آخرین مطلب

ویروس کرونا و راهکارهای درمانی طب سنتی

💊💊💊💊💊پیشنهاد های دکتر احمدرضاظهور در خصوص عوامل کمک کننده در پیشگیری به بیماری ویروسی کرونا :
با توجه به اینکه افرادی که دارای مزاج سرد و تر می باشند بسیار بیشتر در معرض خطر به ابتلا هستند (چون اکثر افراد مسن مزاجشان سرد و تر میباشد بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و چون مزاج کودکان گرم و تر است خطر ابتلا کودکان بسیار نادر میباشد مگر آنکه کودکی مزاجش به سمت سردی و تری رفته باشد) بنابراین موارد زیر برای کمک به پیشگیری از ابتلا دارای اهمیت میباشد:
۱)کاهش استرس، دوری از هرگونه ترس در هرموردی از جمله ابتلا به بیماری (به خاطر اینکه استرس و ترس منجر به انقباض عروقی و بهم خوردن تنظیمات هورمونی بدن و در نهایت منجر به ایجاد سردی وکاهش سطح ایمنی بدن میشود).
۲)استفاده ی بیشتر از غذا های با طبیعت گرم
۳)ورزش روزانه و به حد تعادل(زیادروی در ورزش یانداشتن ورزش هر دو مضر میباشد).
۴)استفاده از مخلوط سیاهدانه و عسل(دوسین)به میزان ۱۰۰گرم سیاهدانه ۳۰۰گرم عسل روزی دوبار هربار یک قاشق مرباخوری که منجر به افزایش سیستم ایمنی شده و سرشار از خواص مفید دیگر میباشد.
۵)به کار بردن بیشتر ادویه های گرم مثل زنجبیل ، دارچین ، زردچوبه ،فلفل،زعفران و… در غذاهای روزانه یا مصرف به صورت دمنوش.
۶) روزی دوبار استفاده از یک حبه سیر به هر صورتی که پخته نشود و به اندازه ی درشت بلعیده نشود ، مفید است (میتوانید به اندازه ی دانه های ماش ریز ریز کنید و با دو لیوان آب میل کنید که بوی آن بسیار کاهش میابد).
۷)استفاده از شربت آبلیموترش تازه و عسل به این میزان :دوعدد لیموترش بزرگ را آب گرفته یک قاشق مربا خوری یا غذا خوری عسل و آب ولرم به آن افزوده و مخلوط نموده و آن را روزی دو مرتبه تهیه و میل کنید.
۸)استفاده از نوشیدن آب به اندازه ی کافی در شبانه روز.
۹)استفاده از سوپی که در آن جو، گندم، سبزی سوپ (که در آن تره و نعنا و هویج به علاوه ی ادویه های ذکرشده باشد) و هفته ای سه مرتبه در رژیم غذایی باشد.
۱۰)با توجه به اینکه هر چه محیط تنفسی ما در #پاییز و #زمستان به حدی حدود ۱۸درجه ی سانتی گراد نزدیک تر باشد (یعنی هوایی که در شبانه روز تنفس میکنیم خنک باشد)منجر به بالا رفتن حرارت درونی و سطح ایمنی بدن میگردد لذا توصیه میکنیم که با توجه به اشتباه متداولی که در جامعه ایجاد شده و محیط زندگی گرم و با لباس نازکی در کار یا منزل سپری میکنیم به تدریج (نه در عرض یک روز) محیط را خنک تر و به سمت حدود ۱۸ درجه سانتی گراد ببرید و لباس هارا ضخیم تر کنید(کرکی و پشمی)تا به تدریج حرارت درونی شما بیشتر شود .
۱۱)شستشوی دهان و بینی با آب ونمک.
۱۲)داشتن #خواب_کافی
حتی الامکان اول وقت خوابیدن.
۱۳)استفاده از آفتاب به اندازه ی لازم یادرصورت مقدور نبودن استفاده کافی از ویتامین D
۱۴)شادبودن ، لبخند به لب داشتن ، در فاز منفی فرو نرفتن ،غصه نخوردن و خیلی کمتر عصبانی شدن که به این مجموعه می گوییم سپاسگزار بودن
۱۵)محبت کردن به یکدیگر به خصوص افراد پیروناتوان البته با رعایت کامل نکات بهداشتی.
۱۶)داشتن #اجابت_مزاج حداقل روزی دو مرتبه به شکل نرم و خمیری.
۱۷)مصرف دمنوش هایی که در آن گزنه ،بابونه، شیرین بیان، #اسطوخودوس وگل بنفشه داشته باشد هم در کاهش استرس وهم در تقویت سیستم ایمنی مفید است.
۱۸) رعایت نکاتی که مورد تاکید وزارت بهداشت و درمان در مورد این بیماری اعلام شده و میشود.
دنبال کردن ما در اینستاگرام مطب:
https://www.instagram.com/drzohoor_matab
گیاه دارویی شفا:
https://www.instagram.com/shafaherb.ir
و سایت گیاه دارویی شفا:
http://www.shafaherb.com/
تماس با ما
۰۹۱۳۵۶۰۵۳۲۱