موارد استفاده نشود).
۸) از نزدیکی (آمیزش) بپرهیزید.
۹) در روز تعیین شده برای خونگیری حتماً وعده های غذایی (مخصوصاً صبحانه) مصرف شود (ترجیحاً صبحانه عسل یا مربا….باشد). در غیر این صورت کمی عسل یا خرما میل کنید.
۱۰) بعد از خونگیری می توان تا حدی از غذاها و میوه های خون ساز (مثل عسل، بادام، زرده تخم مرغ، گوشت پرندگان کوچک) یا تسویه کننده خون (انار، زرشک، تمرهندی تازه، آب پنیر طبی و…) استفاده شود.
۱۱) در صورت امکان بهتر است با وضو تشریف بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زالو درمانی می توانید از کتاب زالودرمانی پزشکی ترجمه دکتر سلطانی و جستجوی اینترنتی (LEECH THERAPY) استفاده نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حجامت می توانید با واژه CUPPING یا WET CUPPING در اینترنت جستجو کنید. همچنین می توانید به قسمت های مربوطه در همین سایت مراجعه فرمایید.

http://mirghazanfari.ir/post-144.html

////////////////////////////////////////////////

🔰 خرداد ماه که اوایل گرم شدن جدی هواست، آخرین فرصت برای #حجامت بهینه در امسال است.

🟢 یکی از خواص قطعی حجامت تقویت سیستم ایمنی است.

❇️افرادی که ممانعت خاصی برای حجامت ندارند (اطفال زیر دو سال، سنین خیلی بالا، بیماری های خاص و کم خونی های شدید، مزاج های سرد یا خشک، افراد خیلی لاغر یا خیلی چاق، ضعف شدید و کمبود فشار) و مخصوصا افرادی که حجامت توسط پزشک حاذق طب سنتی به ایشان توصیه شده است یا افراد با مزاج گرم و تر (مخصوصا مردان و زنان یائسه)، دارای #غلظت یا #چربی_خون یا اسید اوریک بالا، دارای جوش و دمل های پوستی صورت و بالا تنه و دارای احساس سنگینی و حرارت بالای سر و بدن، برای حجامت طبق سنت علمی و دیرینه ایران، اقدام نمایند.

☀️ توجه کنید که تا قبل از گرم شدن هوا باید حجامت صورت بگیرد.

⚠️توصیه اکید می شود، صرفا به #مراکز_استاندارد_درمانی و پزشک مراجعه شود تا مراحل قبل، حین و بعد از حجامت، به درستی اجرا شود.

💻لینک مطالعه اقدامات قبل از حجامت (مهم) 👇🏻👇🏻

http://mirghazanfari.ir/post-144.html