آخرین مطلب

گرم مزاجان از خوردن فلفل و زنجبیل در فصل تابستان پرهیز کنند

🔰گرم مزاجان از خوردن #فلفل در تابستان خودداری کنند

🔴افرادی که مزاجشان با تابستان همراهی می‌کند نظیر افراد «گرم و تر» و «گرم و خشک» بیش از سایر افراد در روزهای گرم متضرر می‌شوند،‌خوردنی و نوشیدنی در این افراد باید متناسب با مزاج و مخالف با فصل باشد مخصوصا از غذاهایی چون #فلفل و #زنجبیل استفاده نکنند.

⚪️حجم و تعداد دفعات خوردن غذا در این افراد و همچنین میزان فعالیت باید کاهش یابد، چون حرکات اضافه باعث افزایش تولید گرما می‌شود.

🔵 #خواب رطوبت بدن را افزایش و کم خوابی خشکی بدن را افزایش می‌دهند. از این رو افرادی با مزاج گرم باید در فصل گرم سال خواب کافی داشته و میزان فعالیت خود را کاهش دهند.

🖊دکتر مهرداد کریمی (متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران
👉 @persianmedicine 👈
🌐 www.itma.ir

///////////////////////////////////////

🔰 چه کسانی آویشن نخورند؟!

🔹آویشن، به عنوان یک درمان سنتی طیف وسیعی از ناراحتی‌ها و بیماری‌ها شامل بیماری‌های گوارشی، تنفسی و عصبی را نیز درمان می‌کند. اما هرگز نباید از مضرات آویشن هم غافل شوید.

⚠️ در افرادی که سابقه حساسیت به ترکیبات گیاهی را دارند امکان بروز تحریکات مخاطی با مصرف گیاه آویشن به شکل پودر یا دمنوش وجود دارد. در صورت بروز حساسیت معمولا علائمی مانند سوزش سردل، تهوع و استفراغ، سردرد، تنگی نفس، تپش قلب، خارش و تاول‌های پوست، اسپاسم دستگاه گوارشی و یا حتی در موارد شدید منجر به بروز کما شود.

⚠️در مصرف روغن و اسانس خالص آویشن به صورت موضعی باید خیلی دقت داشت چرا که می‌تواند منجر به تحریکات پوست به ویژه در افراد حساس شود و لازم است که قبل از مصرف حتما این ترکیبات رقیق شوند.

⚠️همچنین برخی از گونه‌های آویشن ممکن است منجر به تحریک غده تیروئید شود پس در بیمارانی که از مشکلات غده تیروئید رنج می‌برند یا دارو‌های تیروئید مصرف می‌کنند آویشن توصیه نمی‌شود.

⚠️همچنین احتمال تداخل دارو‌های گیاهی با هم وجود دارد و بهتر است که افراد از مصرف همزمان آویشن با سایر ترکیبات گیاهی در دوز‌های بالا اجتناب کنند. همچنین آویشن به دلیل محتوای بالای ترکیبات اسانسی و طبع گرم و خشک گیاه بهتر است در افرادی که زخم‌های گوارشی و مشکلات ناشی از گرمی معده دارند از مصرف مقادیر بالای این گیاه اجتناب کنند.

⚠️مصرف دوز‌های زیاد آن‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود که گیاه آویشن هم از این قاعده پیروی می‌کند و می‌تواند حتی در دوز‌های بالا منجر به سقط جنین شود.

⚠️در برخی از مطالعات اثرات افزاینده فشارخون آویشن اثبات شده است پس بهتر است افرادی که سابقه فشارخون بالا دارند یا از دارو‌های کاهنده فشارخون استفاده می‌کنند از مصرف دمنوش آویشن اجتناب کنند.

✍️دکتر محبوبه رئیس زاده(دکترای تخصصی داروسازی سنتی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine 👈

////////////////////////////////

🟢#زنجبیل

🔴مصرف زیاد زنجبیل ، در مبتلایان به سنگ های صفراوی ، افراد در معرض خطر خونریزی ، و افراد دارای زخم واضح یا التهاب لوله گوارشی ، مضر و ممنوع است .

🟡همچنین مصرف بی رویه زنجبیل و بدون مشورت با پزشک می تواند منجر به سردرد ، خشکی چشم ، خشکی پوست می شود.

🟠قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

📚دکتر مینا محبی (متخصص طب سنتی ایرانی)

@soroshesalamati