آخرین مطلب

زکام و و بالابردن سیستم ایمنی و روشهای ضد سرماخوردگی بر مبنای طب سنتی

♦️سرماخوردگی ( زکام )♦️
🔻بمناسبت فصول سرد 🔻

معمولا کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند بیشتر دچار زکام و سرماخوردگی میشوند . و البته باید دانست که سرماخوردگی رژه سیستم ایمنی بدن است و با دو هدف ایجاد میشود :
۱٫ دفع فضولات
۲٫ ورزیده شدن سیستم ایمنی

🔻(زکام فضول فی الراس )🔻

🔸زکام غالبا با عطسه ، سرفه ، آبریزش بینی ، اشک … همراه است ، همه این خروجی ها مواد زائدی هستند که میبایست از بدن اخراج میشدند . مصرف آنتی بیوتیک در هنگام سرماخوردگی با خشک کردن موجب احتباس این مواد زائد در سر میشود و میتواند بیماری های خطرناکی را رقم بزند .

🔸توصیه ما این است که در هنگام سرماخوردگی از هیچ دارویی استفاده نکنید چه برسد به مصرف آنتی بیوتیکهای شیمیایی که بسیار خطرناک هستند.
🔸 «وان امکنک إلا تعالجه بشئ فافعل فإن فیه منافع کثیره»
یعنی «اگر برایت ممکن است آن را درمان نکن زیرا منافع آن زیاد است» امام صادق(ع)🔸

🔻پس سرماخوردگی شد یک بیماری مفید🔻

♦️بهترین شیوه درمان سرماخوردگی این است که در اوائل این بیماری هیچ دارویی مصرف نشود، بلکه با رعایت رژیم غذایی و تقلیل غذا و استراحت بیشتر ، اجازه دهیم تا بدن مواد زائد را براحتی تخلیه نماید . توجه کنید در این هنگام مصرف سوپ ها و شورباهای پر از سبزیجات کمک میکنند تا بیماری پیشرفت نکند مانند سوپ گشنیز ، جو و….

🔻آن هنگام که به این روش زکام درمان شود ، رفته رفته فضولات تخلیه شده و شخص کمتر مبتلا به سرماخوردگی میشود
🔻اما به عکس در افرادی که با مصرف آنتی بیوتیک سرماخوردگی را درمان میکنند زود بزود و با قدرت انتشار بیشتری نیز بازگشت میکند ، بطوری که تمام بدن  شخص درگیر میشود و از دردزیاد تاب حرکت ندارد  این نوع زکام نشان از بلغم بسیار بالاست  و فورا باید شخص بفکر درمان صحیح باشد ، در این حالت یکی از روشهایی که بسیار موثر است تعریق است که بلغم را بسرعت از سراسر تن خارج میکند

🔻خب پس با رعایت رژیم بالا روزهای ابتدایی سرماخوردگی را طی میکنیم و اگر مشکلی نباشد همینطور ادامه میدهیم تا کاملا رفع شود اما آنگاه که تحمل بیماری ممکن نباشد و زکام بجای پسرفت  ، پیشرفت کند  ،میتوانید از داروهای گیاهی برای سرکوب این بیماری استفاده کنید.
🔸از جمله روشهای درمانی  برای سرماخوردگی استفاده از جوشانده های آنتی بیوتیک گیاهی مانند : آویشن ، گل خطمی  ، گل زوفا ، مرزنجوش ، عناب، پونه ، پولک ، پنیرک … روزی دو تا سه بار است
🔸نوشیدن شربت عسل و آبلیمو بصورت مکرر و  استفاده از قدومه و بارهنگ و شلغم و… که همگان میشناسند
🔸همچنین میتوانید تخم گشنیز و آویشن و اوکالیپتوس را بخور کنید که تخلیه از راه بینی را تسهیل میکند و موجب پاکسازی و ضدعفونی شدن سینوس ها میشود
🔸و در صورت پیدایش گلو درد غرغره آب نمک و یا غرغره عرق آویشن و نمک براحتی میتواند این مشکل را در نطفه خاموش کند .
🔸از دیگر روش ها چکاندن روغن گل بنفشه در بینی و یا استفاده از انفیه کندش + سیاهدانه ، دود کردن اسفند و کندر ، مصرف پیاز بطرق مختلف ، مصرف ترکیب سیر و عسل ، شلغم . سیب و….  میشود نام برد.

◽️تقسیم بیماری ها▫️بیماریهای مفید
#سرماخوردگی (زکام)

استاد فضل نیا 🌺
——————————————-

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12