آخرین مطلب

ویروس کرونا و رفع ترس ها و استرس ها بر مبنای طب سنتی

‼️⛔️📌در این روزها بدن و ذهن خود را #سالم و #قوی نگه دارید

📌 ایجاد فضای آرام و هماهنگ در خانواده، از آنجا شروع می شود که همه احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند. هنگام شیوع #ویروس_کرونا، مردم احساسات منفی چون غم، اضطراب، ترس و حتی افسردگی تجربه می‌کنند. کمک به خود و خانواده‌تان برای داشتن نگرش مثبت در عبور از این دوران سخت بسیار مهم است.

👉 @persianmedicine

//////////////////////////////////////

👈

🔰نکته بالینی بسیار مهم در کمک به بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹

🔸بنا به مشاهدات متخصصان بالینی در بخش‌های بستری، و گزارش بیماران تحت درمان خانگی، یبوست در میان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مشکل شایعی است. رفع این مشکل در یک پروتکل جامع درمانی علیه کووید-۱۹ بسیار مهم است که البته ممکن است گاه به‌اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد.‌
🔹یبوست علاوه بر تشدید مشکلات زمینه‌ای بیماران قلبی‌ و دیابتی می‌تواند در تشدید مشکلات التهابی ریه، تهوع، بی‌اشتهایی، و ضعف بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز دخیل باشد.‌
@Hikmatbasedmedicine
✳️ رفع این مشکل با داروهای گیاهی و تغذیه مناسب به‌راحتی امکان‌پذیر است ولی نکته مهم اجتناب از مصرف مطلق ملین‌های تحریکی قوی مانند سنا و فرآورده‌های اصلاح‌نشده آن بویژه در بیماران بدحال است.

✔️با توجه به تب و التهاب در بیماران، مصرف غذاداروهایی مانند خورش کدو، خورش لوبیاسبز، سوپ جو با هویج و گشنیز، و انجیر و آلوی خیسانیده در گلاب با ملاحظه شرایط بیمار انتخاب‌های سودمندی هستند.
✔️نوشیدن خیسانیده خاکشی در آب همراه با گلاب نیز در این شرایط مفید است.
✔️افراد غیردیابتی می‌توانند از کمپوت گلابی و کمپوت انجیر نیز استفاده کنند.‌

🖋 دکتر مجید انوشیروانی(متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران
🌐 www.itma.ir

👉 @persianmedicine

//////////////////////////////////////

👈

. توجه 🔻🔻🔻 توجه

👈سوپر گروه مشاوره کرونا با مبانی طب سنتی ایرانی اسلامی

👈بصورت رایگان

♻️ باتوجه به شیوع بسیار زیاد بیماری کرونا در کشور و تبدیل آن به یک بحران جدی ؛ سوپر گروهی جهت رفع دغدغه عزیزان و سوالات در خصوص این بیماری و دادن مشاوره با مبانی طب سنتی ایرانی اسلامی 👈با حضور درمانگران و برخی اساتید این عرصه 👉 راه اندازی گردیده است.

🔸لذا عزیزانیکه جهت دریافت مشاوره لازم میتوانند عضو گروه شده و سوالات خود را با مشاوران مطرح و راهکارهای لازم را دریافت نمایند.

🔷در این شرایط هر فردی هر چه در توان دارد باید انجام دهد.

💠جهت ورود به سوپر گروه روی لینک کلیک کنید.

@cronatebsonatieslami

🔸نشر دهید🔸

////////////////////////////////

🔴 آیا امکان بروز بیماری #کرونا در فصول دیگر سال یا در #سالهای_دیگر هم وجود دارد؟

♻️ #بله قطعاً، چون #ترس، که عامل اصلی بروز این بیماریست که ایجاد شده، ضمن اینکه #سبک_زندگی امروز، موجب #افزایش_رطوبت_عارضی بدن شده و رطوبت بستری برای پذیرش این بیماری و بسیاری از بیماریهای دیگر است.

🔸 در #تابستان بدلیل مصرف زیاد آب سرد و یخ و میوه‌های #آبداری چون خربزه، طالبی و هندوانه و در معرض انواع خنک‌کننده‌های صنعتی و انواع بستنی.

🔹 با شروع فصل #پاییز و سردی صبح و شب و گرمای ظهر موجبات سرد و گرم شدن بدن را فراهم می‌آوریم.

🔸 در #زمستان با افزایش دمای خانه و محل کار باعث انبساط ریه می‌شویم و به دنبال آن با خارج شدن از گرمای داخل خانه یا محیط کار به سرمای بیرون باعث انقباض ریه و سرد شدن و انعقاد بخارات متصاعده میشویم.

🔹 اما #بیشترین زمانیکه که امکان درگیری در آن وجود دارد #انتهای فصل سرما و #انتهای فصل گرماست.

🔸 #نکته: تا زمانیکه #ترس را از خود دور نکنیم، این بیماری #تمامی_ندارد، ضمن اینکه دور نگهداشتن ترس دلیل بر #بی‌احتیاطی نیست.

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir