آخرین مطلب

انار و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی

💊💊🔘🔻انار

۱️⃣افزایش ایمنی بدن
خوردن یک عدد انار ۱۶ درصد ویتامین C مورد نیاز بدن ما را تامین می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود برای افزایش سیستم ایمنی بدن خصوصا در فصول سرد سال که بیماری آنفلوآنزا شایع است به طور منظم انار بخورید.

۲️⃣محافظت ازقلب
این میوه دارای آنتی‌اکسیدانی به نام پونکالاگین است که تاثیر بسیار خوبی بر سلامت قلب و رگ‌های خونی دارد و میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

۳️⃣سر حالتان می‌کند
اگر دوست دارید شاد و سرحال باشید انار بخورید. این میوه سرشار از فیتوکمیکال است که باعث افزایش ترشح سروتونین در مغز می‌شود. هورمونی که شماری از کارهای بیولوژیکی از تنظیم دمای بدن گرفته تا تعادل اشتها را به عهده دارد. وقتی میزان این هورمون در بدن متعادل باشد به آرامش روحی رسیده و شاد و سرحال می‌شوید.

۴️⃣انار مقادیر زیادی پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن دارد و از دندان‌ها خوب محافظت می‌کند. این میوه در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان بسیار مفید است.

۵️⃣محافظت از پروستات
ثابت شده که آب انار بیش از ۱۰ برابر از خوردن میوه موثرتر است. به عنوان مثال خوردن روزانه یک لیوان آب انار کیفیت اسپرم را بهبود بخشیده و از پروستات محافظت می‌کند. آب انار در نابودی باکتری‌هایی مانند ای‌کولای و استافیلوکوک نیز بسیار موثر است.
💉 @diabet_iran💊