آخرین مطلب

طرز تهیه ماءالشعیر و ماءالجبن و خواص گسترده آنها برای کبد و یبوست و کلیه و سنگهای کلیه و صفرا و شقاق مقعدی بر مبنای طب سنتی

💊💊💊‌ ‌ 🍷طرز تهیه ماءالشعیر و ماءالشعیر وخواص آنهااز نظر طب مقدس ایرانی :

🍷طرز تهیه ماءالشعیر:
۱/۵کیلو جو پوست کنده را با ۱/۵لیتر آب ، در ظرفی ریخته وروی شعله بگذارید تاباشعله ملایم بجوشد تا دولیوان آب باقی بماند سپس آنرااز روی حرارت برداشته وبگذارید مواد آن ته نشین شود.
🍷آب سرخ رقیق بالای آن ،ماءالشعیر رقیق نامیده میشود که غذاییت آن کمتر بوده ودر پاکسازی مواد زاید ازبدن قوی تر است ،این دارو، سنگ شکن کلیه و کیسه صفراست .
🍷لازم به ذکر است ماءالشعیر دو نوع است:آب جو ،که خوردنش حلال است

اما آبجو، که نام دیگرش فقاع میباشد از نظرطب اسلامی نجس و حرام است. 
🍷طرز تهیه ماءالجبن : یک لیتر شیر رابجوشانید سپس ولرم کنید ،نصف استکان سرکه انگور یا سرکه سیب ،به آن اضافه نمایید ،سپس درحین فرایند تبدیل شیر به پنیر، آن را درکیسه نخی تمیز ریخته ،آبی که از آن خارج میشود را ماءالجبن گویند .
یک قاشق غذاخوری سرخالی افتیمون را با یک لیوان ونیم ماءالجبن آرام سه تا پنج دقیقه بجوشد یک ربع دم کشیده شود.
🍷خواص ماءالجبن : درمان کننده وسواسهای شدید،رفع کننده یبوست،پاک کننده اخلاط فاسد از خون و کبد،درمان کننده واریکوسل ،مفیددرمعالجه بواسیر وشقاق مقعدی،واریس ها ومیکرو واریسها،رفع کامل خارش ژنرالیزه بدن و…میباشد. i
🍷طی چندماه پیش در کشور آمریکا۱۹۵۰مقاله درمورد ماءالجبن نوشته شده است،که آب پنیر تمام اسیدهای آمینه وپروتیینها را در خود دارد.
🍷بوعلی سینا میگوید؛ ماءالجبن غواص است، یعنی به عمق بافتها نفوذ کرده ومواد زاید (اخلاط سوخته و فاسد) را ازآن خارج نموده ودفع مینماید.

🍷ایشان خاطرنشان کردند: ماءالجبن، مظلوم واقع شده است چون کمتر طبیب و پزشکی، این داروی باارزش را برای بیماران خود تجویز میکند.
🍷طرز مصرف این معجون بدینصورت است که هر روز صبح ناشتا یک لیوان تا چهل روز میل شود.بروز اسهال یا قی، طبیعی بوده، وبه مرور برطرف خواهد شد.
🍷تدوین: دکترحمزه سام دلیری عضو انجمن علمی طب سنتی ایران کارگروه تخصصى سینوهه @sinohehsamdaliri
https://telegram.me/joinchat/BKhPMj4Og8U5gXdl7IcyQw