آخرین مطلب

روزه داری در ماه مبارک رمضان با سیب درختی

📚📚📚📚📚سخنی دیگر درباره
سودمندی های سیب برای روزه داران، و فربهان

بقلم دکتر مجید انوشیروانی
************************************

سیب (بخصوص سیب گلاب) و آب سیب تازه از بهترین تقویت‌کننده‌های اعضای دستگاه گوارش هستند و مصرف آنها می‌تواند از برخی ناراحتی‌های معده از قبیل ریفلاکس، ترش کردن و تهوع صفراوی در ماه رمضان جلوگیری کند.

استمرار در مصرف سحرگاهی سیب یا آب سیب بخصوص سیب گلاب، موجب می‌شود که فرد در طول روزه داری از کاهش تمرکز و بی‌حوصلگی نیز ایمن باشد زیرا این میوه گوارا برای تقویت عملکردهای مغز و قلب نیز بسیار مفید است.

همچنین مصرف سحرگاهی آب سیب می‌تواند عطش و التهاب معده را در طول روزه داری کاهش دهد…

افراد فربه و دچار اضافه وزن هم می‌توانند در ماه رمضان از منافع سیب بهره زیادی ببرند؛ این افراد بهتر است که بخصوص در وعده افطار غذای سبکی بخورند و از پرخوری جبرانی پرهیز کنند و حدود دو ساعت پس از زمان افطار، سیب را بصورت ساده یا بصورت فالوده سیب همراه با قدری عسل و گلاب و زعفران میل بفرمایند.

توصیه می‌کنیم که در هرحال، از دور ریختن پوست سیب خودداری شود و حتی در آب سیب هم قدری از پوره پوست آن برگردانده شود. جالب است بدانید که محققان دانشگاه آیووا اخیراً مشاهده کرده‌اند که ماده طبیعی اسید اورسولیک در پوست سیب می‌تواند فرد را در برابر چاقی و برخی از پیامدهای آن مانند دیابت محافظت کند.

به این ترتیب باید گفت که سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای همه روزه‌داران با هر مزاج است.

باید یادآور شد که سیب نیز مانند بسیاری از میوه‌های دیگر نباید با فاصله کمی پس از وعده اصلی غذا مصرف شود و بهتر است در ماه رمضان یا در ابتدای وقت سحر یا حدود دو ساعت پس از وعده افطار تا انتهای شب میل شود.

متن کامل: مجله آفتاب زندگی، شماره خرداد ۹۵، ص ۳۱
////////////////////////////////////////////////////////////////////
نقل این نوشتار، بدون کم و زیاد با ذکر لینک کانال بلامانع است:
https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine