آخرین مطلب

شوینده های ترکیبی مضر گیاهی

💊💊💊💊💊لطفا این شوینده ها را هرگز باهم مخلوط نکنید

۱ ـ مایع سفید کننده (وایتکس) + الکل
ترکیب این دو ماده شیمیایی، تولید کلروفرم و اسید هیدروکلریک می کند.
کلروفرم و اسید هیدروکلریک می توانند موجب آسیب به سیستم عصبی، ریه، کلیه، کبد، چشم ها و پوست شوند. ضمنا مقادیر زیاد کلروفرم می تواند موجب سرگیجه، تهوع، از دست دادن هوشیاری و حتی مرگ شود.

۲ ـ سفید کننده + آمونیاک
این ترکیب برای سلامت شما بسیار خطرناک است. آمونیاک در بسیاری از مواد شوینده یافت میشود.ترکیب این دو ماده، موجب تولید گازهای سمی می شود که آسیب های شدیدی برای دستگاه تنفسی به همراه خواهد داشت.
همچنین ترکیب مقادیر زیاد این دو با یکدیگر، می تواند موجب انفجار بسیار خطرناکی شود.

۳ ـ سفید کننده + سرکه
توجه داشته باشید که حتی افزودن یک اسید ضعیف مانند سرکهبه مواد سفید کننده، تولید گازهای سمی می کند که می تواند موجب ایجاد سوختگی های چشمی و آسیب ریه ها شود.

۴ ـ سفید کننده + انواع مواد تمیز کننده
مواد سفید کننده هرگز نباید با انواع شوینده های شیمیایی مانند جوهر نمک، شیشه شور، تمیز کننده سرامیک و انواع مایع ظرفشویی مخلوط شوند. چنین ترکیباتی موجب تولید گازهای سمی مثل گاز کلر می شوند که حتی قرار گرفتن در معرض کمترین مقدار آن هم می تواند موجب مشکلات شدید تنفسی و بینایی شود.

۵ ـ جوش شیرین + سرکه
سرکه اسیدی است، در حالی که جوش شیرین یک باز ضعیف است. بنابراین وقتی با هم مخلوط شوند همدیگر را خنثی می کنند. نتیجه این ترکیب تولید آب و یک محلول تقریبا بی مصرف است. خطرناکترین حالت آن این است که اگر این دو را در یک ظرف در بسته با هم مخلوط کنید، می تواند باعث ایجاد انفجار شود.

۶ ـ سرکه + آب اکسیژنه
هیدروژن پروکساید یا همان آب اکسیژنه، عمدتا در مواد شوینده به کار می رود و یا گاهی برای موارد مصرف دیگر به تنهایی استفاده می شود. چنانچه با سرکه که نوعی اسید است، در یک ظرف ریخته شود، تولید اسید پراستیک می کند که در غلظت های بالا می تواند موجب تحریک و حتی آسیب به پوست، چشم ها، گلو، بینی و ریه ها گردد.

۷ ـ مخلوط کردن مارک های مختلف از یک ماده تمیز کننده
هرگز نمی توانید بفهمید که اگر دو محصول شوینده را با هم مخلوط کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
به یاد داشته باشید که هر شرکت فرمول منحصر بفرد خود را دارد و مخلوط کردن آنها می تواند موجب یک واکنش شیمیایی نامطمئن و خطرناک شود.

فراموش نکنید که:
محصولات شوینده را در ظرف های خودشان و با برچسب اصلی نگه داری کنید.سعی کنید اصلا و یا کمتر از سفیدکننده و آمونیاک در خانه خود استفاده کنید.
اگر از سفید کننده یا آمونیاک استفاده کردید، حتما به طور کامل و با آب فراوان محل را شستشو دهید.
هرگز سفید کننده را با دیگر مواد شوینده خانگی مخلوط نکنید.
استانداردهای ایمنی را رعایت کرده و همیشه دستورالعمل هایی که کارخانه سازنده بر روی برچسب محصول ذکر کرده را دنبال کنید.
تمام مواد شوینده را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
http://eitaa.com/Dr_Saeed_Mirzaee
دکتر سعید میرزایی استاد طب سنتی درقم