آخرین مطلب

تخم کتان و مضراتش بر مبنای طب سنتی

#برخی_از_مضرات_تخم_کتان

#ممکن_است_باعث_شل_شدن_مدفوع_شود
وجود مقدار زیادی فیبر در تخم کتان، خاصیتی ملین به آن می‌دهد. استفاده بیش از حد از تخم کتان می‌تواند باعث ناراحتی شکمی و افزایش تعداد دفعات حرکات روده شود. ممکن است به اسهال نیز مبتلا شوید. اگر درمان‌نشود، این موقعیت می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شدیدی مانند کولیت زخمی و سندروم تحریک‌پذیری روده شود. افراد مبتلا به سندروم تحریک‌پذیری روده، کولیت زخمی، بیماری کرون و دیورتیکولیت، هرگز نباید از تخم کتان استفاده‌کنند.

#زمان_انعقاد_خون_را_به_تاخیر_می_اندازد

مطالعات نشان‌می‌دهد که استفاده بیش‌ازحد از تخم کتان می‌تواند باعث اختلال در انعقاد خون شود. انعقاد خون اتفاق‌می‌افتد اما زمان آن بسیار طولانی است. این وضعیت، به وضعیت تحریک نیز شناخته می‌شود، مانند استفراغ همراه با خون و مدفوع خونی.

#می_تواند_باعث_انسداد_روه_شود

محققان می‌گویند استفاده از تخم کتان در مقادیر زیاد یا با مایع خیلی کم، می‌تواند باعث انسداد روده و یا مری شود. به افرادی که درحال‌حاضر به چنین وضعیت‌هایی دچار هستند، توصیه‌می‌شود که از خوردن تخم کتان خودداری‌کنند. افراد مبتلا به اسکلرودرمی نیز باید از خوردن خوراکی‌های سرشاز از امگا۳ خودداری‌کنند زیرا می‌تواند باعث یبوست شدید شود. این باعث انسداد در حرکات روده شده و وضعیت را بدتر می‌کند.

#ممکن_است_وضعیت_التهابی_را_بدتر_کند

اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این دانه‌های قهوه‌ای، با کاهش التهاب مزمن شرین‌ها از شما دربرابر تصلب شرایین محافظت‌می‌کنند. با استناد به مطالعه چاپ‌شده در مجله امریکایی تغذیه بالینی، تخم کتان، در کاهش التهاب موثر نیست. حتی بدتر اینکه، استفاده بیش از حد مجاز از تخم کتان می‌تواند التهاب را بدتر کند.

#احتمال_تباهی_لکه_زرد_را_افزایش_می_دهد

مطالعات نشان‌می دهد که مصرف زیاد تخم کتان می‌تواند شما را در معرض خطر تباهی لکه زرد قراردهد. این به‌دلیل خوردن بیش از حد اسید آلفالینولئیک است.

#می_تواند_شما_را_مستعد_ابتلا_با_سرطان_کند

مطالعات نشان‌می‌دهند که استفاده بیش از اندازه از تخم کتان می‌تواند زنان را در معرض خطر سرطان سینه قراردهد. مردان نیز در معرض سرطان پروستات هستند.

#ممکن_است_باعث_بروز_واکنش_های_حساسیتی_شود

مطالعات متعددی که در شرایط آزمایشگاهی انجام‌شدند نشان‌می‌دهند که ممکن است افراد با استفاده از این دانه‌های قهوه‌ای، به واکنش‌های حساسیتی دچارشوند. اگرچه این از موارد نادر است، اما مطالعات، مواردی از حساسیت‌های تهدیدکننده و خطرناک مانند تنگی نفس شدید، افت شدید فشار خون و آنافیلاکسی را گزارش‌می‌دهند. دیگر حساسیت‌های معمول و واکنش‌های عدم تحمل تخم کتان، تهوع، استفراغ و درد شکمی هستند.

#زنان_اگر_قصد_بارداری_دارند_باید_مراقب_باشند

این دانه‌های حنایی روشن، به داشتن اثر آسیب‌زا به هورمون‌های زنانه معروفند. این، عملکرد هورمون زنانه استروژن را تقلیدمی‌کند. زنانی که به‌طور منظم از این مکمل رژیمی استفاده‌می‌کنند، تغییراتی را در دوره قاعده خود می‌بینند. مطالعات نشان‌می‌دهد که احتمال ابتلای این زنان به مشکلات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، فیبروئید رحم،آندومتریوز، سرطان رحم و سرطان تخمدان که همگی باعث نازایی می‌شوند، بیشتر است.

#بارداری_غیر_مطمئن

مطالعات ثابت‌کرده‌اند که خاصیت تغییر هورمونی این مکمل‌ها، می‌تواند باعث قاعدگی شود و مادر و کودک را در خطری غیرمنتظره قراردهد.
#دیگر_مضرات_تخم_کتان
مصرف تخم کتان، تاثیرات منفی دیگری نیز دارد. به موارد پایین نگاهی‌بیندازید:
مطالعات نشان‌می‌دهد که استفاده از تخم کتان می‌تواند سطح قند خون را بالا ببرد. بنابراین، اگر به دیابت مبتلا هستید، از مصرف این مکمل‌های امگا۳ خودداری‌کنید.
تخم کتان، قدرت کاهش انعقاد خون را دارد. بنابراین، می‌تواند خطر خونریزی شدید را افزایش‌دهد.
افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده‌ می‌کنند یا افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند باید از خوردن تخم کتان اجتناب‌ کنند زیرا مطالعات، رابطه‌ای منفی را بین این دو نشان‌می‌دهد.
مطالعات نشان‌می‌دهد که استفاده بیش از حد تخم کتان، باعث ایجاد اختلال دوقطبی می‌شود.

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12

⛔️موارد منع مصرف دمنوش تخم کتان

❌نوشیدن این دمنوش در دوران بارداری و شیردهی منع شده

❌و افرادی که روده‌ تحریک پذیر دارند باید از نوشیدن آن صرف نظر کنند.

‌‏🔊elearning.hejamat.ir
‏ 🔊https://t.me/iitmd_kheyrandish
‏🔊instagram.com/iit.md

////////////////////////////////////////////////////

تخم کتان
۱. دارای ویتامین دی ، فسفر ، ویتامین f و….
۲ . کاهش دهنده اندازه تومور ها و کیست ها
۳ . به تاخیر انداختن یائسگی بانوان
۴ . موُثر در درمان دیابت ( روغن موجود در آن دارای ویتامین f است به همین جهت در درمان دیابت موُثر است .)
۵ . رفع یبوست
۶ . دفع سنگ کلیه
۷ . تسکین درد مفاصل
۸ . بهبود سیاتیک و نقرس
۹ . رفع التهابات جلدی و اگزما
۱۰ . کاهش ورم های داخلی
۱۱ . درمان سرفه های مزمن و باز شدن حنجره
ادامه دارد….

طریقه مصرف : هر صبح یک قاشق مرباخوری آن را با چند قطره عسل در یک لیوان آب جوش ریخته و می نمایید .

////////////////////////////////////

مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند. افرادی که دچار بیماری هایی مانند اندومتریوز، تخمدان پلی کیستیک و فیبرویید می باشند، نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

کارگروه تخصصى سینوهه @sinohehsamdaliri
https://telegram.me/joinchat/BKhPMj4Og8U5gXdl7IcyQw