آخرین مطلب

ظروف پلاستیک و مضرات آن

آبلیمو وآبغوره را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید👇

نگهداری آبغوره، آبلیمو و یا سرکه

که در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای سلامت مصرف کنندگان ایجاد می کند. ظروف یکبار مصرف برای یک بار استفاده ساخته شده اند،در صورت تکرار شیارهای بسیار کوچکی در ظروف به وجود می آید که انسان را در معرض انواع سرطان قرار می دهند.
@soroshesalamati

⛔️نگهداری غذا به مدت زیاد در ظروف یک بار مصرف پلاستیکی سبب اختلال در:

کبد
مغز
کلیه
اعصاب
و نیز تأثیر منفی بر هورمون زنانه دارد

کانال پرفسور سمیعی 👇
@samii_dr
رسانه باشید نشر دهید ✅

//////////////////////////////

👈‍ ظروف پلاستیکی،در صورت تماس با مایعات ومواد غذایی بالای ۴۰ درجه، ماده‌ای شیمیایی به نام استایرن ازخود خارج می‌کنند که موجب تلخی غذا شده و بیش از ۷۷ نوع بیماری سرطانزا را در.پی دارد

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید

‌ ‌ 👈توزیع چای در لیوان های پلاستیکی سنتی اشتباه است

🔹در سالهای اخیر یکی از رسم های مذهبی ما ایرانیان دائر کردن ایستگاه صلوتی و توزیع چای در در لیوان‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی است.

👈 جهت اطلاع:

🔰اولا: با قرار گرفتن این ظروف در مجاورت با نوشیدنی‌های داغ به سرعت موادسمی و خطرناک نفتی آزاد می‌کنند تا جایی که، به ادعای برخی از متخصصان تغذیه، باعث بروز سرطان می شوند.

🔰ثانیا: به دلیل تجدید ناپذیر بودن پلاستیک، این لیوانها باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

🔹از دیدگاه اسلام، فعلی که انجام می دهیم، هم باید حسن فعلی داشته باشد و هم حسن فاعلی، یعنی هم خود کار باید نیکو باشد و هم نیت کسی که آن کار را انجام می دهد، نیک باشد، توزیع چای در لیوان های پلاستیکی اگر چه ممکن است حسن فاعلی داشته باشد، ولی قطعا و یقینا حسن فعلی ندارد، لذا این سنت نه تنها نمی تواند مورد تایید شرع قرار گیرید، بلکه در صورت بروز ضرر جدی، موجب ضمان شرعی نیز می شود.

🔻پیشنهاد می شود این ظروف آسیب زا، حداقل به لیوان های کاغذی تغییر یابند.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید