آخرین مطلب

سرماخوردگی و راهکارهای طب سنتی

🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

🍃چگونه سریعاً سرماخوردگی را درمان کنیم؟

____________

🍃اینکه سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می‌شود افراد به مدت یک یا چند روز در منزل بستری شوند و از کارهای روزانه خود عقب بیفتند و از طرفی سرماخوردگی بسیار مسری است به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود معمولاً بقیه افراد نیز دچار خواهند شد.

🍃نعناع؛ از آن جایی که این گیاه حاوی ماده‌ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می‌شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنیم تا گلودرد را تسکین دهد و عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنیم تا هوای خشک را مرطوب کند.

_________

🍃عسل؛ عسل را هرطور که استفاده کنیم، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که روزی یک قاشق چایخوری عسل مصرف می‌کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می‌کنند و خواب بهتری دارند.

_______

🍃لیمو؛ ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آنجا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم‌دار کردن آب از لیمو استفاده کنید.

__________

🍃آب نمک؛ به دلیل اینکه آب نمک التهاب گلو را کاهش می‌دهد، قرار دادن نمک روی زخم می‌تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می‌تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنیم و آرام غرغره کنیم. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنیم.

_________

🍃سوپ ؛ مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ .

___________

🍃محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺