آخرین مطلب

🔴 کرونا و داروی امام کاظم(ع)

♻️از وقتی بیماری کرونا وارد کشور شد و شیوع پیدا کرد، همه به دنبال راه کاری برای درمان این بیماری بودن. یکی از داروهایی که خیلی معروف شد و تونست جای خودش رو بین خیلی‌ها باز کنه، داروی امام کاظم (ع) بود.

روش تهیه و نام این دارو که ترکیبی از هلیله سیاه، شکر سرخ و مصطکی یا رازیانه هست اولین بار در کتاب طب الائمه و به نقل از امام کاظم علیه السلام وارد شده. به این صورت که در فصول #گرم سال از #رازیانه و در فصول #سرد سال هم از #مصطکی در ترکیب این دارو استفاده میشه.

مرحوم عقیلی خراسانی نویسنده کتاب مخزن الادویه در موضوع #هلیله، درباره برخی از خواص این ترکیب معجزه‌آسا نوشته:

این ترکیب برای تقویت معده، مغز، ذهن و قدرت حافظه و همینطور باز کردن گرفتگی‌ها و در درمان انواع #سردرد، #مالیخولیا، وسواس و حالت تهوع و کاهش شدت سودا که از سوختن صفرا باشه مفیده.

ضمن اینکه در #شفافیت رنگ صورت و استسقاء و انواع #بواسیر هم نافعه.

♻️ #روش_مصرف این دارو که امروزه به نام #داروی_ایمنی معروف شده و خیلی‌ها هم اون رو به نام داروی زمستانه و تابستانه میشناسن به این صورت هست که در #ابتدای_فصل_گرم سه ماه و در هر ماه سه شب پشت سر هم و در #ابتدای_فصل_سرد هم سه ماه و در هر ماه سه شب، پشت سر هم نیم ساعت قبل از خواب میل میشه.
بعد از خوردن این دارو دیگه نباید چیزی خورد تا اثربخشی دارو کاهش پیدا نکنه.

🔸 نکته جالب اینکه دانش امروز هم روی اثرات هلیله سیاه برای تقویت سیستم ایمنی موش‌ها آزمایشاتی انجام داده و این مطلب رو در مقاله‌ای به چاپ رسونده که برای مطالعه بیشتر می‌تونید به اون مراجعه کنید:

🌐 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540105.2015.1055554

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir‌