آخرین مطلب

گوارش و روش تنظیم آن بر مبنای طب سنتی

💊💊💊#عملکرد_روده

اصلی ترین عامل ناراحتی های جسمی و برخی نابسامانی های روحی ، اختلالات گوارشی است که به دلیل تنبلی روده در هضم ، جذب و دفع روی می دهد .

روده ، دیر مریض می شود . . . دیر هم خوب می شود .
روده ی انسان تا دو سال پس از دفن ، همچنان سالم است .

تنها چیزی که روده را وادار به حرکت خودکار و در حقیقت ، آن را فعّال می کند ، ماساژ دائمی شکم ، به صورت دایره ای ، از مرکز ناف تا پهنای شکم است . ( مخصوصاً قبل و بعد غذا ، قبل و بعد توالت )

 

دستورات تقویت روده

با شکم خالی حمّام کنید ؛ پس از شستشو ، تن خود را خشک نکنید ؛ بلکه بدن را کاملاً سست و رها کرده ، روی دو پا ، آن قدر بالا و پایین بپرید که تقریباً خشک شده و به حوله نیاز نداشته باشید .

در طول شبانه روز ، دو سه ساعت ، روی زمین دراز بکشید ، طوری که پاها حدود ٣٠ تا ۴٠ سانتیمتر ، بالاتر از سطح بدن قرار گیرد .

مخصوصاً بعد از صرف غذا ، روی شکم نخوابید .

آداب غذا خوردن مخصوصاً استفاده از انجیرخشک شیرازی در غذاها ( که قبلا گفته شده ) را رعایت کنید تا دچار اختلالات گوارشی نشوید .

برنامه ی غذایی خود را با توجّه به این اصل ، تنظیم کنید : برای ایرانیان امروز ، غذاهای آب دار و آن چه طبع گرم و تر دارد ، مفیدتر از خوراکی هایی هستند که طبع آن ها سردی و خشکی است .

مخصوصاً خانم ها از مصرف خودسرانه ی سیاهدانه ، دارچین ، زنجبیل ( زنجفیل ) ، ارده شیره ، انواع شیره و گرمی جاتی نظیر این ها ، که موجب داغی و خشکی بدن می شوند ، جداً پرهیز کنید .

حتماً نوشیدن آب جوش داغ ، چای کمرنگ ، آب مرکّبات ، انواع شربت و کمپوت به جای میوه را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید .

از مصرف بی رویه ی انواع گوشت های دارای طبع سرد ، غذاهای غیر بومی ( سایر شهرها و کشورها ) ، خام خواری ، خام گیاه خواری و رژیم های سخت ، اکیداً خودداری کنید .

غالب رژیم های رایج امروزی ، همچون چلّه ی آب خواری ،  رژیم چاقی ، برنامه ی غذایی گروه های خونی و نظیر این ها ، بدون در نظر گرفتن علّت و ریشه ی اختلال ، جنسیت ، سن ، شغل ، ژنتیک ، تغذیه و اقلیم جغرافیایی فرد ، تنظیم و به همگان ، یکسان عرضه می شوند . بنابراین آثارمخرّب آن ها به مراتب بسیار بیشتر از کارایی آن هاست .

از مصرف آن چه در ظروف تفلون ، استیل و آلومینیوم ، پخته یا فرآوری شده ، جداً خودداری کنید .

بهترین ظروف برای پخت و پز ، به ترتیب عبارتند از :  سنگی ، سفالی ( کوره ای ) ، آهنی و چدنی ومسی

#جنبش_اصلاح_سبک_زندگی

🌺 @Mezajshenasi12 http://Telegram.me/Mezajshenasi12