آخرین مطلب

آسم و راهکارهای درمانی و پیشگیرانه طب سنتی

💊💊💊💊آسم و راهکارهای درمانی و پیشگیرانه طب سنتی
، سید جواد علوی در رابطه پرهیزات بیماران آسمی اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان بروز بیماری‌های ریوی بسیار زیاد است و ریزش مواد رطوبی از سر در این دو فصل بیشتر اتفاق می‌افتد.
به گفته وی به طور کلی هوای سرد برای بیماران ریوی مضر بوده و پوشاندن سینه و ریه مخصوصا در هوای سرد بسیار ضرورت دارد چرا که هوای سرد برای ریه ضرر دارد.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: ورزش کردن برای بیماران آسمی مفید است اما به شرطی که ورزش در ابتدا سبک باشد و آرام آرام بر سرعتش و مدتش افزوده شود. اما باید احتیاط را در حین ورزش رعایت کنند چرا که ممکن است مواد زائد یا اخلاط در بدن رسوب کرده باشد که با ورزش به حرکت درآید و باعث خفگی شود به همین دلیل بهتر است که ورزش را آرام و سبک انجام دهند.
علوی ادامه داد: دمیدن یا فوت کردن با شدت، نفس عمیق کشیدن، پاکسازی به وسیله اسهال یا استفراغ عمدی البته با تجویز پزشک، آواز یا قرآن خواندن خود از راه‌های پاکسازی ریه محسوب می‌شود.
وی گفت: روغن مالی سینه با روغن‌هایی مانند شوید، سوسن، نرگس یا مالیدن پشت، جلو، پهلوهای سینه و کتف با دست به نرمی، ابتدا آهسته بعد به تدریج قوی برای بیماران آسمی مفید است در صورتکی بعد از روغن مالی احساس خستگی کردند می‌توانند از روغن شب بو یا یاسمن بر موضع روغن مالی کنند.
این کارشناس طب سنتی افزود: بیماران آسمی توجه داشته باشند که غذای آنها باید کم حجم ولی کیفیت بالا داشته باشد و مصرف غذاهایی مانند آب و عسل، تخم مرغ عسلی، گوشت بلدرچین و کبک برای آنها بسیار مفید است البته توجه داشته باشند که از مصرف غذاهای غلیظ مانند فست فودها، ماکارونی، سالاد الویه، لازانیا و گوشت گاو پرهیز کنند.
علوی یادآور شد: بین غذا آب نخورند و سعی کنند حداقل تا ۲ ساعت بعد غذا آب نخورند البته هرچه دیرتر آب بخورند بهتر است، آب را ولی جرعه جرعه بنوشند البته اگر به جای آب آب عسل بخورند برایشان فایده بیشتر دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیماران آسمی توجه کنند که همیشه باید شکمشان لینت داشته باشد و از یبوست نداشته باشند و مصرف لبو برای لینت و اجابت مزاج این دسته بیماران بسیار مفید است.
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/09/28/593326/بیماری-آسم-و-توصیه-های-طب-سنتی