آخرین مطلب

عناب و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی

💥 #عناب_میوه_ضد_سرطان

️ آنتی‌اکسیدان عناب به پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می‌کند, با توجه به مطالعات جدید، عصاره عناب مهارکننده سلول‌های سرطان خون است.

📢 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ عناب از نظر طب قدیم ایران معتدل و بنا به اعتقاد ابوعلی سینا، کمی سرد است, عناب دارای خواص ضد سرطان است و خاصیت آنتی‌اکسیدان عناب به پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می‌کند, با توجه به مطالعات جدید، عصاره عناب مهارکننده سلول‌های سرطان خون است.

🎯 عناب به‌ علت داشتن ویتامین C و خواص آنتی‌اکسیدانی بالا‌، مانع از رشد و حرکت رادیکال‌های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل, رشد تومور و سلول‌های سرطانی است. عناب میوه و داروی گیاهی مؤثری است که به افزایش وزن بدن کمک می‌کند, قدرت ماهیچه‌ها را زیاد کرده و قوه بدن را افزایش می‌دهد؛ در طب چینی این میوه در تقویت کبد و درمان کم‌خونی استفاده می‌شود؛ عناب برای سلامت کلیه‌ها و تقویت کبد سودمند است.

◽️🔹 عناب مقوی کبد و صفرا است و کمک به درمان برخی از بیماری‌های کبدی می‌کند, مصرف عناب به‌طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد, این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند.

🔍 یافته‌های بافت‌شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد, عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است, عناب به‌علت داشتن لعاب، نرم‌کننده سینه و ضدسرفه است و چای یا جوشانده آن گرفتگی صدا، آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند و برای جلوگیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه می‌شود.

📌 عناب مقوی مغز و حافظه, آرامش‌بخش طبیعی است, عناب آرام‌کننده اعصاب است و بدخلقی را از بین می‌برد, عناب خواب‌آور بوده, بی‌خوابی و خستگی را برطرف می‌کند, تسکین‌دهنده اضطراب و استرس است, در طب سنتی چین و کره از عناب به‌عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود، استفاده می‌کنند؛ هرگاه که احساس غمگینی کرده و گریه می‌کنید یک فنجان دم‌کرده عناب لبخند به لب‌هایتان می‌آورد.

✅ شربت عناب از بهترین نوشیدنی برای فصل بهار و تابستان، و صاف‌کنندۀ خون، مسکن التهاب و تشنگى و حدّت خون است.

📚 منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

#خواص_عناب
#مقالات

برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

✴️ eitaa.com/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw↩

#طرز_تهیه_شربت_های_طبی

شربت عناب: چهارصد گرم عناب را بقدری  کوبیده سپس جوشانیده پس از صاف کردن با پانصد گرم شکر بقوام آورده تا سفت شود جهت امراض سوداوی و تب آبله مفید است.
👌 یا اینکه عناب یک رطل (۴۵۰)گرم کاسنی و گشنیز خشک و عدس از هر یک دواقیه (۷۵) گرم درده رطل یعنی (۹۰۰)گرم آب بجوشانند تا به ثلث رسد پس صاف نموده هموزن او شکر اضافه نموده بقوام آورند. این شربت جهت امراض سینه و اسافل بدن و تسکین تشنگی و برطرف کردن حرارت خون و آبله و تبهای دیگر نافع و قوتش تا دو ماه باقی است.

✍ #شربت اسطوخودوس: اسطوخودوس ۷۰گرم، عودالصلیب و پر سیاوشان هر یک ۳۰۰گرم ریشه سوسن و تخم خطمی، گل گاوزبان و گلسرخ و گل بنفشه ، رازیانه، پوست و ریشه کرفس از هر یک ۲۰گرم مویز بی دانه ۱۲دانه سپستان ۱۲دانه همه را خیسانده سپس بجوشانید و صاف نمائید و با ۸۰۰گرم شکر قوام اورند سفت شود و در شیشه طبی ریخته جای خشک و خنک نگهدارند.

↩️ شربت صندل: جهت تقویت معده و رفع سیلان خون و ضعف دل و کبد حار نافع است یکصدگرم صندل سفید را نیمکوب کرده در ۲۲۵گرم گلاب دو شبانه روز خیسانده سپس صاف نموده و جرم صندل را نیز در آب بجوشانند تا بقیه قوت خود را به آب پس بدهد وپس از صاف نمودن با همان گلاب که صندل در آن خیسانده شده است. با ۴۵۰گرم شکر سفید بقوام آورند و اگر بخواهند سفید شود ۴۰گرم انار ترش را در آن خیسانده پس صاف کرده بقوام آورند.

📚 منبع: دکتر برای همه ص۴۳۰.

#شربت_های_طبی
#مقالات

برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده

🆔 sapp.ir/ravazadeh

✴️ eitaa.com/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw🔸

مضرات عناب گفته نشده مصرف زیادش برای طحال بشدت مضر است و سودا را بالا میبرد