آخرین مطلب

بارداری و ترشحات زیاد واژینال و راهکارها

🔴 چند توصیه برای ترشحات زیاد واژن در بارداری
.
.
در #بارداری #ترشحات سفید بدون بو و رنگ و سوزش و خارش واژن بیشتر از قبل میشوند و طبیعی هستند. البته محیط واژن خانم باردار مستعد #عفونت_قارچی است.
.
.
۱. به خانم هایی که ترشحات زرد، بدون سوزش و خارش دارند توصیه می شود که بعد از طهارت با آب، خودشان را با آب و #سرکه بشویند. دهانه واژن را هم کاملا از سرکه خشک نکنند.
آب ۳ واحد + سرکه سفید ۱ واحد.
.
۲. اگه فقط #خارش بیرون واژن وجود دارد پماد موضعی #کلوتریمازول نیز تجویز می شود.
.
۳. در موارد خارش و سوزش داخل واژن و مخصوصا ترشحات پنیری شکل واژینال، نیاز به مصرف کرم داخل واژنی کلوتریمازول هست. خانم های باردار اپلیکاتور را بیشتر از یک بند انگشت داخل ننمایند.
.
۴‌. فرآورده های #پروبیوتیک برای کسانی که ترشحات زیاد و عودکننده دارند مناسب هستند. (مثلا کپسول خوراکی لاکتوفم یا شیاف واژینال لاکتوواژ).
خوردن ماست پروبیوتیک هم موثر است.
.
.
۵. در انتها نیز چند توصیه ساده #طب_ایرانی برای کاهش #خارش_واژن که در بارداری آزاردهنده است را خدمتتان عرض می کنم:
مقداری آب #هندوانه، گل سرشور، دوغ یا #گلاب در لگن بریزید و داخل آن بنشینید. حتی می توانید ناحیه واژن را با این مواد بشویید. یا می توانید برشی از هندوانه یا مقداری از #ماست شیرین را روی پد بگذارید و لباس زیر محکمی بپوشید.
.
توجه کنید که اگر ترشحات ادامه دار یا آزاردهنده بود، حتما برای تشخیص و درمان مناسب به پزشکتان مراجعه کنید. بعضی از #عفونتهای_زنان ممکن است منجر به مشکلاتی مانند #زایمان_زودرس شوند.
.
.
#دکترفاطمه_مرادی
پزشک و #متخصص_طب_ایرانی
.
.
@drfamoradi

💊خانم های بارداری که ترشحات زرد بدون سوزش و خارش دارند توصیه می‌شود بعد از طهارت با آب، خودشان را با آب و سرکه بشویند. ( آب ۳ واحد + سرکه سفید ۱ واحد)
دهانه واژن را هم کاملاً از سرکه خشک نکنند.

@drkhodadadii