آخرین مطلب

زردچوبه و داروی هضم و گوارش بر مبنای طب سنتی

#زردچوبه
زردچوبه یک داروی ضدافسردگی کاملا طبیعی است که تأثیری مانند داروهای ضدافسردگی موجود در بازار (پروزاک) دارد. ترکیبات موجود در این گیاه برای کنترل علائم افسردگی تأثیر خوبی دارد و عوارض جانبی داورهای ضد افسردگی مانند اعتیاد دارویی را در پی ندارد.
@tebiranii

زردچوبه
🍀پیشگیری از بیماری آلزایمر
التهاب مغز یکی از دلایل اصلی اختلالات شناخت، مثل بیماری آلزایمر به شمار میرود. زردچوبه با کمک به از بین بردن پلاکهایی که در مغز ایجاد میشود و بهبود جریان اکسیژن به سلامت عمومی مغز کمک میکند.
این ماده میتواند ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.
🌸🍂🍃🌸🍃@tebiranii

#زردچوبه
🌿کنترل وزن
پودر زردچوبه برای حفظ وزن سالم بسیار مفید است. یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه به بالابردن تولید صفرا که یکی از مولفه های اصلی در تجزیه چربیهاست کمک می کند.
کسانی که می خواهند وزنشان را پایین بیاورند با هر وعده غذایی خود یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنند. ☺
🌸🍂🍃🌸@tebiranii

زردچوبه
🌸بهبود و التیام زخمها
زردچوبه یک عامل ضدعفونی کننده و ضدباکتری طبیعی است و میتوان از آن به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده کرد. اگر جایی از بدنتان بریده یا زخم شده است، کمی پودر زردچوبه روی آن بپاشید تا روند التیام آن سریع تر شود.
زردچوبه هم چنین به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند و برای درمان پسوریازیس و سایر بیماری های التهابی پوست نیز مفید است.
🍃🍂@tebiranii

زردچوبه
🍃
🍂🍃🍂تقویت سیستم ایمنی
🍃زردچوبه حاوی ماده ای به نام لیپوپلی ساخارید است که به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
🍃عوامل ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس زردچوبه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با داشتن یک سیستم ایمنی قوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی انفلوآنزا و سرفه کمتر خواهد شد.
🍃اگر به هر یک از این بیماری ها مبتلا شدید، یکبار در روز یک قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم مخلوط و نوش جان کنید.☺
@tebiranii

زردچوبه
بهبود هضم و گوارش
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
ترکیبات بسیاری در زردچوبه کیسه صفرا را برای تولید صفرا تحریک می کنند که گوارش را تقویت می کند و علائم نفخ و گاز معده را کاهش می دهد. همچنین زردچوبه برای درمان بسیاری از بیماریهای التهابی روده از جمله کولیت اولسراتیو مفید است. اما باید به خاطر داشته باشید که افرادی که از هر نوع بیماری صفراوی رنج می برند، نباید از زردچوبه به عنوان مکمل غذایی استفاده کنند زیرا وضعیت آنها را بدتر خواهد کرد. اگر از مشکلات و بیماری های گوارشی رنج می برید، بهتر است زردچوبه را به صورت خام مصرف کنید.
@tebiranii