آخرین مطلب

میگرن درمانی بر مبنای طب سنتی براساس نظرات استاد طالقانی

💊💊‌ 👈درمان میگرن

⭕️با اجرای دستورات علاج میگرن معمولاً در ۱۵ روز اوّل سردرد به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و این روند کاهش ادامه خواهد داشت در ماه دوّم دیگر سردردی هرگز وجود ندارد و ادامه درمان برای آن است که پس از قطع داروها سردرد میگرنی وجود نداشته باشد.

👈نسخۀ قطعی علاج درد شقیقه- میگرن:

🔹پاکسازی با منضج و مسهل بر اساس تشخیص مزاج برای هر شخص باید در نظر گرفته شود؛ سپس ۴ مرحله عمومی درمان شامل: جوشانده پایه میگرن، بخور و شستشوی بینی، زالودرمانی و تدهین که مشترک بین هر ۴ نوع سردرد شقیقه(میگرن) می‌باشد ذکر می‌کنیم:

۱⃣جوشانده پایه میگرن

✳️نسخه ۱: انیسون شیرین، زیره سیاه، تخم کاسنی، تخم گشنیز، نعناع، کاکوتی، پونه، گل گاوزبان، افسنتین، مرزنجوشاز هر کدام ۲۵ گرم

👈دستور تهیه و مصرف:مخلوط و آسیاب شود. هر روز ۳ قاشق غذاخوری آن را با ۳ لیوان آبجوش در یک فلاسک ریخته و روزانه ۳ بار هر بار ۱/۵ ساعت بعد از هر غذا یک لیوان آن را شیرین کرده میل کنند.

✳️نسخه ۲: در نسخه دیگر می‌توانند به جای کاکوتیو مرزنجوشنسخه قبل از تخم ریحان، گل ختمیو زوفااستفاده کنند.

👈دستور مصرف:کلیه داروها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده هر بار یک قسمت را با ۶ بطری ۶۰۰ گرمی آب بجوشانند تا ۴ بطری بماند. صاف کنند و یکصد گرم شکر مخلوط کرده دوباره بجوشانند تا ۳ بطری بماند در یخچال گذاشته و بعد از هر غذا نصف استکان میل کنند. افراد زیر ۱۰ سال ثلث استکان و سنین بالاتر نصف استکان تا یک استکان هر بار میل کنند.

۲⃣بخور و شستشوی میگرن

✳️بسته بخور۱: تخم گشنیز۲۰۰ گرم، پونه۵۰ گرم، نعناع۵۰ گرم

👈دستور تهیه و مصرف:هر شب نصف استکان از مخلوط داروها را در یک کاسه آب بجوشانند و به مدت ۱۰ دقیقه زیر چادر بخور دهند. سپس آب بخور را داخل بینی استنشاق کنند(بشویند).

✳️بسته بخور ۲: تخم گشنیز یک استکان، گل ختمی، پونه، بابونهو آویشن هر کدام ۵ گرم.

👈دستور مصرف:هر شب قبل از خواب داروهای فوق را با ۴-۳ لیوان آب در یک کاسه بجوشانند، چادری روی سر کشیده و به مدت ۱۰ دقیقه بخور دهند. سپس آب بخور را داخل بینی استنشاق کنند.

۳⃣حجامت عام و حجامت سر
توجه: برای حجامت سر اگر کاملا سر کچل شود بهتر است
۴⃣تدهین: خوب است که بیمار دچار سردرد هر روز با یکی از روغن‌های: کرچک، زیتون، کنجد، بادام شیرین ، گردن را مالش دهد تا بافت مربوطه نرم شده و به جریان خون کمک نماید. در فوریت‏ها (اورژانس) برای کاهش سردرد، مالش کتف‏ها و گردن به طور موقت مؤثر بوده و موجب تسهیل در رسیدن داروها به محل درد می‏شود.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید