آخرین مطلب

مو و روش رشد مو و روش ضد شوره بر مبنای طب سنتی

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴شوره سر

یکی از مشکلات پوست و مو شوره است شوره یک نوعی از خروج فضولات بدن است منشاء شوره، گرمی و خشکی کبد ناشی از صفرا یا خشکی سودا است؛ در واقع ناشی از اختلالات کبدی و غلظت خون است و شوره در فصل گرما هم بیشتر می‌شود(پس منشا باید درمان شود)

شامپو‌های شیمیایی مخصوص شوره، درمان علت نیستند، بلکه برعکس باعث بسته شدن منافذ پوست شده، حبس فضولات را در پی دارد. از شامپوهای گیاهی استفاده کنید.

حبس فضولات و آلودگی در بدن باعث بیماری می‌شود(پس درمان باید پاکسازی دورنی باشد) یکی از پاکسازی‌ها نیز رفع یبوست است. مصرف سوپ‌ و آش و غذاهای آبکی توصیه می‌شود. مصرف سرکنگبین روزانه یک تا دو ماه

زیاده روی در مصرف فلفل و سس و فست‌فودها که حاوی مقدار زیادی ادویه جات و خَردل و جوز است می‌تواند خشکی را زیاد کند

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

//////////////////////////////////////////

#مو

🍃درباره ی موشناسی برمبنای طب اسلامی و سنتی

🌺 گاهی حضرت آقا(سید باقر حکیم) ، در حالی که دست روی سر خود می کشیدند ( با لبخندی ملیح و به کنایه ) می فرمودند : « کلّه یا مو رو نگه می داره یا عقل رو » 😅😅😅
( یعنی روی موهای خود ، زیاد حسّاس نباشید ) . 🌺
❇️ رویاندن جوانه ی موها ، وظیفه ی کبد است ؛ بنابراین اگر موهای کم پشتی دارید ، لازم است در اوّلین قدم ، به معاینه و رفع ناراحتی های کبد خود بپردازید .
👈 با این تعریف ، عواملی مانند خشم ، کینه ، وسواس و نظایر این ها ( که در پیام های قبلی توضیح دادیم ) می توانند بر حجم و فرم موها تأثیر گذار باشند .
😫 بارزترین اثرگذاری ناراحتی کبد بر موها ، پوسته پوسته شدن محل رویش آن هاست . تراشه های ریز و سفیدرنگی که به سطح پوست چسبیده و تنها با خراشیدن یا خاراندن شدید ، از آن جدا می شوند . غالباً در این پوسته ها ، لکّه های خونی نیز دیده می شود ؛ این عارضه ، نشانه ی حرارت بیش از حدّ کبد در اثر کم آبیِ بدن یا غلظت شدید خون است .
❇️ پرورش و رشد موها بر عهده ی کلیه هاست . یعنی اگر رویش موها و حجم آن ها خوب ، امّا عمرشان کم و ریزش آن ها زیاد است ، باید عملکرد کلیه ها را بررسی و آسیب های احتمالی را برطرف کرد .
👈 با این وصف ، آشفتگی هایی مانند ترس ، دلشوره ، استرس و نظایر این ها ( که در پیام های قبلی توضیح دادیم ) می توانند رشد موها را تحت تأثیر شدید خود قرار دهند .
😫 شایع ترین اثرگذاری ناراحتی کلیه بر موها ، شوره ی سر است . براده های بسیار ریز و سفیدرنگی که جدا از سطح پوست و لابلای موها پراکنده اند . شوره ها معمولاً با حرکت ساده ی یک انگشت ، ریزش کرده و موجب آشفتگی ظاهر لباس هم می شوند .
بسیاری از نوجوانان و جوانان ، به دلیل استرس و نگرانی در مقابله با بحران بلوغ ، کنکور ، سربازی ، ازدواج ، ناکامی های مالی و نظایر این ها ، دچار شوره ی سر هستند .
⚠️ برای از بین بردن شوره ی سر ، هیچ دارو و شوینده ای در هیچ جای دنیا ساخته نشده ، مگر آن که فقط توانسته ، آن را از منظر عمومی پنهان کند و نه درمان قطعی …
درمان باید ریشه ای باشد و تا عامل استرس برطرف نشود ، شوره نیز برطرف نخ واهد شد .
🔅به خاطر داشته باشید : مشکلِ وز موها و فر خوردن نامتناسب آن ها نیز ارتباط مستقیم با عملکرد کلیه ها دارد .
💊💊💊💊💊📚📚📚📚
برای حفظ سلامتی و بهداشت موهای خود ، موارد زیر را رعایت کنید .
☘ موهای سر و بدن خود را ( جز در موارد خاص ، همچون بیماری یا تجویز درمانگر ) از معرض تابش مستقیم نور خورشید ، دور نگه دارید .
راز سلامتی و طول عمر بسیاری از گذشتگان در این بوده که همواره سر خود را با کلاه نمدی ، محفوظ و ناحیه ی دل و کمر را با شال پشمی ، پوشیده نگاه می داشتند .
☘ موها ( حتّی ریش و سیبیل ) را در سطحی متعارف و حتّی الامکان کوتاه نگه دارید .
☘ حتماً در طول ماه ، دو سه بار ، موهای زائد را برطرف نموده و برای این منظور ، از داروی نظافت سنّتی ( واجبین ) استفاده کنید .
⚠️یکی از علل رویش موهای زائد ، باز کردن راه هایی ( مانند تعریق ) برای خروج موادّ دفعیِ بدن است ؛ پس به جای مسدود کردن شاهراه ها ( با لیزر و …) به منظور رفع دائمی زوائد بدن ، با نظافت صحیح و به موقع ، سلامت موهای خود را تأمین کنید .
☘ بدن ، شب هنگام ، کلسیم مازاد خود را در موها و ناخن ها ذخیره می کند .
در این ساعات ، از کوتاه کردن موها و حتّی شانه کردن آن ها – مخصوصاً در حالت ایستاده – جداً خودداری کنید .
⚠️ شانه ی دیگران را به سر خود نزنید .
😫 انواع برس و سشوار ، جز آسیب رساندن تدریجی به پوست و موی شما ، هیچ تأثیری در سلامتی تان نخواهند داشت .
😱 از شستشوی موهای سر با آب سرد ، جداً بپرهیزید .
☘ انواع شامپو و صابون عطری ( که همگی پایه ی اسیدی دارند ) را کنار گذاشته و با صابون های محلّی و قدیمی ، موها را بشویید .
☘ هفته ای یک بار ، پس از استحمام ، کمی سِدر را در آب ، حل کرده ، سر و بدن خود را با آن شستشو دهید .
👌بانوان محترم ، هفته ای یک بار ( ترجیحاًجمعه ها ) پس از استحمام ، کمی گِل سرشور را با آب مخلوط کنید چنان که مثل ماستِ زده شود .
آن را روی فرق سر گذاشته و بیست دقیقه ی بعد ، سر را بشویید .
☘ بعد از حمام ، شنا یا خیس شدن زیر باران ، فوراً موها را با حوله خشک کرده و از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید ، باد گرم ( مانند سشوار ) و باد سرد ( مانند کولر و پنکه ) دوری کنید
💊💊💊📚📚