آخرین مطلب

ترش معده بر مبنای طب سنتی

💊💊💊#ترش_کردن_معده یک زنگ خطر است:

#ترش_کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلکس اسید #معده است و می‌تواند زنگ خطری برای سایر بیماری‌ها باشد.
👈غذا خوردن، خواب و بوی مواد غذایی باعث ایجاد حرکات دودی شکل و ترشح اسید در معده شده و دریچه‌ای که حدفاصل معده و مری قرار دارد مانع برگشت و رفلکس اسید به مری می‌شود.
👈این دریچه به صورت فیزیولوژیک در طول شبانه روز چندین مرتبه باز و مجدد محکم بسته می‌شود و درصورتیکه دریچه حایل به دلایلی پایداری خود را از دست دهد اسید به مری باز می‌گردد.
👈با رفلکس اسید معده به مری، ترشحات بزاق به منظور کاهش و خنثی کردن خاصیت اسید افزایش می‌یابد. همچنین حرکات دودی مری، اسید را به معده باز می گرداند تا به بافت مری آسیب نرسد.
👈ترش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلاکس اسید معده است، بیماری‌های آلرژی، سینوزیت، گلودرد،سرفه مزمن، تنگی نفس و حتی آسم می‌تواند بر اثر رفلاکس اسید معده باشد که در مرحله اول باید این بیمار درمان شود تا بدن به داروها جواب دهد.
👈در صورت عدم درمان این بیماری، مری ملتهب ومتورم می شود و لقمه غذا در گلو گیر می‌کند و سلامت شخص را به خطر می اندازد.
👈کاهش وزن، خوردن غذاهای کم حجم، اجتناب از غذاهای چرب، فست فودها، قهوه، از جمله عوامل پیشگیرانه #رفلاکس اسید معده است.

°Join: @Balgami
t.me/Balgami

//////////////////////////////////

💊ضعف #سوزش_معده_ترش_کردن

بهترین درمان ضعف معده تقلیل غذاست. کسانی که دچار ضعف هضم هستند از مصرف شنبلیله و کنجد پرهیز کنند که هر دو ضعیف کننده معده هستند.

این افراد باید در رژیم غذایی خود بیشتر از مربای زنجبیل،‌ مربای آمله، مربای هلیله،‌ ماش، بادام،‌ عسل و گشنیز قرار دهند همچنین مویز،‌ کرفس و نعناع برای انواع بیمار‌های #معده از جمله ضعف معده مفید است.
شربت لیمو، آب سیب و آب به از بهترین‌شربت‌هایی است که افراد مبتلا به ضعف هضم برایشان مفید است.
افراد مبتلا به ضعف #هضم بهتر است که از مصرف غذاهای چرب، سرخ کرده، غذاهای کارخانه‌ای و آماده، قهوه و نسکافه و کاکائو چای پررنگ نوشابه‌ها گازدار، غذاهای خمیری مانند پیتزا، آب یخ، سیر، پیاز، چغندر و شلغم خام، حبوبات نفاخ، پرتقال، نارنگی و کلم، هلو و آلو، خیار و کدو پرهیز کنند.
#سوزش_معده و #ترش_کردن می‌تواند علت ازدیاد #رطوبت در فم معده(دهانه معده) باشد و احساس سوزش و ناراحتی با گرسنگی بهبود پیدا می‌کند و با مصرف غذا شدت پیدا می‌کند.
رعایت آداب صحیح غذا خوردن، پرهیز از غذاهای غلیظ و نان‌هایی که هضم خوبی ندارند مانند فطیر، مصرف غذاهای کبابی؛ که اگر ترش کردن به دلیل ازدیاد رطوبت باشد مفید است.
اگر علت سوزش و ترش کردن معده از ازدیاد ریختن خلط سودا در معده باشد مصرف مربای آمله، مربای هلیله و شربت سکنجبین بزوری مفید است استفاده از دم کرده بابونه، نعناع، رازیانه و بادرنجبویه برای تسکین سوزش معده مفید است.

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12

//////////////////////////////////////

#ترش_کردن

✍️ تدابیرلازم و ساده در رفع علائم ترش کردن

📝اولین کار اصلاح برنامه غذایی است.

🍜 غذاهایی که خمیری هستند مانند ماکارونی، لازانیا، نودل، آش_رشته و پیتزا را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

🫒همراه غذا آب و نوشیدنی مانند دوغ میل نفرمایید و تا جایی که امکان دارد به جز چند عدد زیتون و چند برگ ریحان چیز دیگری همراه غذا میل نکنید.

❌از خوردن ماست، ترشی و سالاد_شیرازی نیز با غذا خودداری کنید.

😋 پس از غذا تکه‌ای از میوه مربای_به که شیرابه آن را گرفته‌اید بجوید.

❗️تلخی دهان در اکثر موارد نشان از زیاده‌روی در خوردن غذاهای چرب و شیرین دارد، پس این مواد غذایی را کمتر مصرف کنید .

@soroshesalamati