آخرین مطلب

موهای زنان و دختران و روش سالم نگه داشتن فقط بر مبنای طب سنتی

💊💊💊💊🍃🌸🍃
🔰روش‌های مفید برای حفظ جوانی و زیبایی مو🦋

🔹از شستشو و شامپو کردن بیش از حد موها بپرهیزید.

🔸سعی کنید شامپویی را انتخاب کنید که خصوصیات طبیعی موهای دخترتان را حفظ کند. به محض اینکه شامپو ناسازگار بود آن را عوض کنید.

🔹اگر فرصت دارید یک شامپوی طبیعی برای فرزندتان درست کنید.

🔸بهتر است بعد از حمام از سشوار یا دیگر وسایل گرم کننده برای خشک کردن موها استفاده نکنید. بهترین روش خشک کردن مو مالش با دو حوله و سپس بستن سر با روسری نخی است.

🔹درصورتی‌که ناچارید موها را سریع‌تر خشک کنید، از وسایلی که موهایتان را بیش از اندازه داغ می‌کند استفاده نکنید. سشوارتان را در حالت خنک قرار دهید و از اتوی مو تا حد امکان استفاده نکنید.

🔸از رنگ کردن موهای دختران نوجوان به‌شدت بپرهیزید. به‌طور کلی بهتر است خانم‌ها تا زمانی‌که موهایشان تار سفید ندارد از رنگ کردن پرهیز کنند؛
👈یا هیچ‌وقت موها را یک تا دو درجه روشن تر یا تیره‌تر از رنگ موی اصلی خود نکنند. تغییر رنگ مو هر چه شدیدتر باشد، نیاز به مواد شیمیایی بیشتر است که موجب شکسته شدن موها می‌شود.

🔹حتی‌المقدور از ژل‌های مصنوعی استفاده نکنید. لعاب ختمی یا اسفرزه یا خیسانده کتیرا ژل‌های طبیعی مناسبی هستند.

🔸اگر از ژل یا اسپری مو استفاده می‌کنید، قبل از اینکه خشک شود، موها را شانه کنید؛ چون موها سخت‌تر شده و شکسته شدن آن بیشتر می‌شود.

🔹کراتینه کردن، اکستنشن و بستن زیاد و محکم موها باعث آسیب به مو می‌شود.

🔸برای بستن و آرایش مو از کش‌ها و یا کلیپس‌هایی که ریشه مو را تحت کشش زیاد قرار می‌دهند استفاده نکنید. بهترین راه برای بستن موی بلند، گیس کردن(بافتن) آن است.

🔹بعد از هر حمام وقتی موها کمی نم‌دار است، برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش و رشد بهتر آن، از یک روغن طبیعی مقوی مو مثل روغن مورد یا روغن آمله استفاده کنید.
👈برای آنکه ظاهر مو چرب نشود ۱۰ قطره از این روغن‌ها را روی دندانه‌های شانه چوبی ریخته و سر را خم کرده و موها را از پشت با آن شانه بزنید. وقتی موها را برمی‌گردانید روی مو اثری از چربی ملاحظه نمی‌کنید؛ فقط موها نرم‌تر و لخت‌تر می‌شود.

🔸هرگز موها را در حمام یا زمانی‌که هنوز خیس است شانه نکنید.

🌸سلامت و تندرست باشید🌸
🖊دکتر مریم ایران زاد (متخصص طب سنتی)

🆔@drmmohebi