آخرین مطلب

تغذیه شام و ضرورت آن بر مبنای طب سنتی

📚📚📚📚📚📚📚موضع شما درغذا خوردن کجاست

🔻ویرانی بدن از نخوردن #شام شروع می شود

👈👈👈📚📚📚در #طب_اسلامی، #صبحانه عامل تامین سوخت و ساز بدن است و باید از چیز های انرژی زا استفاده کرد مثل عسل و ارده؛ و #شام نیز عامل تامین مصالح بدن است، پس باید از چیز های پروتئین دار استفاده کرد مثل گوشت و کباب و آبگوشت و آش نخود.

✍️⁉️⁉️⁉️شام نخوردن باعث پیری زودرس می شود. در شب چیزی و لو اینکه قطعه نان کوچکی باشد تناول کنید. کسی که دو شب پشت سر هم غذا نخورد، نیرویی از او به هدر میرود که تا چهل روز برنمی گردد.

⚜️ 🌹🌹پیامبر اکرم(ص) :
غذای شب را ترک مکن ولو آنکه تکه نان خشکی باشد. من میترسم که اگر امت من غذای شب را ترک کنند ، زود پیر شوند. غذای شب ، نیروی پیر و جوان است. هرکس که غذای شب را ترک کند ، نیرویی از او می رود که بر نمی گردد.غذای شب سودمندتر از غذای روز است.

🔷❤️❤️چرا خوردن شام سودمندتر از خوردن نهار است؟ 👈زیرا در شب حرارت به داخل بدن می رود و هضم قوی تر می شود بر خلاف روز که سردی به داخل و حرارت به سطح بدن می رود و غذا درست هضم نمی شود. اگر در هنگام شب در معده چیزی نباشد، حرارت بدن به جای آنکه به آن بپردازد ، به رطوبت اصل بدن متوجه می شود و آن را خشک می کند و لاغری نامتناسب پدید می آید. به همین دلیل است که، در هنگامی که معده خالی است باعث کم خوابی می شود.

🔸نکته مهم: ای مردم مومن برنامه تغذیه ای خود را دست این افراد بیسواد نادان ندید! نوعا این ها جهت لاغر شدن توصیه به ترک شام میکنند! زهی خیال باطل!
👈👈👈 همه مشکلات بشر به خاطر دوری از الله و اهل بیت علیهم السلام است
@soroshesalamati

/////////////////////////////////

✅ اصلاح تغذیه

✍️ شب ها غذای سرد نخورید، زیرا صبح همراه با کسالت بیدار می‌شوید ! در وعده شام از ماست، ماهی، مرغ، برنج و انواع غذاهای سرد استفاده نکنید چون احتمال سکته را به شدت افزایش میدهد.

شام باید گرمی باشد که هم با مقدار کم سیر شوید و خواب خوب و سنگینی داشته باشید و هم صبح سرحال و سحر خیز باشید . شام گرم حجمش کمتر و قوتش بیشتر است و غذاهای گرم زود هضم تر نیز هستند.

📚 حکیم خیراندیش

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿