آخرین مطلب

کنکور و تغذیه و آمادگی مغز برای حضور در پاسخگویی به سوالات فقط بر مبنای طب سنتی

کنکور و تغذیه

👈با فرا رسیدن فصل آزمون‌ها، دغدغه دانش آموزان و دانشجویان درباره تقویت حافظه و افزایش تمرکز و قدرت یادگیری شدت گرفته، به همین علت چند نکته تغذیه ای برای موفقیت بیشتر ارائه می کنم

۱⃣پرهیز از خوردنی‌های سودازا و غلیظ‌کننده‌های خون مانند گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، عدس، بادنجان، قارچ، کنسروها و کمپوت‌ها، غذاهای خمیری و لزج مانند ماکارونی و لازانیا و پنیر پیتزا، غذاهای مانده و نان‌های بیات، خوردنی‌های خیلی‌ترش یا خیلی‌شور، و همچنین پرهیز از خوردنی‌های محرک چون ادویه تند، انواع سس‌های قرمز و سفید و…

۲⃣ پرهیز از حبوبات و غذاهای حاوی آنها، به خاطر ایجاد نفخ گوارشی و اختلال در تمرکز

۳⃣ خوردن یک خوشه متوسط انگور شیرین، ۴۵ دقیقه پس از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام

۴⃣مصرف شیر همراه کمی عسل در رژیم غذایی روزانه

۵⃣مصرف غذاهای لطیف یعنی با هضم راحت مثل زرده تخم مرغ عسلی، مویز، نان خوب پخته

۶⃣صبح ناشتا ۵-۷ عدد مویز خوب بجوند.

۷⃣اصلا یبوست نداشته باشند: مصرف انجیر + آلو خیسانده یا خاکشیر یا تمر هندی تازه توصیه می شود.

#کنکور

@Drmirghazanfari

//////////////////////////////////////

🔴 تدابیر ایام امتحانات

♻️با توجه به اینکه در ایام #امتحانات دانش‌آموزان و نزدیکی #کنکور هستیم، رعایت برخی نکات برای #تقویت_حافظه و پیشگیری و درمان #فراموشی لازم است:

🔹#ورزش و پیاده‌روی روزانه لازم است زیرا با هر قدم بخصوص در زمینهای ناهموار، خون در مغز به حرکت درآمده و موجب عملکرد بهتر مغز می‌شود.

🔹#برسکشیدنسر و #شانه‌زدن_مو ماساژ سر (به صورت روزانه)، موجب ماساژ عمقی رگ‌های سر، بهبود جریان‌خون و عملکرد بهتر #مغز می‌شود.

🔹استفاده از #لوازمالکترونیک، موبایل و امواج را به حداقل برسانید که باعث #خشکیمغز و #فراموشی می‌شود.

🔹زود خوابیدن شب و #سحرخیزی، در یادگیری بسیار موثر است. خواب صبح با افزایش بلغم، کند ذهنی و #فراموشی می‌آورد. خواب کوتاه قبل از ظهر
(#قیلوله) خشکی مغز را کاهش و موجب بهبود یادگیری می‌شود.

🔹مصرف غذاهای #خونساز( گرم و تر) مثل #سوپگندم با روغن زیتون، مغزیجات بخصوص #بادام که بهترین غذای مغز است به صورت #شیربادام (۱۴عدد بادام در ۱ لیوان آب و عسل در مخلوط‌کن)، #حریرهبادام یا #فسنجانبادام.

🔹مصرف #انگور، #سیب، استفاده از #کرفس و #کدو در غذاها که در روایت زیادکننده عقل هستند و مصرف روزانه ۲۱ عدد #مویز .

🔹اگر لایه‌های بیرونی مغز دچار گرفتگی شود، استشمام #عطر، گرفتگی‌ها را باز و مغز را تقویت می‌کند. (عطر گل‌محمدی و گلاب برای گرم مزاجها و عطر نرگس، مریم و دود اسفند برای سرد‌ مزاج‌ها)

🔹مصرف گس‌مزه‌ها جهت نرم‌کردن و دفع اخلاط رسوب‌شده در عمق مغز مفید است، مثل #سرکنگبین، #سرکهشیره، #شربتزرشک و…(بخصوص برای صفراویها)

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.