آخرین مطلب

خرافه های طب سنتی

⭕️ خرافه های طبی ⭕️

♦️♦️باورهای غلط درباره روغن زیتون، و روغن کنجد

. روغن زیتون فرابکر واقعی، برای یک بار سرخ کردن خوراکیها نامناسب نیست، و بشرط رعایت دمای سرخ کردن، زیان شناخته شده ای ندارد.

. اگر روغن کنجد (حتی روغن کنجد کُلدپرس واقعی) چندبار برای سرخ کردن استفاده شود، قطعا زیان آور خواهد شد، گرچه مقاومت آن در برابر استرس اکسیداتیو حرارتی از روغنهای دیگر بالاتر است.
. دمای سرخ کردن با هر روغنی (حتی روغن کنجد و زیتون) باید پایین تر از نقطه دود روغن، و با شعله متوسط باشد، و هرگز نمی توان هیچ روغنی را برای بیش از دو بار سرخ کردن توصیه کرد.

هر خوراکی بسیار سرخ شده و بسیار برشته به نسبتهای مختلف، دارای اکرولئین و/یا اکرولامید است که ترکیبات سرطان زا محسوب می شوند.
چیپس، سیب زمینی زیاد سرخ شده، و حتی نان تُست بسیار برشته نمونه های مشهوری از این مواد هستند.

در سرخ کردن و کباب کردن، از رنگ زرد طلایی فراتر نروید

♦️♦️سمّی شدن سیاهدانه در اثر کوبیده شدن!
سیاهدانه با آسیاب شدن و کوبیدن، به سم تبدیل نمی شود…
در واقع برای آنکه سیاهدانه در مصرف خوراکی بتواند تاثیری در بدن داشته باشد باید کوبیده شود؛ ولی البته مانند همه دانه های روغنی خوراکی، بسیار بهتر است که سیاهدانه نیز تازه به تازه کوبیده شود، و پس از کوبیده شدن انبار نشود.

احتمالاً یک نفر بجای آنکه خطر کوبیدن و خوردن دانه اسپند یا اسفرزه را گوشزد کند، اشتباهاً درباره کوبیدن سیاهدانه هشدار داده، و طبق معمول، حرفهای بی پایه درباره طب سنتی خیلی زودتر و عمیق تر جا می افتد

♦️♦️در طب نوین، تخم مرغ افزاینده کلسترول بد شناخته نمی شود و حتی در بیماری ایسکمیک قلب مجاز است.
در متون طبی کهن ایران، زرده تخم مرغ نیم برشت، خونساز و مغذی و مقوی قلب شمرده می شود.

♦️♦️نوشیدن ۸ لیوان آب در روز در هیچ منبع علمی طب نوین ضروری شمرده نمی شود. از دیدگاه مکتب طب ایرانی نیز این توصیه نادرست است و هرکس باید به تناسب مِزاج، و تشنگی واقعی خود آب بنوشد.

@Hikmatbasedmedicine

👉 @tebesonatii
🍃🍃🍃🍃🍃🍃